[DDOS] Fxw.nl - alweer!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Topicstarter
Goedenavond,

Vanavond was ik van plan met een klant van mij het eea aan een website te werken.
Echter wanneer ik bezig ging merkte ik dat SSH traag was, en ook de websites zelf.

Waarop ik in eerste instantie vermoedde dat het aan mijn eigen internetverbinding lag.
Na even te testen bleek dat ik een dikke 100mbit haalde. Waarop er een belletje ging rinkelen.

Daarop bezocht ik de supportpagina van Fxw.. (klik) hier staat dus dat er een DDoS aanval bezig was op het netwerk.

Dit bericht was geplaatst om 17:50
Vervolgens om 17:58 is er gemeld:
De DDOS is inmiddels afgevangen door ons netwerk team. Ons excuses voor het eventuele ongemak.
Terwijl ik om 20:10 er last van had.. Dus dan maar bellen met Fxw.nl; om 20:13 hing ik aan de telefoon. Dit gesprek werd vrij vlot afgekapt door de supportmedewerker waarbij ik het eigenlijk maar moest doen met "Ja, we worden aangevallen, DDoS, helaas."
Wat ik nogal een vreemd antwoord vond. Heb dus even tegen de medewerker vertelt dat er online te vinden is dat deze storing al voor 6u weer was opgelost.

20:15 heb ik de telefoon op de haak gegooid. Het hele gesprek duurde welgeteld 2 minuten.
Vervolgens denk ik; laat ik de storingspagina nog eens bekijken.
Zie ik tot mijn verbazing dit erbij staan:
20:00 uur
Opnieuw een zware ddos in ons netwerk waardoor uw server trager kan reageren.
We werken aan een oplossing.

20:15
De DDOS is inmiddels onder controle.
Waarbij ik nu toch mezelf afvraag, zit fxw daar gewoon een beetje de boel qua tijden te bedenken om de berichtgeving enigsinds professioneel te laten lijken? Ik vind dit persoonlijk echt geen porum. Dit is al de zoveelste keer in de laatste paar maanden dat wij slecht of gewoon niet bereikbaar zijn geweest daar.

Hoe vinden jullie dat Fxw dit hadden moeten aanpakken? En vinden jullie dit gepast of zou je gaan nadenken om over te stappen naar een andere provider?

-Nog even toe te voegen dat we nog steeds last hebben van een traag ladende website..

8)7

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Via een ticket werd mij medegedeeld dat mijn ip geblokeerd is vanwege een ddos aanval, ben ik hier dus de oorzaak van? Er draait haast niks op mijn vps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Topicstarter
hipy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:46:
Via een ticket werd mij medegedeeld dat mijn ip geblokeerd is vanwege een ddos aanval, ben ik hier dus de oorzaak van? Er draait haast niks op mijn vps...
Ik denk niet dat jij met een VPS de oorzaak bent van een DDoS die 17 ip ranges (en dus +/- 4300 IP's) beinvloed ;)

edit: Het ziet er naar uit dat de snelheid nu redelijk oké is.. Ben benieuwd hoelang dit stand houd.

[ Voor 12% gewijzigd door Trucker Her op 08-01-2014 20:57 ]

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Mijn server is nog steeds offline, al vanaf 19:00 uur..

[ Voor 12% gewijzigd door hipy op 08-01-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Trucker Her schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:43:
Waarbij ik nu toch mezelf afvraag, zit fxw daar gewoon een beetje de boel qua tijden te bedenken om de berichtgeving enigsinds professioneel te laten lijken? Ik vind dit persoonlijk echt geen porum. Dit is al de zoveelste keer in de laatste paar maanden dat wij slecht of gewoon niet bereikbaar zijn geweest daar.

Hoe vinden jullie dat Fxw dit hadden moeten aanpakken? En vinden jullie dit gepast of zou je gaan nadenken om over te stappen naar een andere provider?

-Nog even toe te voegen dat we nog steeds last hebben van een traag ladende website..

