Sapphire r9 290 Tri X artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Scylin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo Tweakers,

Ik ben weer terug met een nieuwe r9 290, met een nieuw probleem! Joepie! -.-'
Heb de Gigabyte met Windforce terug gebracht, omdat volgens mij de temperaturen niet helemaal klopten, heb nu een Sapphire Tri X aangeschaft, en meteen toen ik de kaart in de pc stook en de pc was opgestart, had ik allemaal kleine artefacts die over mn beeld heen rolden.

Heb toen de beta drivers geuninstalled (DDU), en de 13.12 stable versie geinstalleerd, om precies hetzelfde resultaat te krijgen, toen er geen drivers geinstalleerd waren, had ik geen problemen.

De Tri X is vanuit de fabriek overclocked met een memclock van 1300, nu heb ik via MSI Afterburner de memclock teruggedraaid naar 1200, toen naar 1250, en daar heb ik geen artifacts...

Ik gebruik een 144hz scherm van AOC (laatst via iBood aangeschaft :) ).

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee wat ik hier nu mee aanmoet, ik koop een overgeclockte kaart, en moet m zelf terugdraaien om m een beetje normaal te kunnen gebruiken.

Ik ga zo een aantal benchmarks draaien om te kijken of ie dan wel goed werkt, maar misschien heeft iemand anders hier ideeen/gedachten over mijn probleem?

Heb weinig zin in ritje nummer 100 naar Alternate :p

Nog een vraagje, als ik artifacts krijg met 1300 memclock, is het dan verstandig om ook een benchmark te doen op die memclock?

Net heaven gedraaid op 1250, score van bijna 1300, wat volgens mij goed is met 1920x1080 + alles op hoogste settings. Wil m wel testen op 1300, maar ben bang dak dan mn kaart kaduuk maak.

[ Voor 11% gewijzigd door Scylin op 08-01-2014 19:39 ]

• reallyyy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Testen op 1300, wat dus volgens jou post de standaard snelheid is, moet toch gewoon kunnen?
Als de kaart dit niet aankan, is of iets mis met de kaart, of dus met je pc.
Ik stel voor gewoon even alternate te bellen, en je bevindingen aan te geven.
Is het mogelijk om de kaart bijvoorbeeld in een andere PC te stoppen, van een maatje of iets dergelijks?
Dan weet je gelijk of het aan de kaart ligt of niet.

EDIT: rest van je setup zou ook handig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door reallyyy op 08-01-2014 19:43 ]

• Scylin
reallyyy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:42:
Testen op 1300, wat dus volgens jou post de standaard snelheid is, moet toch gewoon kunnen?
Als de kaart dit niet aankan, is of iets mis met de kaart, of dus met je pc.
Ik stel voor gewoon even alternate te bellen, en je bevindingen aan te geven.
Is het mogelijk om de kaart bijvoorbeeld in een andere PC te stoppen, van een maatje of iets dergelijks?
Dan weet je gelijk of het aan de kaart ligt of niet.

EDIT: rest van je setup zou ook handig zijn.
Kzal m straks wel even in de pc van mn broer gooien. Zal morgen ook wel even bellen naar Alternate.

Heb gekeken op de review van Anandtech, waar staat dat de stock memclock 1300 is, en ook toen ik de gpu in de pc stak gaf msi afterburner aan dat de memclock 1300 was.

Mijn probleem is dat ik niet weet of t veilig is om m te testen op 1300, aangezien ik zonder dat ik er load op zet al continue artifacts over mn hele scherm krijg.

Pc lijkt me overigens niks mis mee. Moederboard/cpu heb ik aantal dagen geleden geupgrade, HDD ook, rest van alle onderdelen zijn hoogstens 2 maanden oud.

PSU is trouwens een 760w platinum Corsair, en aangezien mn vorige kaart draaide als een zonnetje, kan ik me niet voorstellen dat het aan een ander onderdeel als de gpu kan liggen.

• reallyyy
Scylin schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:46:
[...]

Kzal m straks wel even in de pc van mn broer gooien. Zal morgen ook wel even bellen naar Alternate.

Heb gekeken op de review van Anandtech, waar staat dat de stock memclock 1300 is, en ook toen ik de gpu in de pc stak gaf msi afterburner aan dat de memclock 1300 was.

Mijn probleem is dat ik niet weet of t veilig is om m te testen op 1300, aangezien ik zonder dat ik er load op zet al continue artifacts over mn hele scherm krijg.

Pc lijkt me overigens niks mis mee. Moederboard/cpu heb ik aantal dagen geleden geupgrade, HDD ook, rest van alle onderdelen zijn hoogstens 2 maanden oud.

