Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke service biedt een VPS met Xubuntu te huur aan?

Pagina: 1
Acties:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 08:26
Ik heb een desktop met daarop Xubuntu, die ik tot tevredenheid gebruik. Met m'n werklaptop en mobiel maak ik ook via SSH verbinding met de terminal. Want ik ben een command line geek, en al m'n toepassingen heb ik in de terminal zitten. Dus met m'n mobiel en werklaptop kan ik m'n gegevens raadplegen.

Nu zijn veel dingen helaas niet compatible met Linux, en krijg ik de laatste tijd opmerkingen dat de desktop hele tijd draait terwijl ik niet aanwezig ben. Dit is echter zodat ik elders ook via SSH allerlei gegevens van m'n terminal kan opvragen.

Nu zat ik te denken dan maar een VPS in cloud te gaan huren, met daarop een Ubuntu installatie waar ik op afstand van alles mee mag doen, en het dus ook 24/7 aanzit. Ik heb even zitten googlen op VPS, maar dat zijn meestal professionele partijen of Amazon AWS. En de meeste blijken geen SSH-toegang te willen hebben, ivm belasting door bots die via SSH scannen. Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn vraag is wat jullie mij, een simpele user zonder echte IT-know how, een VPS service met SSH en eigen OS naar keuzezouden aanraden. Ik vraag mij af wat eventuele nadelen hiervan kunnen zijn, aangezien het niet echt wijdverbreid is :?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:02

we_are_borg

You will Comply

Ik zit zelf bij http://www.webtropia.com/...loud-vserver-linux-s.html ik huur een VPS kos 12 euro per maand betalen kan met Credit Card, Debit Card, PayPal en Click and Buy. Je kan een kale OS nemen en alles zelf installeren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Bijna elke hosting provider zal SSH verbindingen gewoon toestaan. Ik kan me er heel weinig bij voorstellen dat je niet zelf iets kunt vinden. Wat is je probleem met Amazon AWS of "professionele bedrijven" trouwens?

• Hatsieflatsie
we_are_borg schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:43:
Ik zit zelf bij http://www.webtropia.com/...loud-vserver-linux-s.html ik huur een VPS kos 12 euro per maand betalen kan met Credit Card, Debit Card, PayPal en Click and Buy. Je kan een kale OS nemen en alles zelf installeren.
Ziet interessant uit. Kun je het vervolgens via VMware, in je Ubuntu inloggen?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:02

we_are_borg

You will Comply

Hatsieflatsie schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:55:
[...]
Ziet interessant uit. Kun je het vervolgens via VMware, in je Ubuntu inloggen?
Ik gebruik geen VMware ik gebruik puur SSH ik onderhoud daarmee de gehele server. Je kan wel de gehele VPS bedienen je mag eigenlijk alleen geen IRC installeren op de server.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik weet niet waar je hebt gekeken maar de meeste VPS-aanbieders staan wel degelijk SSH toe.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Precies, vaak zelfs met root-toegang.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hatsieflatsie
Ik heb de VPS van Your-hosting.com geprobeerd, maar ze schrijven rare bedragen van m'n rekening af en bieden mij nog steeds geen VPS-toegang aan, vermijden die oplichters.

VPS-server.nl heeft hun zaakjes wel beter voor elkaar. Echter, om bij de server te kunnen, moet je de console via hun website openen. Dat is een Java applicatie, en ik moet daarvoor eerst m'n Java updaten. In de installatie van nieuwe Java gaat het mis, en krijg het met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Dus via VMware/Sphere met de bekende IP-adres, wachtwoord en login proberen in de server te komen, maar werd niet toegestaan.

Weet iemand hoe ik in vredesnaam direct na afrekening goedkoop over een VPS-server kan beschikken zonder al die gedoe eromheen?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

transip.nl levert vrij goede server. Als je het meer in de hobby-sfeer zoekt is soleus.nu een interessante club.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
Of doe iets geks als directvps.nl. Heb ik zelf (particulier) goede ervaringen mee. Weinig downtime, goede verbinding en vriendelijke support.

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Ik zit bij PcExtreme.nl (VPS).

Kost me nu 5 euro per maand. Heb er alleen m'n irssi op draaien momenteel.

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 23:04
+1 voor TransIP. Goedkoop, en hebben de zaken heel redelijk voor elkaar.
Overigens, een Linux server die niet via SSH te benaderen is, lijkt me sterk; dat is vaak een van de weinige (zo niet de enige) manier van toegang.
Pagina: 1