Nieuwe UPC Kabel-Internet van TC7200

Pagina: 1
Acties:
  • 1.075 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag heb ik mijn schatje via de post ontvangen.

Ik heb mijn UPC-modem van Technicolor model TC7200.U aangesloten, via de wandadapter (waarop staat Radio/TV). Daar heb ik dat Adapter (MCP-03) op aangesloten, wachten tot het modem het deed, instellingen aanpassen op http://192.168.0.1/ (hoe heet zo iets? modem-website?)

Nu werkt mijn UPC kabel-internet van 120 Mbps via de UTP kabel verbonden met mij laptop, en daar haal ik uit 121.99 Mbps en upload speed iets van 6 Mbps. (Dit heb ik op de UPC/Speedtest.nl gekeken), maar op mij laptop draadloos haal ik maar 34 Mbps en de eerste test haalde ik 60 Mbps.. Is dit normaal? Ik ben 6 meter van de modem verwijderd..

Tevens wil ik aan jullie vragen, ik heb een kleine COAX kabel voor TV en mijn Modem, ik wil mij modem namelijk aansluiten in mijn kamer, dus dat wordt de muur doorboren, en een langere COAX-kabel kopen.

Welke raden jullie mij aan? Gewoon een langere versie van UPC kopen?
Of iets anders van de Mediamarkt? Het is de bedoeling van de goeie COAX-kabel dat deze via de muur naar mijn woonkamer gaat, en het liefst wil ik daarbij natuurlijk dat er geen breukjes hier en daar komt haha. Alvast hartelijk dank mensen, excuses voor al deze vragen ben een beginnende IT-er.

Fijne avond nog alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:32
Je zou naar de slaapkamer een UTP kabel moeten trekken. Een UPC modem mag om diverse redenen niet verder dan 2 meter van het AOP staan. Als er problemen zijn en een UPC monteur komt hiervoor is de kans zeer groot dat deze hem weer bij het AOP plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weps schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:58:
Je zou naar de slaapkamer een UTP kabel moeten trekken. Een UPC modem mag om diverse redenen niet verder dan 2 meter van het AOP staan. Als er problemen zijn en een UPC monteur komt hiervoor is de kans zeer groot dat deze hem weer bij het AOP plaatst.
Bedankt voor je reactie, maar wat is AOP?
Sorry..

Zelf heb ik dit Afbeeldingslocatie: http://www.elektrooke.nl/contents/media/13%20cai.jpg

Op mijn WCD (Wand Contact Doos), heb ik dit nu erin --> Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/MediaGallery/Verdelers/MCP-03-1-HRCL.JPG

En vanaf daar, wil ik deze koppelen naar mijn modem in mijn kamer, dat is 3 meter ongeveer en muurdikte is ongeveer 30 cm.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 08-01-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
AOP is de wandcontactdoos in/op de muur waar je alle apparatuur op aansluit. De eerste foto dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weps schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:58:
AOP is de wandcontactdoos in/op de muur waar je alle apparatuur op aansluit. De eerste foto dus.
Bedankt, ik ga het proberen.
Ik heb net iets nieuws ontdekt. Ik heb in 192.168.0.1 in tab draadloos, de wifi instelling aangepast van 2.4GHz naar 5GHz zou u me dit aanraden?

Internet lijkt sneller te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29
5GHz is sneller en minder drukbevolkt, echter is de afstand die je er mee kan overbruggen lager dan 2.4GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, bedankt, maar wanneer mijn modem in mij kamer zit, zou dit geen probleem moeten zijn.
Maak me alleen zorgen over dat AOP en de modem van mijn kamer naar de wand contact doos, met muurdikte van 30 cm. Misschien is het een kwestie van goeie COAX kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 22:01
Coax kabel van het modem kan gewoon verlengd worden mits kwaliteit goed is. (Let op kabelkeur en/of Hirschmann C9, KOKA). De vraag is alleen hoe ga je de F Connectoren op de kabel krijgen. RJ45 knijpen is voor de meeste mensen simpeler, dus zou ik voor de netwerkkabel gaan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat COAX kabel past toch gewoon in de muur? Zo'n groot verschil met een UTP-kabel is dat niet.
Moet alleen er voor zorgen dat hij niet beschadigd als ik hem in de muur probeer erin te steken.

