[Apple ID] Iemand veranderd mijn wachtwoord steeds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13
Hallo medetweakers,

Ik heb een bijzonder vreemd fenomeen. Ik heb nog nooit zoiets gehad omdat ik, als Tweaker zijnde helemaal, ontzettend hyper ben wat betreft wachtwoorden en zaken. Zo vul ik nooit zomaar gegevens in en als ik gegevens invul doe ik dat zodat ik kan herleiden waar iets vandaan komt (Zo krijg ik nu al maanden PayPal Phising op Voornaam RD Achternaam, ReplaceDirect dus).

Het probleem is dat mijn Apple ID aangepast wordt. Althans, het wachtwoord. Toen dit de eerste keer gebeurde, dacht ik nog dat het een flauwe grap was van mijn ex-vriendin. Maar die zag ik daar eigenlijk vanaf het begin niet voor aan.

Ik heb dus diverse stappen ondernomen om dit te stoppen:

- Apple geheime vragen ingevuld met <random_garbage>
- Email verificatie aangezet
- Alle systemen clean install gegeven
- Apple devices clean install via iTunes gegeven

Het probleem blijft. Het aparte aan alles is, als ik mijn wachtwoord wil veranderen (En dat moet ik dus ook wekelijks want dan kan ik niet meer inloggen omdat iets of iemand anders mijn wachtwoord heeft veranderd) dat ik toch email verificatie krijg. Maar als mijn wachtwoord veranderd wordt door die derde dan krijg ik alleen een mail van Apple dat mijn wachtwoord veranderd is, nergens een verificatie email of wat dan ook.

Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik 100% zeker forceren dat er een verificatie email gestuurd moet worden? En ik snap echt niet waarom ik wel een verificatie email krijg wanneer ik het wachtwoord weer wijzig, maar waarom niet als het wachtwoord gewijzigd wordt door die onbekende persoon.

Heb meerdere malen op de site van Apple ingelogd en daar staan alle instellingen en privacyinstellingen gewoon zoals het hoort, geheime vragen zijn garbage en email verificatie staat aan.

Ik download alleen officiële apps uit de App store (Whatsapp, VWE, Telegraaf/Nu.nl, daar houdt het ongeveer wel mee op). Geen Jailbreak (Was toen ook nog niet op iOS7). Heb wachtwoord op meerdere devices veranderd (ivm keyloggers) en daarna nergens meer gebruikt, ook een tijd op een linux livecd gewerkt en daar de zooi aangepast. Toch veranderd er iets of iemand het wachtwoord.

Ik word er helemaal paranoia van, ik die er persoonlijk een aardig 'beleid' op nahoudt om alles safe en clean te houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1. Heb je het wachtwoord (en recovery mail adres, beveiligingsvragen, OAuth, cookies, etcetera) van je mail account (dus niet je AppleID) al eens nagelopen? Als iemand vrije toegang tot je mailbox geregeld heeft is het rommelen met een AppleID ook niet meer zo spannend namelijk.

2. Heb je al eens contact opgenomen met Apple?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als het goed is krijg je op zo'n moment ook een mail met het artikel wat je aan 't downloaden bent geweest. Is dat niet toevallig een gratis item wat je zélf aangeschaft hebt middels een ander device (met je eigen account).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik herken het probleem. Mijn moeder had precies het zelfde. Op 1 of andere wijze werd haar wachtwoord steeds gewijzigd. Bij nader onderzoek bleek er een 2e e-mail adres gekoppeld te zijn aan haar account van iemand anders.

Ik heb het als volgt opgelost. Gewoon de devices bij het account verwijderd eveneens met e-mail adres. Daarna iTunes gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Daarna een nieuw Apple ID aangemaakt (vanuit iTunes geloof ik) en toen haar devices met dat nieuwe account gekoppeld. Sinds dien geen probleem meer. Beetje omslachtig, maar het lijkt wel of Apple op 1 of andere wijze een ander account aan een Apple ID koppelt of dat iemand het kan hacken, misschien via een geroot device met zelfde identificatie?? Ik vond het heel erg vreemd en na telefonisch contact met Apple zeiden ze dat het niet kon. Raar maar ik heb te weinig vertrouwen in Apple om ze serieus te nemen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

FreakNL

Well do ya punk?

