Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Programmeren voor android] 3d-object importeren

Pagina: 1
Acties:

• ruby01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:59
Hallo,

Ik ben iemand met beperkte programmeerervaring (basiskennis Java) en ik ben begonnen met programmeren voor Android aan de hand van enkele tutorials op het internet. Momenteel probeer ik een applicatie te maken waarin ik een 3D-object (vanuit Abaqus, in .obj-formaat) kan tonen en kan ronddraaien/bewegen/inzoomen, etc...

Daarvoor heb ik een library Min3D gevonden:
http://www.mat-d.com/site...l-with-min3d-for-android/

Deze tutorial heb ik (denk ik toch) strikt gevolgd, maar als ik de applicatie start in de emulator komt er volgende melding op: "The application 3d-test (process me.test.com) has stopped unexpectedly. Please try again."

Volgens logcat is er fout in de main: java.lang.NoClassDefFoundError: me.test.obj3dview
Ik veronderstel dat java dan de 2e klasse niet kan vinden waar de code kan staan?

Ik heb deze fout proberen opzoeken, maar niets kunnen vinden wat me kon helpen...

Aan wat zou dit kunnen liggen?
Ik heb ook een andere library gevonden die nieuwer zou zijn (Rajawli). Heeft iemand ervaring met .obj-bestanden inlezen, en zoja, welke library is het beste/gemakkelijkste om mee te beginnen?

Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt :)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Is dat een eigen klasse die je gemaakt hebt die me.test.obj3dview? Zo ja, dan heeft het niks te maken met de gekozen 3D library en zul je eerst je applicatie runtime goed moeten inrichten.
Ik zou als ik jou was eerst een tutorial volgen over Android zelf en dan pas gaan kijken naar andere toepassingen/tutorials. Het lijkt er namelijk op dat je de runtimeomgeving voor je applicaties niet goed hebt ingericht.
Kijk eerst hier eens: http://developer.android.com/training/basics/firstapp/

[ Voor 8% gewijzigd door Sircuri op 09-01-2014 09:58 ]

Signature van nature