Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
Ola,

We zijn al een tijdje op zoek naar een nieuwe router om onze oude (8 stuks) Linksys RV042 te vervangen.
Helaas hebben we nog niet echt een vervanger gevonden,

Eisen;
- IPsec VPN
- Class B netwerk
- NAT Throughput => 200Mb/s
- Dual WAN
- Niet meer dan € 400 (Onderwijs heeft helaas een beperkt budget)

We hebben al een tijdje een Cisco RV180 draaien, alleen deze heeft de neiging om vaak onderuit te gaan.
We hebben al even op de Cisco website rond zitten kijken, maar helaas voldoet het SB segment niet aan onze eisen.

Heeft iemand tips/aanraders? Het liefst zoeken we iets bij Cisco (goede ervaringen), maar andere merken zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

MikroTik heb ik goede ervaring mee een RB2011UAS-RM zou moeten voldoen. Deze kosten rond de 120 euro.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook kunnen kijken naar een Fortigate 40C. Volgens mij voldoet die ook aan al je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
Thnx, ik heb ook zitten kijken naar een Cisco SA520. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 10:22
Is het een eis om bij cisco apparatuur te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Mythio schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:48:
Is het een eis om bij cisco apparatuur te blijven?
In de OP staat: "Het liefst zoeken we iets bij Cisco (goede ervaringen), maar andere merken zijn ook welkom."

En de SA520 heeft een max troughput van 200Mbit, ik weet niet of het zo verstandig is om precies op die max te gaan zitten. Over IPSec heeft ie overigens een max van 65Mbit

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
ShadowAS1 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:36:
[...]

In de OP staat: "Het liefst zoeken we iets bij Cisco (goede ervaringen), maar andere merken zijn ook welkom."

En de SA520 heeft een max troughput van 200Mbit, ik weet niet of het zo verstandig is om precies op die max te gaan zitten. Over IPSec heeft ie overigens een max van 65Mbit
De grotere broer SA540 heeft 300Mbit, even kijken wat voor prijskaartje hier aanhangt...
Pagina: 1