Nieuw apple id dacht ik ook aan als oplossing. Maar ben je dan niet al je aankopen kwijt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FreakNL schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:42:
Nieuw apple id dacht ik ook aan als oplossing. Maar ben je dan niet al je aankopen kwijt??
De apps welke op je device staan niet maar mocht je wat iTunes aankopen gedaan hebben met dat account .... Whoosh" ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ga eens naar https://appleid.apple.com/ en log daar in. En check daar eens of er nog andere (onbekende) mail adressen zijn gelinkt aan je apple id.

Wie is je mailprovider? Bij bv gmail kan je zien van op welke plaatsen er is ingelogd (rechts onderaan). Indien daar vreemde plaatsen tussen staan kan het gewoon zijn dat ze toegang hebben tot je mail.

[ Voor 41% gewijzigd door 4bit op 09-01-2014 11:51 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mail adres kan haast niet. Server Pollt elke 15 sec voor mail en is van buiten niet benaderbaar, alleen intern. Ook veranderd wachtwoord elke week, dus dat lijkt haast onmogelijk.

Andere opties ga ik even bekijken. Als ik inlog bij Apple kan ik alleen geen enkele divice zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
RedHat schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:24:
Mail adres kan haast niet. Server Pollt elke 15 sec voor mail en is van buiten niet benaderbaar, alleen intern. Ook veranderd wachtwoord elke week, dus dat lijkt haast onmogelijk.
Loopt de verbinding daarvan wel via SSL?

Het is anders vrij triviaal om het wachtwoord te achterhalen als je op iemand zijn WIFI komt met jouw telefoon.

[ Voor 58% gewijzigd door Lethalis op 11-01-2014 11:00 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Lijkt mij ver gezocht. Iemand die elke week wachtwoorden snift om alleen Apple id wachtwoord aan te passen en er vervolgens niets mee te doen. Enkel het wachtwoord wordt aangepast, er worden geen aankopen gedaan, helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RedHat schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:02:
Lijkt mij ver gezocht. Iemand die elke week wachtwoorden snift om alleen Apple id wachtwoord aan te passen en er vervolgens niets mee te doen. Enkel het wachtwoord wordt aangepast, er worden geen aankopen gedaan, helemaal niets.
Ik ben juist met mijn mobiele devices erg gericht op security en dat betekent dat alle communicatiekanalen naar voor mij belangrijke bronnen versleuteld moeten zijn.

Anders kan in feite iedereen jouw wachtwoorden achterhalen die ergens een open access point neerzet. Hoef jij er alleen maar langs te lopen :P

Het is niet voor niets dat standaard diensten zoals GMail, Hotmail en Facebook inmiddels alles versleutelen.

Als jij overigens in iCloud de optie "Find my iPhone" aan hebt staan, kan iemand ook ermee achterhalen waar jij bent op dat moment (= mogelijk motief voor hacken Apple ID zonder er verder iets mee te doen). Een ander motief (maar dat doe je meestal maar 1 keer) is het downloaden van apps zonder er zelf voor te betalen.

Ik vraag mij ook af hoe vaak "steeds" inmiddels is :) Hoe vaak is het gebeurd en op welke tijdstippen?

[ Voor 29% gewijzigd door Lethalis op 11-01-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Om zomaar even een idee in de ring te gooien. Kan het niet zo zijn dat je een applicatie / service ergens actief hebt (telefoon of ander Apple apparaat) die met een oud/verkeerd wachtwoord elke X minuten met een Apple server probeert te communiceren? Misschien dat Apple (geautomatiseerd / uit voorzorg) na een X aantal ongeautoriseerd verzoeken jouw wachtwoord blokkeert/aanpast.

Dat zou verklaren waarom ongeveer elke week je wachtwoord niet meer werkt. Maar dan zou het natuurlijk wel uiterst vreemd zijn dat je hier niet van op de hoogte wordt gesteld door Apple. Wellicht kun je contact met ze opnemen en kunnen ze logbestanden overleggen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Razr schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:27:
Om zomaar even een idee in de ring te gooien. Kan het niet zo zijn dat je een applicatie / service ergens actief hebt (telefoon of ander Apple apparaat) die met een oud/verkeerd wachtwoord elke X minuten met een Apple server probeert te communiceren? Misschien dat Apple (geautomatiseerd / uit voorzorg) na een X aantal ongeautoriseerd verzoeken jouw wachtwoord blokkeert/aanpast.