8)7
9 van de 10 keer wordt er een melding pas online gezet als het al "te laat" is, d.w.z. dan hebben heel veel mensen het al gemerkt. Ik zou de berichtgeving an sich geen reden vinden om over te stappen naar een andere provider, maar het iedere keer merken van een DDoS lijkt me wél een geldige reden. Een degelijke providers kan hier prima maatregelen tegen treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Topicstarter
@RvdH, toch, als ze iedere keer er weer achteraan lopen..
Bovendien kan ik niet echt zeggen dat ik hun berichtgeving goed vind.

Een tijd terug lag het halve datacenter plat. Nadat ze alles weer werkende hadden plaatsten ze ook dat er een rapport over beschikbaar zou komen.
Deze kwam pas beschikbaar naar over-en-weer mailen; omdat de server wederom voor de 2e keer in een maand down was..

Vind het ronduit schandalig dat ze er om de haverklap uit liggen en vervolgens er met brutale supportmedewerkers en half gebakken storings-posts ermee weg komen..

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
Is dit niet zoiets als:

Je krijgt waar voor je geld;
Goedkoop is duurkoop;
Je betaald voor de kwaliteit.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Mensen,

FXW geeft mij de schuld van de DDOS en heeft gister om 19:00 mijn IP dicht gegooid. Mij werd mooi verteld dat ze hem tot vandaag dicht laten. Inmiddels kan ik al meer dan 16 uur niet bij mijn server.
Het IP adres zal de komende nacht onbereikbaar blijven. We gaan morgen onderzoeken of we het IP adres weer online kunnen brengen.
--
Ik wil dus nu wel echt compensatie, samen met de vorige storingen zit ik allang over de 99,9% uptime.
Hoe sta ik hier bij in mijn recht? Ik vind nou niet dat ik netjes behandeld wordt. Wat kan ik er nou aan doen dat er een DDOS binnenkomt :?

Tevens, suggesties voor goede vps hosters?

[ Voor 19% gewijzigd door hipy op 09-01-2014 09:59 . Reden: Quote FXW toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 21:35
Dat ze 'm dichtzetten is natuurlijk erg vervelend. In mijn ogen zouden ze de VPS dan wel even mogen controleren om te kijken waar het precies vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Dat ze hem dicht zetten snap ik nog wel, dat ze hem dicht zetten en dan een reactie geven als 'we onderzoeken het morgen wel' snap ik niet. Ik gaf ze al het idee om mijn ip te wijzigen, dat boeit mij niks...

Inmiddels lopen we tegen de 17 uur aan en nog steeds geen reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:00

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BliXem schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:11:
Dat ze 'm dichtzetten is natuurlijk erg vervelend. In mijn ogen zouden ze de VPS dan wel even mogen controleren om te kijken waar het precies vandaan komt.
Eigenlijk snap ik het niet zo, volgens hun Melding is de server rond 19:00 dicht gezet maar op hun status pagina staat dat ze rond 20:00 nog een DDoS hebben gehad :S

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Ja het waren er twee blijkbaar. Gelukkig heeft FXW data grafiekjes zodat er uberhaupt nog wat info is... Not!
Nieuwe ticket aangemaakt, geen reactie...

Ben ik de enige die dit belachelijk vind?

Edit: Ik wordt gewoon genegeerd, inmiddels 18 uur downtime zowat.

Edit2: nou hij is terug hoor, ze claimen dat het IP op database niveau dicht gegooid was. Nu ik weer bij mijn server kan kwam ik er achter dat hij gewoon uitgeschakeld is.

Iemand suggesties voor een goede hoster?

