Please power down and connect the pcie cables

Pagina: 1
Acties:

• Cenahej
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-01 17:30
Zoals de titel al doet vermoeden verloopt het bouwen van mijn game-pc nog niet geheel vlekkeloos.

Een tijdje geleden had ik deze topic gemaakt over een desktop advies:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1574429

Daarbij zit onder andere het volgende:

- MSI N760 TF 2GD5/OC
- XFX Core Edition PRO550W
- Intel Core i5 4570
- MSI B85-G41 PC Mate

Nu ben ik zeker geen hardware wonder dus heeft een kamergenoot van me de kast in elkaar gezet.
Echter start de pc helemaal niet op als de videokaart volledig is aangesloten met beide pins.
Als er 1pin is aangesloten start de pc wel op.

De volgende foutmelding komt dan op de monitor te staan:
Please power down and connect the pcie cables for this graphic card (duhh)

Op dit moment heb ik geen idee wat er mis zou kunnen zijn, de voeding zou goed genoeg moeten kunnen samen samen met de GPU maar ik ben het spoor op dit moment ff bijster.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-02 21:42
Hoeveel stroom levert je voeding?

• Cenahej
Gewoon 550watt?

• Allovich
  • Laatst online: 22-06-2025
Voeding zou het probleem niet moeten zijn. Druk de videokaart ff met gepaste kracht en druk alle kabels goed aan. Je krijgt dus alleen beeld vanaf de aansluiting van het moederbord, processor graphics?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Maak ff een foto van hoe het eruit ziet binnenin je kast aub.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Cenahej
Allovich schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:04:
Voeding zou het probleem niet moeten zijn. Druk de videokaart ff met gepaste kracht en druk alle kabels goed aan. Je krijgt dus alleen beeld vanaf de aansluiting van het moederbord, processor graphics?
Ja klopt.

De videokaart ligt er nu even buiten, als ik weer thuis ben maak ik wat foto's.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 21:39
Is een bekende foutmelding, betekend vaak dat je de extra 4/6/8 pins PCI connector van je voeding niet aangesloten hebt op de videokaart

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Alles wat aan moet sluiten op een videokaart in je kast, geeft een klikje. De kaart in het pci slot - klik. Pci stekkertje in de voeding: klik. Pci stekkertje in de kaart: klik. De kaart in het PCI slot moet netjes aansluiten, dus als je geen gouden randje ziet van de connectors, dan is het goed (niet té veel kracht erop zetten, en let op het kleine 'hendeltje' of schuifje aan het eind van het pci slot, die moet je vaak even indrukken of aan de kant schuiven om de kaart in het slot te kunnen drukken!).

Geen klikje? Opnieuw!

[ Voor 46% gewijzigd door Vayra op 09-01-2014 15:42 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
@De twee personen boven mij; PCIe niet PCI :Y)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• mousekraker
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:21
Ik zou even je kamergenoot opnieuw lief aankijken en het volgende vragen:

1) een andere voeding proberen. Misschien dat je voeding rare dingen doet wanneer de 2e kabel is aangesloten.

2) indien bovenstaande niet werkt de gpu in een andere werkende pc zetten en kijken of het daar wel in doet.

Als alles netjes aangesloten was, lijkt me dat enkel de voeding of gpu de boosdoender is (mobo en cpu kan oof, maar wel erg onwaarschijnlijk). Heeft je voeding 2 pci-e stekkers of 1 met een verloop stukje? In het kort: op zoek naar wat wel werkt en wat niet :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09

M2M

medicijnman

heb je niet toevallig de CPU power kabel in de videokaart gedrukt? (Of ondersteboven?)

Maar wellicht is het een handig idee even een fotootje te schieten van 't voorval

-_-

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02 08:14
Yup, doe eens een foto, dat kan een hoop vertellen in dit soort gevallen. Verkeerde stekkers ergens instoppen kan de beste gebeuren :X Probeerde vandaag nog de 4pins van de 4+20 ATX stekker in de cpu voeding te duwen! Duurde een goede minuut tot ik door had waarom het niet passen wilde... vond het al zo vreemd dat er geen clipje aan zat... 8)7

• Cenahej
Sorry voor het late antwoord maar we zijn er gisteren nog even mee bezig geweest.
Bleek dat er nog 2 kabeltjes in de doos zaten die ook gebruikt moesten worden met de videokaart...

Alles werkt nu naar behoren en hij draait lekker!
Enige wat nog niet werkt is de temperatuurdisplay maar daar kijk ik wel andere keer naar.

Sowieso bedankt voor de vele en snelle reacties die jullie gaven!
Pagina: 1