Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromebook? Welke? Of toch wat anders?

Pagina: 1
Acties:

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-11 20:58

Ttje

"We shall never surrender"

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik wil graag een laptop aanschaffen, ik dacht aan de Chromebooks omdat deze nu vrij populair zijn en voor een vrij aantrekkelijke prijs ;). Mijn budget ligt rond de 300 euro.

Deze heb ik geselecteerd:
pricewatch: Acer Chromebook C720
pricewatch: Samsung Chromebook XE303C12-A01NL

Buiten deze is het misschien slim om nog even te wachten omdat er een aantal zijn aangekondigd door bijv. dell, lenovo enz.

Of moet ik het roer omgooien en toch voor een wat 'betere' laptop gaan?
Zoals:
pricewatch: Asus VivoBook X200CA-KX027DU (Duits model)
Een wat duurdere:
pricewatch: Asus R509CA-XX178H

Nou, alvast bedankt. Alle reacties opmerkingen etc zijn welkom!

Ttje

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Iemand iets toe te voegen?

• RobNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 21:40
Wat wil je ermee gaan doen?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteren zijn een aantal besproken bij Hardware.Info.

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Vooral mee gaan internetten en filmpjes kijken.

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-10 18:41
Heb nu een Samsung XE30 en die zou ik niet gelijk aan willen raden, ik ben heel hard na aan het denken over de Acer C720 (al dan niet met touchscreen), vooral door het extra werkgeheugen want ik heb ondanks alle updates die chrome OS de laatste tijd heeft gehad het gevoel dat die 2gig extra werkgeheugen wel eens een aardig verschil kunnen maken.

Als je een wat groter scherm wilt zou je ook naar de HP14 chromebook kunnen kijken, is laatst nog goed getest hier op tweakers :)

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 20:31
Die Acer valt niet veel tegen in te brengen, maar naar mijn idee is het grotere scherm van de HP 14" wel erg prettig. Wat betreft het werkgeheugen, ach, zelfs met Ubuntu ernaast (draaiend en al) is het maar moeilijk vol te krijgen. De Acer heeft dan het voordeel dat je er een 2GB kan bijzetten, dat is met die HP helaas geen optie.

Ik denk dat de Samsung echt wat te langzaam is (naar mijn idee ongeveer een factor 3), en de accuduur valt ook enigzins tegen.

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-10 18:41
Samsung was een jaar geleden een mooi apparaat, maar er zijn voor het geld nu betere te krijgen idd.

Wist trouwens niet dat die Acer gewoon uitbreidbaar geheugen heeft, gewoon DDR3?

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 20:31
Hmm, de Acer C7 had dit, ik zie dat C720 vastgesoldeerd geheugen heeft (zoals ook de HP).

Overigens moet je echt je best doen om 2GB in de browser vol te krijgen. Maar als je een 4GB-versie te pakken krijgt, des te beter. Ik heb zelf een Ubuntu-chroot draaien met Unity, en kan in die 2GB ook nog een LAMP-stack en het vrij zware Zend Studio (op basis van Eclipse) draaien.

Overigens kan geen enkele Linux-distro tegen die geniale multitouch-commando's op (twee vingers naar links/rechts pagina back/forward, drie vingers naar links/rechts voor tabs, en drie vingers naar beneden voor Expose voordat Apple Expose verklootte).

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Hmm, de acer spreekt me ook meer aan. Veder denk ik nog even te wachten omdat dell, toshiba en nog andere fabrikanten met chromebooks komen. Erg nieuwsgierig!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 14:03
Bij Mediamarkt is de Hp chromebook 14 inch nu 273 eur(btw vrij).
Pagina: 1