Goedenavond,
Vanavond was ik van plan met een klant van mij het eea aan een website te werken.
Echter wanneer ik bezig ging merkte ik dat SSH traag was, en ook de websites zelf.
Waarop ik in eerste instantie vermoedde dat het aan mijn eigen internetverbinding lag.
Na even te testen bleek dat ik een dikke 100mbit haalde. Waarop er een belletje ging rinkelen.
Daarop bezocht ik de supportpagina van Fxw.. (klik) hier staat dus dat er een DDoS aanval bezig was op het netwerk.
Dit bericht was geplaatst om 17:50
Vervolgens om 17:58 is er gemeld:
Wat ik nogal een vreemd antwoord vond. Heb dus even tegen de medewerker vertelt dat er online te vinden is dat deze storing al voor 6u weer was opgelost.
20:15 heb ik de telefoon op de haak gegooid. Het hele gesprek duurde welgeteld 2 minuten.
Vervolgens denk ik; laat ik de storingspagina nog eens bekijken.
Zie ik tot mijn verbazing dit erbij staan:
Hoe vinden jullie dat Fxw dit hadden moeten aanpakken? En vinden jullie dit gepast of zou je gaan nadenken om over te stappen naar een andere provider?
-Nog even toe te voegen dat we nog steeds last hebben van een traag ladende website..
Vanavond was ik van plan met een klant van mij het eea aan een website te werken.
Echter wanneer ik bezig ging merkte ik dat SSH traag was, en ook de websites zelf.
Waarop ik in eerste instantie vermoedde dat het aan mijn eigen internetverbinding lag.
Na even te testen bleek dat ik een dikke 100mbit haalde. Waarop er een belletje ging rinkelen.
Daarop bezocht ik de supportpagina van Fxw.. (klik) hier staat dus dat er een DDoS aanval bezig was op het netwerk.
Dit bericht was geplaatst om 17:50
Vervolgens om 17:58 is er gemeld:
Terwijl ik om 20:10 er last van had.. Dus dan maar bellen met Fxw.nl; om 20:13 hing ik aan de telefoon. Dit gesprek werd vrij vlot afgekapt door de supportmedewerker waarbij ik het eigenlijk maar moest doen met "Ja, we worden aangevallen, DDoS, helaas."De DDOS is inmiddels afgevangen door ons netwerk team. Ons excuses voor het eventuele ongemak.
Wat ik nogal een vreemd antwoord vond. Heb dus even tegen de medewerker vertelt dat er online te vinden is dat deze storing al voor 6u weer was opgelost.
20:15 heb ik de telefoon op de haak gegooid. Het hele gesprek duurde welgeteld 2 minuten.
Vervolgens denk ik; laat ik de storingspagina nog eens bekijken.
Zie ik tot mijn verbazing dit erbij staan:
Waarbij ik nu toch mezelf afvraag, zit fxw daar gewoon een beetje de boel qua tijden te bedenken om de berichtgeving enigsinds professioneel te laten lijken? Ik vind dit persoonlijk echt geen porum. Dit is al de zoveelste keer in de laatste paar maanden dat wij slecht of gewoon niet bereikbaar zijn geweest daar.20:00 uur
Opnieuw een zware ddos in ons netwerk waardoor uw server trager kan reageren.
We werken aan een oplossing.
20:15
De DDOS is inmiddels onder controle.
Hoe vinden jullie dat Fxw dit hadden moeten aanpakken? En vinden jullie dit gepast of zou je gaan nadenken om over te stappen naar een andere provider?
-Nog even toe te voegen dat we nog steeds last hebben van een traag ladende website..

Gestoord word je toch...