[ Voor 43% gewijzigd door hipy op 09-01-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirectVPS.nl
Tilaa.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:17
Dit weekend heb ik ook last gehad van storingen (alweer), zonder enige info op de storing pagina, ook geen reactie op mijn tickets. Pas toen ik de 3de mail aangaf dat ik wel een beetje chagrijnig werd endat ze beloven binnen 1 uur te reageren, kreeg ik wel een reactie (om 20.00, eerste ticket was om 14.00)
Wel vreemd dat ze dit niet melden, mij sites zijn dit weekend ca. 5 keer tussen kwartier en half uur offline geweest en zonder monitoring had ik dat dus niet geweten..
Vroeger altijd wel tevreden maar het komt nu toch wel steeds vaker voor.
Iemand enig idee waar die ddos'en vandaan komen en of hier niet echt iets aan te doen is?
Hebben andere hosters hier ook last van? Want begin nu toch wel aardig te twijfelen om de boel te verhuizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 19:37
Tevens, suggesties voor goede vps hosters?
CloudVPS

[ Voor 16% gewijzigd door hommer op 19-01-2014 21:48 ]

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:31
Vandaag ook weer 2x een aanval gehad. Inmiddels zijn we weer online maar hebben toch een uitval gehad van 28 minuten.

Ook zo wazig als je ze belt zeggen ze dat je een ticket moet sturen. Terwijl dus ook flexwebhosting.nl zelf plat ligt. Zit toch steeds meer te denken aan overstappen. Na 10 jaar goede ervaringen helaas...

[ Voor 47% gewijzigd door Ruffian op 20-01-2014 12:47 ]

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
...

[ Voor 98% gewijzigd door MrHankey op 17-11-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Inmiddels hebben ze hun storingspagina aangepast.

-----
Een klein gedeelte van ons netwerk wordt momenteel aangevallen door een DDOS.
Inmiddels is de DDOS onder controle en is het probleem opgelost.

Onze netwerk engineers zijn bezig dit probleem definitief op te lossen.
Op dit moment wordt er een "honeypot" neergezet om de ddos naartoe te leiden.
Naar verwachting zal vanmiddag nog een laatste keer een kleine onderbreking plaatsvinden om de aanval te traceren. Na deze onderbreking zal het probleem zich niet meer kunnen voordoen.

De aanval is afgelopen weekend begonnen.
Onze excuses voor het ongemak.
----

Die honeypot hebben ze na de grote aanval van een dag ook geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Jammer dat de berichtgeving pas achteraf komt. Ofja achteraf....
Van boven naar beneden:
1) Het probleem is onder controle en opgelost.
2) Op dit moment zijn we bezig met oplossen
3) Vanmiddag gaan we nog wat oplossen

En de laatste is helemaal mooi: Owja, we wisten het al een paar dagen maar zeggen niets.
Qua communicatie misbruiken ze de term 'noodonderhoud' ook regelmatig. Come on, je hoort onderhoud toch te plannen. Als je dat 1 dag van te voren aankondigd, is dat in mijn ogen geen gepland onderhoud.

@MrHankey: Je eigen bedrijfje?

[ Voor 22% gewijzigd door Miyamoto op 20-01-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ze hebben het wel vaker over 'definitief oplossen' volgens mij, totdat het weer een keer opnieuw gebeurt..
Ik ben benieuwd..

Ook wel handig dat hun telefoon er net ook uit lag, net als de helpdesk pagina (of ze hebben hem gewoon zelf eruit getrokken omdat iedereen anders blijft bellen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Barryvdh schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:20:
Ze hebben het wel vaker over 'definitief oplossen' volgens mij, totdat het weer een keer opnieuw gebeurt..
Ik ben benieuwd..

Ook wel handig dat hun telefoon er net ook uit lag, net als de helpdesk pagina (of ze hebben hem gewoon zelf eruit getrokken omdat iedereen anders blijft bellen..)
Ik heb net 52 minuten in de wacht gestaan, heb net maar een ticket ingestuurd waar ik dan toch een stom antwoord op krijg maar dit kan echt niet dus ga hier nog zeker wel mee in overleg. DDOS valt niet onder hun 99,9 uptime gaven ze vorige keer aan, dit staat ook in hun AV.

Wat ik ook raar vind, ze installeren nu een honeypot, dat verhaal vertelde ze mij enkele weken geleden ook en dat het daarmee opgelost zou zijn.
Valt trouwens ook op dat de ip-range altijd hetzelfde is, toch wat torrent sites o.i.d. wat niet door de beugel kan op die servers staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ruffian schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:28:
[...]