Dat zou verklaren waarom ongeveer elke week je wachtwoord niet meer werkt. Maar dan zou het natuurlijk wel uiterst vreemd zijn dat je hier niet van op de hoogte wordt gesteld door Apple. Wellicht kun je contact met ze opnemen en kunnen ze logbestanden overleggen oid.
Dit zou niet elke week mogen voorkomen. Ik heb wel posts gevonden van mensen die zeggen dat het elke maand kan gebeuren, wanneer jouw password expired. Dit is een probleem waar sommige gebruikers last van hebben en dat Apple kan oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 11-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Vanmorgen weer een wachtwoordwijziging. Ongeveer 2x per week is de frequentie.

Er zijn geen alternatieve email adressen ingesteld op mijn Apple ID.

Als ik inlog op Apple.com kan ik niet inzien (Of ik kan het iig niet vinden) welke devices er gekoppeld zijn.

Blijft vreemd dat er een emailverificatie vereist is voor een wachtwoordwissel, maar deze in dit geval dus niet nodig blijkt te zijn. Dus ik kan er ongeveer zeker van zijn dat het komt door meerdere inlogpogingen oid op mijn apple ID.

Maandag toch maar eens contact opnemen met Apple.

Ik denk al te weten hoe het komt: Ik heb een iPad uitgeleend, deze heb ik wel gewist en degene die er nu gebruik van maakt heeft zijn/haar eigen apple id ingesteld. ALleen als ik op iCloud inlog kan ik de iPad nog el traceren; dus is niet helemaal leeg geweest vermoed ik. Als ik die iPad weer even helemaal restore dan moet het er toch helemaal uit zijn?

[ Voor 99% gewijzigd door RedHat op 11-01-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 11:12

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Gebruik je een gmailadres?
jan.jansen@gmail.com en janjansen@gmail.com worden weleens door elkaar gegooid door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RedHat schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:33:
Ik denk al te weten hoe het komt: Ik heb een iPad uitgeleend, deze heb ik wel gewist en degene die er nu gebruik van maakt heeft zijn/haar eigen apple id ingesteld. ALleen als ik op iCloud inlog kan ik de iPad nog el traceren; dus is niet helemaal leeg geweest vermoed ik. Als ik die iPad weer even helemaal restore dan moet het er toch helemaal uit zijn?
Ik heb laatst mijn AppleID e-mail adres gewijzigd en toen kwam ik er wel achter dat ik iTunes en iCloud apart van elkaar moest omzetten naar het nieuwe e-mail adres.

Dus het zou best kunnen dat die iPad nog steeds via iCloud aan jouw account gekoppeld is.

Echter begrijp ik niet hoe dit kan leiden tot het veranderen van jouw wachtwoord. Je zou verwachten dat wanneer jij het wachtwoord verandert, er op de iPad een melding verschijnt om opnieuw in te loggen en dat dit dan simpelweg niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiasje10
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 09:25
Ik heb ook een iPhone gehad en uitgeleend en alles gewist maar dat kon je ook in iCloud en alles terug vinden dus ik denk niet dat daar de fout zit. Ik heb nooit last gehad met wachtwoorden dus wel een vreemd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ragger schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:42:
Gebruik je een gmailadres?
jan.jansen@gmail.com en janjansen@gmail.com worden weleens door elkaar gegooid door Google.
Binnen Gmail kun je gewoon random punten voor het @ symbool zetten inderdaad. j.janssen@gmail.com, jjanssen@gmail.com, j.j.a.n.s.s.e.n@gmail.com zijn allemaal hetzelfde. Het lijkt me alleen dat dat wel los staat hiervan.

Het lijkt mij verstandig om de iPad die je hebt weggedaan volledig te ontkoppelen van je Apple ID.

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 17-01-2014 11:36 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik zie hier erg veel mogelijkheden.

Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, zouden een keylogger, gesnifte access point of een oud (verkochte) apparaat de oorzaak hiervan kunnen zijn.

Ik zou dus ook contact opnemen met Apple, en aan hen vragen om een onderzoek.

