Toon posts:

Keuze videokaart nieuwe systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eerder gepost maar die post was best ondoordacht en onduidelijk, daarom hier een duidelijkere post ;D

Het huidige systeem, videokaart exclusief, is hieronder te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,90€ 189,90
1MSI Z87-G41 PC Mate€ 82,90€ 82,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,50€ 68,50
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,90€ 94,90
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 178,88€ 178,88
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
2Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,03€ 114,06
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,20€ 13,20
1Seasonic M12II 520W€ 68,50€ 68,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,-€ 140,-

Dit systeem is dus hoofdzakelijk geïnspireerd op de BBG December 2013.
De videokaart die er bijhoorde [1] is echter zeer moeilijk leverbaar en als ik naar een review kijk blijkt dat deze warmte/geluidsoverlast problematiek heeft? In ieder geval overweeg ik dus om er een andere kaart in te steken ipv te wachten tot (ten vroegste) 29 januari om die kaart te kunnen bestellen.

Prijs:
Wat de prijs betreft zou ik graag niet te ver boven de €350 euro gaan.

Gebruik:
Om een idee te schetsen waarvoor de GPU gebruikt zou worden hier enkele situaties.
* Op elk moment zullen er 2 1080p schermen op aangesloten zijn.
* (hoogste prioriteit:) Gebruik voor games als Skyrim, Far Cry 3, Witcher 3 *, Titan Fall *, ... (* To Be Released 2014) liefst op highest res en highest settings.
* Ene scherm League of Legends, andere scherm film (niet dat ik vermoed dat dit een zwaardere eis is dan de vorige)
* Gebruik voor 3D modellering en rendering (Autodesk Maya)
* 3D Game development (al kan ik mij niet inbeelden dat dit een beperkende eis zal zijn, vermits dit tot nu toe op het huidige systeem ook lukt)
* Het is niet de bedoeling een game te draaien op 2 schermen tegelijk, dus bv niet CoD over 2 schermen.

Stroomverbruik:
Zoals te zien is in de lijst hierboven heb ik een voeding die 520W levert. (of die ga ik althans bestellen), ik vermoed dat er nog wel wat ruimte is.

Temperatuur:
Zoals ik vermeld heb hierboven heb ik gelezen dat [1] last heeft van warmteproblemen (misschien is dit gebaseerd op foute informatie?). Als dit een probleem zou blijken te zijn heb ik uiteraard liever een kaart die wat stabieler draait

SLI/Cross:
Hoef niet ondersteund te worden.

Zelf heb ik al eens gekeken en [2] leek mij een degelijke kandidaat, ik heb echter iets te weinig ervaring en voorkennis om dit met zekerheid te kunnen zeggen, vandaar dat ik jullie advies uiteraard vraag. Ook lijkt deze bij mijn leverancier, azerty.nl een even slechte levertijd te hebben als [1]...

[1] pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
[2] pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik iemand wil opjagen voor advies ^^ maar ik moet het aan mijn leverancier zo snel mogelijk laten weten als ik voor de originele kaart [1] ga of een andere. So all help would be appriciated ^^

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 15:36

Momentumlol

Car Fanatic

Ik had je graag willen helpen, maar ik weet niet zeker hoe het zit met de wattage van de r9-kaarten. Iig moet het volgensmij geen probleem zijn voor de 280X of 290 om de dingen te doen die je aangeeft, qua prestatie. Maar zoals ik al zeg, ik kan niet goed beoordelen welke beter in je systeem zou passen.

daarbij: Van het rijtje games dat je noemt zal het voor Far Cry 3 het zwaarst worden voor je GPU gok ik, omdat je daar het liefst wel op 60fps wil spelen lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door Momentumlol op 09-01-2014 13:35 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:19
Ziet er uit alsof de Sapphire 290 een reference koeler heeft. Is natuurlijk geen probleem als je van straalmotoren houdt :+

Beide kaarten zouden prima zijn voor wat je wilt. Kijk verder ook eens in de nieuwe BBG (reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014), daar kun je vast ook wat inspiratie uit opdoen.

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:35:
Ziet er uit alsof de Sapphire 290 een reference koeler heeft. Is natuurlijk geen probleem als je van straalmotoren houdt :+

Beide kaarten zouden prima zijn voor wat je wilt. Kijk verder ook eens in de nieuwe BBG (reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014), daar kun je vast ook wat inspiratie uit opdoen.
Als ik even zoek naar custom exemplaren van de 290 dan vind ik er wel een aantal in de pricewatch, met prijzen die slingeren tussen de 350 en 500 euro..

pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Voor zover ik lees vind ik altijd dat de 290 warmteproblemen heeft, misschien is dat opgelost bij deze custom uitvoering? Geen idee, helaas zijn er nog geen reviews over de kaart, deze is €400, wat nog net acceptabel is.

Het is idd niet aangenaam om een stofzuiger naast je te staan hebbe, mijn destktop staat op mijn bureau links van mij.

Wat het vermogen betreft, die 290 zou zo'n 300W verbruiken en de processor zo'n 75W. Ik ga ik er vrij, verbeter me aub als ik fout ben.., van uit dat de rest van de componenten samen << 145W zitten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 14:06 ]

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je voeding moet elke kaart die je daarin stopt kunnen hebben, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je zou trouwens kunnen kijken naar de 620W variant, niet alleen omdat deze meer aankan, maar omdat deze wellicht goedkoper is dan de 520W.

Los van dat, AnandTech heeft een review van de Sapphire R9 290 OC TRI-X. Prima ding dus als ik de conclusie doorlees :) Alleen als je echt gaat stress-testen met de CPU erbij kan je problemen krijgen met de voeding (denk ik). Het totale testsysteem verbruikte zo'n 410Watt tijdens Furmark.

[ Voor 16% gewijzigd door Beroemdheid op 09-01-2014 14:19 ]

Fractal Design Core 1100 review

Verwijderd

Topicstarter
Beroemdheid schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:14:
Je voeding moet elke kaart die je daarin stopt kunnen hebben, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je zou trouwens kunnen kijken naar de 620W variant, niet alleen omdat deze meer aankan, maar omdat deze wellicht goedkoper is dan de 520W.

Los van dat, AnandTech heeft een review van de Sapphire R9 290 OC TRI-X. Prima ding dus als ik de conclusie doorlees :) Alleen als je echt gaat stress-testen met de CPU erbij kan je problemen krijgen met de voeding (denk ik). Het totale testsysteem verbruikte zo'n 410Watt tijdens Furmark.
Well I be damned.. Ik heb al een aantal onderdelen (voeding, cpu koeler en DVD station).. Hoe kan dat nou dat die 620 W goedkoper is :( Now I feel dumb :D

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het is de afgelopen anderhalve week gebeurd, de voeding is EOL, vandaar. Misschien kan je de voeding terugsturen en dan de 620W variant kopen. Binnen een week kan je het zonder reden terugsturen. Heb je alleen wel de verzendkosten extra, dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit.

Fractal Design Core 1100 review

Pagina: 1