Ik heb net 52 minuten in de wacht gestaan, heb net maar een ticket ingestuurd waar ik dan toch een stom antwoord op krijg maar dit kan echt niet dus ga hier nog zeker wel mee in overleg. DDOS valt niet onder hun 99,9 uptime gaven ze vorige keer aan, dit staat ook in hun AV.

Wat ik ook raar vind, ze installeren nu een honeypot, dat verhaal vertelde ze mij enkele weken geleden ook en dat het daarmee opgelost zou zijn.
Valt trouwens ook op dat de ip-range altijd hetzelfde is, toch wat torrent sites o.i.d. wat niet door de beugel kan op die servers staan?
Ze hebben 2 datacentrum locaties denk ik, want mijn dedicated staat in de ene range steeds, mijn VPS's in de andere (dus die hebben geen last van de storing)
Ben ook wel benieuwd wat het nu precies is en waarom er steeds een DDOS op FXW plaats vind, en niet op andere hosters (of kunnen die het wel tegengaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
...

[ Voor 98% gewijzigd door MrHankey op 17-11-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Op dit moment ondervinden we een storing.
Hierdoor kan het zijn dat uw server niet reageert.
Onze engineers zijn bezig het probleem op te sporen.
(Via de 'nieuws'brief) Afzender noreply@ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:51
Ik ben overgestapt naar transip BladeVPS, vet verschil wat snelheid, prijs, dataverkeer en opslag betreft in de goede zin.
Ook netjes per maand opzegbaar in tegenstelling tot FXW.

[ Voor 9% gewijzigd door Mathijs op 20-01-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Nu weer een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Heb wat extra monitors aangezet: Vannacht tussen 2 en 3 iig wel. Nu zie ik niets.
Voor mezelf ook een andere provider gezocht en stap zeer binnenkort over. Druppel is niet zozeer de storing (dat zal overal wel een keer gebeuren), maar wel de reacties en het gewoon sluiten van tickets zonder antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Miyamoto schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:30:
Heb wat extra monitors aangezet: Vannacht tussen 2 en 3 iig wel. Nu zie ik niets.
Voor mezelf ook een andere provider gezocht en stap zeer binnenkort over. Druppel is niet zozeer de storing (dat zal overal wel een keer gebeuren), maar wel de reacties en het gewoon sluiten van tickets zonder antwoord.
Nu was het iets anders, schijnbaar was de Directadmin service gestopt (en daarna ook mijn andere services) ik en FXW hebben geen idee waarom, dus ook beetje wazig.
Heb nu zelf New Relic, dus dat geeft wle mooi aan wanneer het fout gaat, anders merk je het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Nu het andere datacentrum dan waarschijnlijk ;)
Op dit moment ondervinden wij een DDOS aanval binnen een klein gedeelte van ons netwerk.
De getroffen ip ranges welke kortstondig verminderde bereikbaarheid kunnen ondervinden zijn:

109.70.1.0/24
109.70.3.0/24
109.70.4.0/25
109.70.4.128/25
109.70.6.0/24
109.70.7.0/24
46.17.4.0/24
46.17.0.0/24
46.17.1.0/24
46.17.2.0/24
46.17.6.0/24
46.17.7.0/24
128.140.217.0/24
128.140.218.0/24
128.140.219.0/24
62.84.240.0/24
62.84.241.0/24

Ons netwerk team werkt aan een oplossing.
Edit:
hoewel de aanval ongekend groot was, zijn we in staat geweest deze af te vangen en is de aanval tevens beperkt gebleven tot een klein gedeelte van het netwerk.
De aanval was gericht op een webshop van een dedicated klant. Dit heeft de afgelopen week diverse malen voor overlast gezorgd, zoals packetloss en kortstondige onderbrekingen.
Ons netwerkteam is het gelukt het doel van de aanval te isoleren de herkomst van de aanval te localiseren. De aangevallen website zal niet meer online komen.
We hopen hiermee het probleem achter ons te laten. Nogmaals onze excusses voor het ongemak.