Ik heb trouwens nooit geweten dat gmail de puntjes negeert. :o

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:29

Als ik inlog op Apple.com kan ik niet inzien (Of ik kan het iig niet vinden) welke devices er gekoppeld zijn.
Je devices kun je zien op https://supportprofile.apple.com
Even inloggen met je AppleID en aan de rechterkant zie je alle gekoppelde devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tering-jantje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:53
Heb ook even gekeken op de supportprofile site maar ik krijg geen devices te zien. Worden deze niet automatisch gekoppeld? Of moet je dit zelf registreren?
Dacht uit je reactie namelijk begrepen te hebben dat dit een automatisch proces is.

Hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:29
De eerste keer als een iDevice gekoppeld word aan een id is het automagisch. Dus vers uit de doos.
Als je tweedehands koopt moet je het zelf doen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:32
Als ik die iPad weer even helemaal restore dan moet het er toch helemaal uit zijn?
Zoek Mijn iPhone uitvinken, en daarna iPad herstellen. Geen backup terugzetten.

Je apparaten kan je vinden via https://www.icloud.com/#find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
iPad is inmiddels terug, schone installatie gedaan. Apple ID gereset, op beide apparaten goed geinstalleerd (iPhone en iPad).

Vanochtend weer een reset email:
Beste Wesley xxxxxxx,
Het wachtwoord voor uw Apple ID (xxxxxxx) is met succes opnieuw ingesteld.
Als u deze wijziging niet zelf hebt aangebracht, of als u denkt dat een ongeautoriseerd persoon toegang heeft gehad tot uw account, ga dan naar iforgot.apple.com om onmiddellijk uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Log dan in op Mijn Apple ID om uw beveiligingsinstellingen te bekijken en bij te werken.
Als u meer hulp nodig hebt, neem dan contact op met Apple Support.
Met vriendelijke groet,
Apple Support
Terwijl als ik mijn wachtwoord zelf wil wijzigen, ik eerst (Zoals ook ingesteld!) zo'n mail krijg
Beste Wesley xxxxxxxx,
U hebt onlangs verzocht om uw wachtwoord voor uw Apple ID opnieuw in te stellen. Klik op de link hieronder om dit proces af te ronden.
Stel nu opnieuw in >
Deze link verloopt drie uur nadat dit e-mailbericht werd verstuurd.
Als u dit verzoek niet zelf hebt gedaan, is het zeer waarschijnlijk dat een andere gebruiker uw e-mailadres per ongeluk heeft gebruikt en dat uw account nog gewoon veilig is. Als u denkt dat een ongeautoriseerd persoon toegang heeft gehad tot uw account, kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen op Mijn Apple ID.
Met vriendelijke groet,
Apple Support
Ik snap nog steeds niet waarom mijn wachtwoord veranderd wordt, waarom er geen verificatie voor nodig is geweest (Terwijl dit WEL ingesteld staat). Dat E-Mail gehijacked wordt is uitgesloten, keyloggers/sniffers ook (Of die moeten aanwezig zijn bij liveCD van Linux Mint).

Als ik van de week tijd heb maar eens Apple bellen. Hebben die een Nederlands service nummer waar je redelijke support kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RedHat schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:16:
iPad is inmiddels terug, schone installatie gedaan. Apple ID gereset, op beide apparaten goed geinstalleerd (iPhone en iPad).

Vanochtend weer een reset email:

[...]

Terwijl als ik mijn wachtwoord zelf wil wijzigen, ik eerst (Zoals ook ingesteld!) zo'n mail krijg

[...]

Ik snap nog steeds niet waarom mijn wachtwoord veranderd wordt, waarom er geen verificatie voor nodig is geweest (Terwijl dit WEL ingesteld staat). Dat E-Mail gehijacked wordt is uitgesloten, keyloggers/sniffers ook (Of die moeten aanwezig zijn bij liveCD van Linux Mint).

Als ik van de week tijd heb maar eens Apple bellen. Hebben die een Nederlands service nummer waar je redelijke support kan verwachten?
Ik had altijd het idee dat met betrekking tot het Apple ID de Nederlandse servicedesk bar weinig kan doen. Ik zou zelf dan de Apple Store bellen, het uitleggen, en me naar de meest geschikte afdeling laten doorverbinden.

0800 0200570

🌞🍃

Pagina: 1