PSU is trouwens een 760w platinum Corsair, en aangezien mn vorige kaart draaide als een zonnetje, kan ik me niet voorstellen dat het aan een ander onderdeel als de gpu kan liggen.
Dit kan er zeker wel mee te maken hebben. In de TS geef je aan dat een nieuwe r9 is, wanneer is de vorige kapot gegaan? Met het nieuwe systeem toevallig? Of na het upgraden van bepaalde onderdelen?
Hoe oud is de voeding?

• Scylin
reallyyy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:50:
[...]

Dit kan er zeker wel mee te maken hebben. In de TS geef je aan dat een nieuwe r9 is, wanneer is de vorige kapot gegaan? Met het nieuwe systeem toevallig? Of na het upgraden van bepaalde onderdelen?
Hoe oud is de voeding?
De vorige r9 is niet defect bevonden door Alternate, en ik had er geen artifacts oid mee, ik vond alleen dat de idle temperatuur veel te hoog was, er was met de performance voor de rest niks mis.

Dus kapot gaan heeft er weinig mee te maken. De voeding is 2 maanden oud, en ik heb eerst de vorige r9 aangeschaft, toen pas een nieuw moederboard/cpu/hdd, dus ik denk nog steeds dat het daar niks mee te maken kan hebben, aangezien ik mijn 6850 er ook in heb gestopt, en die draaide gewoon perfect, en de andere r9 op het temperatuurprobleem na ook.

Heb net furmark gedraait:
BURN-IN SCORE: 6148 points
61154 frames, 67 FPS, 76°C
Resolution: 1920x1080 (FS) - AA:0 samples
FPS: min:65, max:71, avg:67 - OPTIONS: DynBkg

• reallyyy
Ik ben geen expert in videokaarten, maar ik zou gewoon Alternate opbellen.
Ik snap dat het vervelend is dat er weer kaart het niet goed doet, maar als je alle andere factoren heb uitgesloten moet het toch echt aan de kaart liggen.

• Scylin
reallyyy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:07:
Ik ben geen expert in videokaarten, maar ik zou gewoon Alternate opbellen.
Ik snap dat het vervelend is dat er weer kaart het niet goed doet, maar als je alle andere factoren heb uitgesloten moet het toch echt aan de kaart liggen.
Het laatste wat ik nog moet testen is de kaart in mn broer zn pc hangen, als er dan artifacts optreden dan zal ik weer een ritje moeten gaan maken :p.. Heb ondertussen al een tank opgereden met al dat heen en weer gaan.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57
Kan je de drivers eens eraf gooien en in safe mode opstarten. Dan laden alleen de Windows videodrivers, dan kijken of je het nog heb.

Als je het daarna niet heb kan je het volgende doen: AMD catalyst downloaden en uitpakken met winrar. daarna in Device manager by display adapter scannen for hardware en dan de map aanwijzen die je heb uitgepakt. Als het goed is moet hij via de .inf installen...je heb dan geen fancy CCC, maar dat is op te lossen door MSI afterburner erop te gooien.

[ Voor 57% gewijzigd door Flex op 08-01-2014 20:17 ]

• Scylin
Flex schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:12:
Kan je de drivers eens eraf gooien en in safe mode opstarten. Dan laden alleen de Windows videodrivers, dan kijken of je het nog heb.

Als je het daarna niet heb kan je het volgende doen: AMD catalyst downloaden en uitpakken met winrar. daarna in Device manager by display adapter scannen for hardware en dan de map aanwijzen die je heb uitgepakt. Als het goed is moet hij via de .inf installen...je heb dan geen fancy CCC, maar dat is op te lossen door MSI afterburner erop te gooien.
Heb op die manier precies dezelfde artifacts :(
Kon Windows niet opstarten in safemode omdat mn toetsenbord het op de een of andere manier niet deed tijdens het kiezen van de boot optie, maar heb daarna de drivers geinstalleerd via bovenstaande manier, en heb artifacts :(

Kan trouwens de kaart niet in een andere pc testen, de kaart is net iets te lang om in de pc van mn broer te stoppen, dus ik ga morgen wel gewoon even bellen naar Alternate en vragen wat hun ervan vinden. Kan nog even uitsluiten dat het mn monitor is door er een andere monitor aan te gooien (kan de monitor die artifacts veroorzaken?) maar zou het niet begrijpen als t de monitor is.