[ Voor 35% gewijzigd door Miyamoto op 24-01-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Dat probleem laten ze niet echt achter zich, die honeypot lijkt ook niet gewerkt te hebben.
Momenteel weer een storing en vannach hebben ze ook al een uitval van 10 minuten gehad.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 20:41

InFamous

excommunicado

Hier ligt ook alles eruit, zijn ook niet te bereiken.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Waarschijnlijk weer een ddos, ping geeft af en toe een signaaltje.
Er zijn blijkbaar maar 2 man bij heel FXW die dat af kunnen handelen (vertelde ze vorige keer).

En we zijn weer online, 17 minuten weer down geweest, tel er de 10 van vannacht bij op. Die 99,9% waar ze zich altijd uit weten te lullen halen ze never nooit meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Ruffian op 30-01-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Bij mij vannacht van half 5 tot 5 (29 minuten), en net van kwart voor 9 tot kwart over 9 (28 minuten) ook weer..
Wel typisch dat het steeds een half uur is max, duurt het zolang om iemand op te bellen die het regelt, of zou de aanval stoppen?

Die 99.9% tellen ze ddos/hackpogingen volgens mij ook niet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Nee die tellen ze niet mee, vorige keer uitleg over gehad en ergens heb ik wel begrip voor ze, ze zijn te hard gegroeid en geschoold personeel is blijkbaar niet te krijgen. Daarbij blijft het nog zwaar irritant en mag het echt niet meer te vaak voorkomen als ze nog willen blijven bestaan.

Verder heb ik nog rond gekeken om over te stappen maar ze hebben er allemaal last van. TransIP e.d. liggen ook vaak plat. Wil je dat allemaal afvangen dien je een 2e locatie te hebben die de uitval opvangt. Daar willen mijn klanten helaas niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ruffian schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:25:
Nee die tellen ze niet mee, vorige keer uitleg over gehad en ergens heb ik wel begrip voor ze, ze zijn te hard gegroeid en geschoold personeel is blijkbaar niet te krijgen. Daarbij blijft het nog zwaar irritant en mag het echt niet meer te vaak voorkomen als ze nog willen blijven bestaan.

Verder heb ik nog rond gekeken om over te stappen maar ze hebben er allemaal last van. TransIP e.d. liggen ook vaak plat. Wil je dat allemaal afvangen dien je een 2e locatie te hebben die de uitval opvangt. Daar willen mijn klanten helaas niet voor betalen.
Maar hebben die anderen het ook zo erg? Ik hoor over TransIP/DirectVPS niet zo veel negatiefs de laatste tijd.
Vervelende is ook dat ze gewoon slecht bereikbaar zijn, storingen niet melden (zonder externe monitoring merk je het niet, hopen ze dat grootste deel van de klanten het ook niet merkt?) en steeds blijven zeggen dat het opgelost is, maar dat dat duidelijk niet zo is..

Edit:
Vooruit, nu staat er over die van vanochtend wel iets (die vannacht niet)
Gedeelte netwerk onbereikbaar.

Op donderdagmorgen 30 januari heeft een klein gedeelte van ons netwerk last ondervonden van een korte DDOS-aanval. Hierdoor is het netwerk ongeveer 20 minuten onbereikbaar geweest.

De problemen zijn inmiddels voorbij en het volledige netwerk is weer bereikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Barryvdh op 30-01-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Barryvdh

Ik raad u DirectVPS aan deze zijn eerlijk en open.
https://www.directvps.nl/vps_starter.plp je kan ook hun vps 7 dagen proberen. (zeker doen!)
Hou er wel rekening mee dat er elke nacht tussen 0:00 en 6:00 snapshots worden gemaakt waarbij uw VPS gemiddeld 5 min onbereikbaar is.

Ook hun harde schijven zijn snel!

Bij TransIP kom ik uit met lezen en schrijven 60-120MB/s
Bij DirectVPS met de HDD kom ik uit tussen de 500-1200MB/s
Met de DirectVPS SSD zo 1500-2800MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even test gedaan op de SSD
dd if=/dev/zero of=/dev/sdb bs=64k count=100k
dd: writing `/dev/sdb': No space left on device
16000+0 records in
15999+0 records out
1048551424 bytes (1.0 GB) copied, 0.341854 s, 3.1 GB/s

Deze is van hun HDD
31612+0 records in
31611+0 records out
2071695360 bytes (2.1 GB) copied, 2.95921 s, 700 MB/s

Ze maken gebruik van cache!

