Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koessien
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-02 22:46
Hallo

Ik zag dat er al wat topics over waren, maar in geen daarvan werd een oplossing genoemd.

Ik heb een WDN4800 aangeschaft omdat de TL-WN722N een beetje zat was (vanwege de usb kabel).
Nu heb ik alle drivers voor windows 8 geinstalleerd en krijg ik een goed/sterk signaal, maar ik krijg maar 1.36Mbps

Ik kreeg bij de TL-WN722N 39Mbps, dus ik vraag me af waar dit aan ligt. Ik neem aan dat de WDN4800 beter moet zijn dan de TL-WN722N vanwege het prijsverschil en de antennes op de WDN4800.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:14
Als je in een donkere kamer gaat staan, zie je zelfs met de beste ogen niets...

Je hebt niets aan die antennes als die je router niet kunnen 'zien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koessien
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-02 22:46
Wat bedoel je daar precies mee?

Ik heb gewoon verbinding met het netwerk/route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:14
Dat de locatie van je antennes (achter een behuizing van een PC) verre van ideaal is, en je dus geen grote snelheden gaat halen. De optie met een kabel was dus beter, omdat je daar de antenne kon positioneren t.o.v. de router.

Als test zou je dus je PC kast kunnen draaien, zodat de antennes 'vrij' komen. De oplossing is dus de antennes te vervangen door een versie met kabel, maar dat was nou net de reden waarom je deze had gekocht...

De waardes die Windows roept ("goed" of "sterk") zeggen mij niets. Kijk eens met een programma als inSSIDer wat voor signaalniveau's je haalt. (En dan daarbij de kanttekening dat storing van andere dan WiFi netwerken niet zichtbaar is).