Is de COAX kabel van UPC goed genoeg? Of raden jullie mij een andere merk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modem moet je dus NIET naar je kamer halen :o

Het is technisch mogelijk om het werkend te krijgen, maar zeker gezien het gebrek aan kennis&ervaring die je hier toont zou ik daar al aan twijfelen. Veel belangrijker is dat UPC het zo niet kan of wil supporten en als je ooit problemen krijgt ze je mogelijk niet willen helpen voor je de modem teruggeplaatst hebt waar het hoort - of nog erger, dat ze het pas ontdekken als er een monteur bij je staat en het vervolgens door hem op jouw kosten verplaatst wordt.

Niet aan beginnen dus tenzij je exact weet waar je mee bezig bent en weet dat je geen behoefte hebt aan UPC's support (wat ik eerlijk gezegd alleen kan voorstellen als je een (ex-)UPC monteur in je omgeving kent of het zelf geweest bent)...

Gewoon modem laten waar hij hoort dus, UTP naar boven en klaar.

Verder is 34Mbps over 2.4GHz WiFi volstrekt normaal bij low-end apparatuur. Als je EUR 125 ofzo ervoor over hebt kun je dat naar het vijfvoudige opkrikken, maar dan heb je het over een high end router/AP en ditto WNIC. Andere koek dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:25:
Modem moet je dus NIET naar je kamer halen :o

Het is technisch mogelijk om het werkend te krijgen, maar zeker gezien het gebrek aan kennis&ervaring die je hier toont zou ik daar al aan twijfelen. Veel belangrijker is dat UPC het zo niet kan of wil supporten en als je ooit problemen krijgt ze je mogelijk niet willen helpen voor je de modem teruggeplaatst hebt waar het hoort - of nog erger, dat ze het pas ontdekken als er een monteur bij je staat en het vervolgens door hem op jouw kosten verplaatst wordt.

Niet aan beginnen dus tenzij je exact weet waar je mee bezig bent en weet dat je geen behoefte hebt aan UPC's support (wat ik eerlijk gezegd alleen kan voorstellen als je een (ex-)UPC monteur in je omgeving kent of het zelf geweest bent)...

Gewoon modem laten waar hij hoort dus, UTP naar boven en klaar.

Verder is 34Mbps over 2.4GHz WiFi volstrekt normaal bij low-end apparatuur. Als je EUR 125 ofzo ervoor over hebt kun je dat naar het vijfvoudige opkrikken, maar dan heb je het over een high end router/AP en ditto WNIC. Andere koek dus.
Hmm, bedankt voor je reactie. Probleem is dat mijn !@#$% broertjes/neefjes vaak in de woonkamer spelen, en aan mij modem zitten trekken etc, maar stel ik haal mij buurman, dat Systeembeheerder is en laat hem het doen, verlies ik dan dan internet snelheid als alles goed gaat? Daarmee bedoel ik dat COAX-kabel via de muur naar mijn kamer..

PS: Wat betreft draadloos, ik heb hem overgeplaats naar 5GHz, en ik haal nu draadloos 114 Mbps!
Wat ben ik toch geweldig! Beetje bij beetje en ik word zo een professionele IT-er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 12:09
Wat is de snelheid die je laptop wifi netwerk kaart aangeeft?
Heb je dus wel een access point wifi die x00 MBit/s t/m Gigabit snelheid aankan ( asus , netgear ) met N (of zelfs AC voor later ) ondersteuning?

Indien dit allemaal het geval is kan je ook tcp optimizer downloaden.

ps: wifi is half duplex MAAR ik haal zelf gewoon hoge snelheden met mijn nieuwere Asus 1750 AC.
Een oudere Linksys 54G haalt maximaal 35 Mbit/s ipv dus 150 Mbit/s met deze Technicolor 7200;)

[ Voor 20% gewijzigd door freedzed6 op 09-01-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
freedzed6 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:33:
Wat is de snelheid die je laptop wifi netwerk kaart aangeeft?
Heb je dus wel een access point wifi die x00 MBit/s t/m Gigabit snelheid aankan ( asus , netgear ) met N (of zelfs AC voor later ) ondersteuning?