Nog een test
dd of=/dev/null if=/dev/sdb bs=64k count=100k

[root@server ~]# dd if=/dev/zero of=/dev/sdb bs=64k count=100k
16000+0 records in
15999+0 records out
1048551424 bytes (1.0 GB) copied, 0.347191 s, 3.0 GB/s
[root@server ~]# dd of=/dev/null if=/dev/sdb bs=64k count=100k
15999+1 records in
15999+1 records out
1048551424 bytes (1.0 GB) copied, 0.185641 s, 5.6 GB/s
[root@server ~]#

# dd if=/dev/zero of=/dev/sdb bs=64k count=100k
31612+0 records in
31611+0 records out
2071691264 bytes (2.1 GB) copied, 0.902013 s, 2.3 GB/s
[root@anne ~]# dd of=/dev/null if=/dev/sdb bs=64k count=100k
31611+1 records in
31611+1 records out
2071691264 bytes (2.1 GB) copied, 0.331474 s, 6.2 GB/s
[root@anne ~]#

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zit nu paar maanden bij Tilaa.com en geen centje pijn gehad, snelle VPSjes en prima bereikbaarheid. Heb geen ervaring met de support want nog niet nodig gehad.
Deze tests zijn vaak niet betrouwbaar omdat er vaak een caching laag tussenzit.

[ Voor 27% gewijzigd door Megamind op 31-01-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hadden ook paar vps servers bij Tilaa,
Alleen viel de SSD erg tegen.
Maar!
€6 per maand voor een windows server licentie is niks!
Megamind schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:16:
[...]

Zit nu paar maanden bij Tilaa.com en geen centje pijn gehad, snelle VPSjes en prima bereikbaarheid. Heb geen ervaring met de support want nog niet nodig gehad.

[...]

Deze tests zijn vaak niet betrouwbaar omdat er vaak een caching laag tussenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze command gaat direct op de schijf
dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync

SSD
dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync
16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 1.74481 s, 615 MB/s

HDD
dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k
16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 11.435 s, 93.9 MB/s

Ik ben benieuwd hoe andere presteren

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:39
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:11:
Beste Barryvdh

Ik raad u DirectVPS aan deze zijn eerlijk en open.
https://www.directvps.nl/vps_starter.plp je kan ook hun vps 7 dagen proberen. (zeker doen!)
Hou er wel rekening mee dat er elke nacht tussen 0:00 en 6:00 snapshots worden gemaakt waarbij uw VPS gemiddeld 5 min onbereikbaar is.

Ook hun harde schijven zijn snel!

Bij TransIP kom ik uit met lezen en schrijven 60-120MB/s
Bij DirectVPS met de HDD kom ik uit tussen de 500-1200MB/s
Met de DirectVPS SSD zo 1500-2800MB/s
DirectVPS is inderdaad de beste keuze naar mijn zin. Ik heb er 2 VPSen draaien, en in 3 jaar echt 0,0 downtime gehad met uitzondering van de snapshots (die duren bij maar een halve minuut). DirectVPS geeft je zeker het meeste bang-for-your-buck vooral qua support (Larry reageert 24-7 heb ik het idee _/-\o_ )

TransIP VPS heb ik tijdens de beta gehad, en toen ook maar meteen afgezworen :) Echter is dat natuurlijk niet representatief nu de VPS dienst live is.
Als provider in het algemeen is TransIP daar dan wel een topper! Zeer professioneel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larry en Gerard hebben een hart voor de zaak!
Als je al ticket inschiet met dat je vps down is dan komt Larry in actie :o
Ook als je problemen hebt ook s'avonds laat is larry niet de moelijkste om te helpen!
Maar ze zijn ook de moelijkste niet.
Hoop dat ze nog vele jaren blijven bestaan! _/-\o_

Maar ik vind bedrijven zoals DirectVPS veel fijner gezien de persoonlijke service.

