Corsair 200R met H100i waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 10:21
Beste casemod tweakers!

Op de hardware forum, heb ik een forum geplaatst over mijn probleem. Ik heb via Azerty een H110 gekocht, en deze wou ik in mijn Corsair 200R plaatsen, toen ik hem had besteld ( wordt morgen verwacht ) kwam ik achter dat mijn kast de H110 niet support. Toch wil ik deze of de H100i graag voor mijn CPU hebben, want ik wil overclocken ( i5-4670k ) en dat wil ik graag veilig doen.

Ik heb een idee om hem misschien toch in de kast te krijgen, boven op de kast heb je een open ruimte, het lijkt mij een idee om daar een gat in te boren, en daar de kop van de CPU koeler door te doen. Maar nu heb ik een vraag, weten jullie of dat mogelijk is? En hoe moet dat dan? ( Eventueel CPU fan voeding)

Sorry dat ik deze post 2x heb geplaatst ( wel twee verschillende, op twee verschillende topics )

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

mvg Derpadin

( Post op andere topic:Corsair 200R met H100i waterkoeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:11
geen ervaring met de kast, ook niet met de koeler maar als het hier niet staat zou ik er niet van uit gaan.

http://www.overclock.net/...-page-1-for-full-listings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
Inderdaad, daar heb ik gekeken en daar staat dat het mogelijk is, met een klein beetje case modding. Daarom dacht ik dat deze topic juist zeer geschikt zou zijn voor deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je de radiator buiten de kast hebben? Zo ja, dan zou ik met een gatenboor een gat maken waar je cpu-block doorheenkan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
Ja, dat is inderdaad de bedoeling, op deze manier maakt het denk ik ook niet uit of ik voor de h100i ga, of voor de h110 ( die ik nu heb). Toch vraag ik me af of de slang dan niet te lang is, of dat het juist te kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een te lange slang heb ik liever dan een te korte slang. De slangen die corsair gebruikt zijn redelijk flexibel, dus die kun je makkelijk plaatsen.

Je kunt het gat in de bovenkant ook maken met een dremel als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 12:01
Ik heb ongeveer eenzelfde setup, en het opgelost door de oplossing op de website van Overclock.net die hier ook al gepost is. De H100i slangen zijn zeker niet lang genoeg als je hem buiten de kast wil monteren.
Het is misschien een beetje moeilijk te zien, maar zo heb ik het met de H100i op dit moment;
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img827/6608/iusb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img837/9311/h2ev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Apart
Je kunt je cpu block toch ook nog 180 graden draaien, dan heb je wat extra lengte slang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
derpadin schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:17:
[...]

Sorry dat ik deze post 2x heb geplaatst ( wel twee verschillende, op twee verschillende topics )
Dergelijke crossposts worden niet op prijs gesteld. Zie daarvoor Het algemeen beleid.

Verder past dit beter in Cooling, dus verplaats ik de boel even.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1