[ Voor 18% gewijzigd door Scylin op 08-01-2014 21:04 ]

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2025
Dat het aan je monitor ligt is onwaarschijnlijk... de grafische kaart is het meest waarschijnlijke, maar het kan ook nog aan je moederbord liggen... of je RAM. Laatst genoemde zou je uit kunnen sluiten door dat ff flink te testen. Het probleem vinden bij dit soort zaken is helaas een tijd- en geldverslindende bezigheid...

• Scylin
Allovich schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:32:
Dat het aan je monitor ligt is onwaarschijnlijk... de grafische kaart is het meest waarschijnlijke, maar het kan ook nog aan je moederbord liggen... of je RAM. Laatst genoemde zou je uit kunnen sluiten door dat ff flink te testen. Het probleem vinden bij dit soort zaken is helaas een tijd- en geldverslindende bezigheid...
Mja, dat het mn moederboard is dan betwijfel ik, is ook net nieuw, en heb geen enkel ander probleem ondervonden met bijv mn oude videokaart (6850). RAM is 2 maanden oud, en heb ik aantal dagen geleden nog getest met memtest, en dat was errorfree.

• Flex
Zijn de artifacts te zien over je gehele scherm, dan zou het mogelijk je monitor kunnen zijn.
Maar zijn de temps oke van je pc en de videokaart?
Draaien alle fans in je pc?
Moederbord de laatste bios?
Heb je andere pci slot in je pc al geprobeerd?

Het is nu gewoon alles uitsluiten...en dat kost tijd en inspanning.

Misschien dat je deze pagina even kan doorlopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Flex op 08-01-2014 21:49 ]

• Scylin
Flex schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:46:
Zijn de artifacts te zien over je gehele scherm, dan zou het mogelijk je monitor kunnen zijn.
Maar zijn de temps oke van je pc en de videokaart?
Draaien alle fans in je pc?
Moederbord de laatste bios?
Heb je andere pci slot in je pc al geprobeerd?

Het is nu gewoon alles uitsluiten...en dat kost tijd en inspanning.

Misschien dat je deze pagina even kan doorlopen.
De artifacts zijn te zien over mn hele scherm, ze rollen als het ware een beetje over mn scherm heen. Tis een 144hz scherm, kweenie of dat iets uit maakt?

De temps zijn prima, ~30 graden mobo/cpu in idle, en gpu rond de 35-40 in idle.
Nog niet andere PCI slot geprobeerd, zal dat straks ook wel even testen.

• Scylin
Zit nu net kijken naar de binnenkant van mn pc, mn overige fans die draaien niet, en ook de fan van mn voeding die draait niet... Ik snap er echt geen hol meer van. Nu zit ik er dus aan te denken dat het moederboard kapot is ofzo...

• reallyyy
Word de fan van de PSU door het moederbord geregeld dan?

• Allovich
De fan van de PSU wordt door de PSU zelf geregeld naar mijn weten, correct me if I'm wrong.

• reallyyy
Dat dacht ik dus ook, lijkt erop alsof de voeding niet mee werkt. Kans om een ander te proberen, die van je broer zijn pc bijvoorbeeld?

• Scylin
reallyyy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:11:
Word de fan van de PSU door het moederbord geregeld dan?
Ik heb geen idee... Maar ik weet het allemaal niet meer. Koop allemaal nieuw spul, en nu werkt de gpu weer niet meer, en mn moederboard denk ik ook niet.

Als ik mn koptelefoon direct in het moederboard stop, dan krijg ik geen geluid. Stop net de koptelefoon in mn telefoon, en dan heb ik wel geluid...

• Scylin
reallyyy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:13:
Dat dacht ik dus ook, lijkt erop alsof de voeding niet mee werkt. Kans om een ander te proberen, die van je broer zijn pc bijvoorbeeld?
De voeding van mn broer is mijn oude voeding, 600w van corsair, maar niks geen certificaat oid, dus weet niet of die mijn pc kan trekken, zeker met die r9 290.

• reallyyy
Moet hij zeker wel redden, je gaat natuurlijk geen Furmark draaien.

• Scylin
reallyyy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:16:
Moet hij zeker wel redden, je gaat natuurlijk geen Furmark draaien.
Kzal wel vragen oftie m uit zn pc wilt bouwen dan, kan te weinig stroom naar het mobo e.d. zorgen dat bepaalde onderdelen het niet meer doen dan? In mijn geval de overige fans (4) en bijv de geluidsingang.

• reallyyy
Lijkt mij sterk, als je wel Furmark kan draaien met de kaart, dus veel stroom verbruiken, maar niet idle wat fans aanhebben, wat natuurlijk veel minder verbruikt.