Bij TransIP lopen ze de tickets gewoon af.
Aantwoorden op ticket send, volgende.
DJSnels schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:51:
[...]

DirectVPS is inderdaad de beste keuze naar mijn zin. Ik heb er 2 VPSen draaien, en in 3 jaar echt 0,0 downtime gehad met uitzondering van de snapshots (die duren bij maar een halve minuut). DirectVPS geeft je zeker het meeste bang-for-your-buck vooral qua support (Larry reageert 24-7 heb ik het idee _/-\o_ )

TransIP VPS heb ik tijdens de beta gehad, en toen ook maar meteen afgezworen :) Echter is dat natuurlijk niet representatief nu de VPS dienst live is.
Als provider in het algemeen is TransIP daar dan wel een topper! Zeer professioneel!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Wat doet DirectVPS dan tegen dit soort aanvallen? Het nadeel is dat verhuizing van mijn servers bij FXW mij weken gaat kosten (heb er aardig wat draaien al jaren). Dat pro-DirectVPS ruikt eigenlijk wel een beetje naar zelf-reclame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ruffian schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:35:
Wat doet DirectVPS dan tegen dit soort aanvallen? Het nadeel is dat verhuizing van mijn servers bij FXW mij weken gaat kosten (heb er aardig wat draaien al jaren). Dat pro-DirectVPS ruikt eigenlijk wel een beetje naar zelf-reclame ;)
Ja en het klinkt wel als DirectVPS redelijk klein is (altijd Larry) en als ze ook flink gaan groeien, ze waarschijnlijk ook weer met dezelfde problemen gaan kampen als FXW..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Ben zelf over naar CloudVPS.

De responsive time van hun servers ligt 30% lager dan bij FXW. Dat van hun ticket-systeem overigens nóg lager.... Verder ook gekozen omdat ze op hun site onderhoud minimaal 'n week van te voren aankondigen ipv dezelfde dag.

Prijzen liggen iets hoger, maar mijn server is nu met de helft van de resources alsnog sneller... Dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Ruffian,
Moet eerlijk zijn heb 3 keer mee gemaakt dat er een ddos heeft plaats gevonden maar het is dan wel binnen 5 minuten weer opgelost.

Volgens pingdom is een van onze VPS down geweest voor 1 min,
Maar toen was de fysieke server offline gegaan (live migration) (van de afgelopen 3 maanden)

Op alle vps servers die wij hebben draaien bij DirectVPS staan de snapshots uit.

Over het verhuizen.
Ik denk dat larry genoeg oplossing heeft om alles te verhuizen.
Bijv: image, of tegen een betaling.

Anders willen wij u ook wel helpen.
Ruffian schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:35:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat je bij CloudVPS echt kwaliteit krijgt.

Alleen zodra je DirectAdmin wilt gebruik gaat het fout.
Miyamoto schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:57:
Ben zelf over naar CloudVPS.

De responsive time van hun servers ligt 30% lager dan bij FXW. Dat van hun ticket-systeem overigens nóg lager.... Verder ook gekozen omdat ze op hun site onderhoud minimaal 'n week van te voren aankondigen ipv dezelfde dag.

Prijzen liggen iets hoger, maar mijn server is nu met de helft van de resources alsnog sneller... Dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:20:
Ik moet zeggen dat je bij CloudVPS echt kwaliteit krijgt.

Alleen zodra je DirectAdmin wilt gebruik gaat het fout.
Verklaar je nader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Stiekeme TVP.