Indien dit allemaal het geval is kan je ook tcp optimizer downloaden.

ps: wifi is half duplex MAAR ik haal zelf gewoon hoge snelheden met mijn nieuwere Asus 1750 AC.
Een oudere Linksys 54G haalt maximaal 35 Mbit/s ipv dus 150 Mbit/s met deze Technicolor 7200;)
Oke, ik begrijp nu maar 10% van wat je zegt.. 8)7
Maar goed, ik ben via deze link achter mijn internet snelheid gekomen - http://www.upc.nl/speedtest/

Zelf heb ik op mijn laptop Acer V3-571G draadloze wifi adapter van Qualcomm Atheros AR5BWB222.
En op mijn Nexus 4 werkt ook de 5GHz, behalve mijn printer die werkt op 2.4GHz.

Wat ik wel nog wel doen, is de snelheid op mijn zusje haar laptop verlagen en op haar iPad.
Maar dat ga ik net uitvogelen in TCP.

Ik haalde ook 35 Mbit/s, maar dan denk ik dat je 2.4 GHz hebt.
Dit kun je aanpassen in 192.168.0.1 (misschien wist u het niet)..

Bedankt voor je reactie!

PS: Ik heb via Control Panel en dan mijn netwerk eigenschappen, daar zie ik mijn SSID en speed, en daar staat 300.0 Mbps..

Wauw, die mensen van UPC zijn echt aardig!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 09-01-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 407039 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:30:
[...]

Hmm, bedankt voor je reactie. Probleem is dat mijn !@#$% broertjes/neefjes vaak in de woonkamer spelen, en aan mij modem zitten trekken etc, maar stel ik haal mij buurman, dat Systeembeheerder is en laat hem het doen, verlies ik dan dan internet snelheid als alles goed gaat? Daarmee bedoel ik dat COAX-kabel via de muur naar mijn kamer..
Het gaat niet om snelheid (dit is geen DSL), het gaat om stabiliteit. Misschien komt je modem niet online, of nog erger, het komt wel online, maar valt om de haverklap uit. Of het begint dat over X-tijd te doen.

Oplossing voor spelend tuig in de woonkamer is vrij simpel: plaats kastje voor de wandcontactdoos, gat achter in kastje voor kabel, modem in kastje. Wij hebben een kind van 14 maanden rondkruipen/klimmen maar hij kan nergens bij.
PS: Wat betreft draadloos, ik heb hem overgeplaats naar 5GHz, en ik haal nu draadloos 114 Mbps!
Wat ben ik toch geweldig! Beetje bij beetje en ik word zo een professionele IT-er!
5GHz is veel sneller en stabieler, maar gaat barslecht door muren en vloeren. Hier wonen we in een oud appartement met dunne muren en vloeren waardoor we ongelofelijk veel interferentie hebben van alle buren op 2.4GHz en dat bijna onbruikbaar is. 5GHz is hier de oplossing, behalve in de badkamer, want 5GHz gaat niet door tegels heen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:43:
[...]

Het gaat niet om snelheid (dit is geen DSL), het gaat om stabiliteit. Misschien komt je modem niet online, of nog erger, het komt wel online, maar valt om de haverklap uit. Of het begint dat over X-tijd te doen.

Oplossing voor spelend tuig in de woonkamer is vrij simpel: plaats kastje voor de wandcontactdoos, gat achter in kastje voor kabel, modem in kastje. Wij hebben een kind van 14 maanden rondkruipen/klimmen maar hij kan nergens bij.

[...]

5GHz is veel sneller en stabieler, maar gaat barslecht door muren en vloeren. Hier wonen we in een oud appartement met dunne muren en vloeren waardoor we ongelofelijk veel interferentie hebben van alle buren op 2.4GHz en dat bijna onbruikbaar is. 5GHz is hier de oplossing, behalve in de badkamer, want 5GHz gaat niet door tegels heen...
Bedankt dat viel mij ook op, toen ik in de WC zat.. Mij Nexus 4, disconnecte gelijk mijn wifi.
Jammer, misschien komt er ooit 10GHz uit.

Weer wat geleerd vandaag! Ik ga nog kijken hoe en wat ik het ga doen. Misschien laat ik hem toch maar in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

10GHz komt er niet aan, maar er wordt al aan 60GHz gewerkt, dat wordt WiFI-ad :o

Gaat je op WC niet helpen, want hoe hoger de frequentie, des te slechter het door muren en vloeren penetreert. 60GHz zou in theorie al door een vel papier tegengehouden kunnen worden. Reden voor zo'n hoge frequentie is dat je er wel veel hogere bitrates in kwijt zou kunnen, er wordt gesproken van carrier frequencies van >4Gbps, wat neerkomt op echte transfers van bijna 2Gbps. Ben erg benieuwd hoe dat gaat werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 01:49:
10GHz komt er niet aan, maar er wordt al aan 60GHz gewerkt, dat wordt WiFI-ad :o

Gaat je op WC niet helpen, want hoe hoger de frequentie, des te slechter het door muren en vloeren penetreert. 60GHz zou in theorie al door een vel papier tegengehouden kunnen worden. Reden voor zo'n hoge frequentie is dat je er wel veel hogere bitrates in kwijt zou kunnen, er wordt gesproken van carrier frequencies van >4Gbps, wat neerkomt op echte transfers van bijna 2Gbps. Ben erg benieuwd hoe dat gaat werken.
Haha, heerlijk lijkt me dat. Hoewel ik nu zeer tevreden bent met mijn overstap van 8Mbit ADSL naar 120Mbps.
Wat kan het leven zo mooi zijn soms.

Je hebt veel verstand op internet gebied zie ik, ik denk dat jij het nieuwe toekomst wordt voor ons!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vraagje..

Als ik morgen een verlengde COAX kabel nodig heb, zal die van UPC genoeg zijn?
Of raden jullie mij de HIRSCHMANN FEKAB 759/500?

Edit: Stel ik ga toch dat COAX kabel in de muur brengen, kan ik dat tevens met een buis en gelijk de UTP kabel der in doen? Of krijg ik dan nog slechtere kwaliteit/ontvangst? Het gaat voornamelijk meer om de COAX kabel, van de modem naar dat wanddoos.

Dank alvast.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 09-01-2014 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 407039 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 02:34:
Vraagje..

Als ik morgen een verlengde COAX kabel nodig heb, zal die van UPC genoeg zijn?
Of raden jullie mij de HIRSCHMANN FEKAB 759/500?

Edit: Stel ik ga toch dat COAX kabel in de muur brengen, kan ik dat tevens met een buis en gelijk de UTP kabel der in doen? Of krijg ik dan nog slechtere kwaliteit/ontvangst? Het gaat voornamelijk meer om de COAX kabel, van de modem naar dat wanddoos.

Dank alvast.
Je weet dat de stekker op die kabel niet gaat passen en je er zelf met gereedschap er een andere connector op moet knijpen?
Tegelijkertijd met een andere UTP door een buis is verder geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mad-dog schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 03:10:
[...]

Je weet dat de stekker op die kabel niet gaat passen en je er zelf met gereedschap er een andere connector op moet knijpen?
Tegelijkertijd met een andere UTP door een buis is verder geen enkel probleem
Stekker? Haha, wacht.

Misschien ligt het aan mij.

Mijn modem komt in mijn kamer, via mijn kamer, ga ik tegen de muur boren, zodat ik een gaatje heb, in de woonkamer. Mijn kamer zit naast de woonkamer. Daarna stop ik de COAX kabel in dat buis + de UTP kabel.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQAdbsm-zGwgfEM9MDCvuMNlnMKAT6bz0UC_0E1bYLl9iOpdW_i

Dit gaat dus in de muur haha. En muur dikte is ongeveer 30cm. Daarna sluit in dit kabel met de hoofdwand, wat in de huiskamer zit. Alles van elkaar is ongeveer 3 a 4 meter.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 09-01-2014 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Je begint hier direct al met de verkeerde kabels te gebruiken.

Je moet echt C9 of KOKA kabel gebruiken met hierop geknepen F-connectoren als je custom made kabels wilt hebben. Anders ben je aangewezen op de prefab kabels meegeleverd door UPC.

Onthoud goed dat je kabels aan zeer strenge eisen moeten voldoen bij kabelinternet. Een bezoek van een UPC monteur kost je in dit geval 60 euro ex materiaal en de monteur plaatst hem alsnog weer bij het AOP.

Het gaat hierbij niet alleen om lengte van kabels. Demping, SNR, Interferentie zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden en die voor een leek niet zomaar te zien zijn. Tenzij je wilt investeren in de juiste apparatuur om het echt goed werkend te krijgen (lees gereedschap + meet apparatuur á +/- € 1500,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-05 21:03
Je hebt dezelfde vraag ook al in het algemene UPC topic gezet. Ik stel voor om daar verder te gaan.
Daarbij zou ik de tips die hier al gegeven worden ter harte nemen :)

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.