Ik heb weinig last gehad met onze VPSén in deze ranges. Dit is dan ook de FXW tak en niet de Flexwebhosting tak, wellicht zit daar verschil in. Wij boeken maandelijks duizenden euro's naar ze over (meerdere VPSén, dedicated servers etc). Deze maand eigenlijk wel elke keer een info mail maar geen downtime (gelukkig). Hoop wel dat het de betere kant op gaat daarzo, mijn privéaccount daar al jaren lopen en dat ging altijd prima. Met het bedrijf kunnen we echter zoveel domeinen e.d. niet ineens verhuizen ben ik bang.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ons geval (ongeveer 5 maanden geleden)

Oplevering verliep goed.
Ik deed yum update.
Kreeg een melding dat de source list niet compleet was en dat er bepaalde dingen niet konden geupdate worden.
Toen hield het voor ons al snel op.
Mailtje gestuurd naar CloudVPS met de vraag dat wij ons geld terug willen.
Kregen na 3 dagen een mailtje terug dat het betaalde bedrag als kredit konden krijgen.
Mailtje terug gestuurdt.
Als in ons geval de VPS niet naar behoren werkt waarom zouden wij het geld uitgeven voor een nieuwe?
Na 7 dagen kregen we ons geld terug.

Laatste Heb ik via Kiezo.nl een test vps gedaan (CloudVPS)
Maar helaas het zelfde probleem.

De PCextreme VPS via Kiezo.nl werkt wel lekker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een vraag.

Is leaseweb iets voor u?
Gezien u veel betaald.
Kecin schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:41:
Stiekeme TVP.

Ik heb weinig last gehad met onze VPSén in deze ranges. Dit is dan ook de FXW tak en niet de Flexwebhosting tak, wellicht zit daar verschil in. Wij boeken maandelijks duizenden euro's naar ze over (meerdere VPSén, dedicated servers etc). Deze maand eigenlijk wel elke keer een info mail maar geen downtime (gelukkig). Hoop wel dat het de betere kant op gaat daarzo, mijn privéaccount daar al jaren lopen en dat ging altijd prima. Met het bedrijf kunnen we echter zoveel domeinen e.d. niet ineens verhuizen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:53:
Gewoon een vraag.

Is leaseweb iets voor u?
Gezien u veel betaald.

[...]
Wellicht. Maar de verhuizing opzich met alle domeinnamen enzo (1000+) is volgens mij niet te doen. Daarnaast hebben we ook klanten die de domeinnaam in eigen beheer of ander beheer hebben waardoor ze records moeten laten wijzigen bij hun eigen leverancier. Dat is volgens mij onbegonnen werk om dit goed te organiseren en stukje bij beetje over te laten zetten...
Moet wel zeggen dat ze wel vlot zijn met reageren, vooral o.a. die Ramses bij FXW :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Kecin,

Domeinen hoeven niet per direct verhuist te worden.
Je kan ook alle domeinen via leaseweb doen.
Wellicht kan je zelf ook beheren zie www.openprovider.nl

Voor servers en garanties zit je bij Leaseweb op het juiste adres.
Misschien idee om keer contact op te nemen met Leaseweb?
Kijken wat zij voor u kunnen betekenen en hoe uw bevindingen hierin zijn.
Kecin schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:01:
[...]

Wellicht. Maar de verhuizing opzich met alle domeinnamen enzo (1000+) is volgens mij niet te doen. Daarnaast hebben we ook klanten die de domeinnaam in eigen beheer of ander beheer hebben waardoor ze records moeten laten wijzigen bij hun eigen leverancier. Dat is volgens mij onbegonnen werk om dit goed te organiseren en stukje bij beetje over te laten zetten...
Moet wel zeggen dat ze wel vlot zijn met reageren, vooral o.a. die Ramses bij FXW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Hier ff snel de resultaten van DirectVPS (goedkoopste pakket):

dd if=/dev/zero of=test bs=64 count=16k
16384+0 records in
16384+0 records out
1048576 bytes (1.0 MB) copied, 0.0205068 s, 51.1 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Alweer een storing nu volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij DirectVPS?

Is het geen snaphost?
Zodra der een snapshot wordt gemaakt en probeert de console te openen kan je ook niet meer in het controlepaneel tot de snapshot gedaan is.
Barryvdh schreef op zondag 02 februari 2014 @ 01:24:
Alweer een storing nu volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Nee bij fxw weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd om alles te verhuizen zou ik zeggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaan we weer....

Net alles aan het verhuizen voor mijn klant.
En FXW CP ligt weer plat.

Update: na 30min weer online _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 18:03 ]

Pagina: 1