Misschien is het zo simpel als dat de kabel naar je mobo niet helemaal goed zit.. sluit het even opnieuw aan check het even en probeer het opnieuw.
Het kan ook de psu zijn, misschien slechte caps, of zo iets, weer geen expert in voedingen maar het lijkt mij niet dat de psu niet genoeg power levert voor wat extra fans.

• Flex
Je heb je probleem dus gevonden.

Ik denk dat als de psu het niet trekt dat je gewoon een BSOD zou moeten krijgen.
Heb je alle opties in je bios nagelopen, fan regeling etc.?
Alle kabels nagelopen in je pc?
Moederbord heeft de laatste bios?
Koppel anders alle hardware af die je niet nodig heb....extra hd's dvd/cd-rom drives etc.

• Scylin
Hmm.. 1 van de 4 fans die draait wel. Bios is de laatste versie, alle drivers overigens ook.
Kabels heb ik niet nagelopen, maar ga ervanuit dat die allemaal goed aangesloten zijn.

Alle andere hardware afsluiten kan ik nog proberen ja. Ik heb mijn oude mobo + amd cpu nog liggen, daar zou ik alles op aan moeten kunnen sluiten en testen oftie dan draait?

Blijft nu nog wel de psu over, als die fan geregeld word door de psu zelf, waarom draait ie dan niet..

• reallyyy
post je setup eens

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Fan van psu hoeft niet te draaien wanneer deze maar weinig vermogen hoeft te leveren.

• Allovich
Klopt ook idd, de PSU fan wordt wel geregeld door de PSU... maar onder een bepaalde temperatuur of load blijven de fans (bij de meeste moderne PSU's al helemaal) stil staan. Denk dat het dan toch iets met de mobo is?

• Scylin
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte G1.Sniper Z87€ 127,95€ 127,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 402,55€ 402,55
1WD Black SATA 6 Gb/s WD3001FAEX, 3TB€ 163,90€ 163,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
2Noctua NF-P14 FLX, 140mm€ 15,50€ 31,-
1Corsair AX760€ 136,-€ 136,-
1Plextor M5 Pro 256GB€ 174,95€ 174,95
1Crucial 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Ballistix Sport----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.346,59

Denk inderdaad dat het dan iets met mn mobo te maken heeft... Zal m dan maar gaan uitbouwen e.d. morgen na school om te gaan kijken of dat het probleem is.

• reallyyy
dit moet een 600 watt ook trekken.

• reallyyy
Je kan dit topic ook nog even doorlezen:

http://www.overclock.net/...90x-290-owners-club/11510

• Flex
reallyyy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:35:
dit moet een 600 watt ook trekken.
Zeker..... de AX760 is gewoon een goede voeding.
Kan je misschien nog beide connectors (24pin en 8pin) opnieuw aansluiten op je moederbord?

• reallyyy
Deze post vond ik intressant:

Hey guys I've just got a R9 290x Gigabyte version and I'm getting graphical artifacts and crashes in most games and artifacts in windows in some cases? It has a EK waterblock on it, I've been trying to make it work but I'm coming up empty. Any ideas?

What brand and Watt-eg You have on your PSU?
Anything under 750Watt 80+Brown and OCing your CPU aswel , i would recomend hit the load default in UEFI (BIOS) , load windows check for arts , if there is non mean your 8pin or 6 pin power conector is low on power delivery that mean changing your PSu for something stronger , definitly not lower than 750 80+Silver , and if You run custom loop from the same PSU i wouldnt go lower than 850-1000Watt 80+Silver, this card in load can suck up to 380Watt on stock , and well over 420 Watt in OC , problem with low rated PSU is that most of them work actualy below 80% efficiency if its Brown u got guarnt that u hit 750Watt with 80% efficiency that give you around 650Watt of constant draw , so from sipmle math u cant run system with this card without power swings .

• Allovich
Lijkt me meer een load of bc. Sowieso heeft TS een 760W voeding met een 80+ Platinum certificaat. Als dat het probleem zou zijn...

• reallyyy
Hij heeft het ook in windows.. psu is gewoon niet lekker, even die 600w proberen.

• Scylin
Ik zal lief aan mn broer vragen oftie zn hele pc weer uit elkaar wilt trekken, maar ik kan me zelf om eerlijk te zijn ook niet voorstellen dat het de psu is, aangezien de dingen die het hiernaast niet doen 3 simpele fans zijn en mijn front panel koptelefooningang + directe koptelefooningang van mn moederboard...

• Allovich
lijkt me dan nog steeds meer aan het mobo te liggen, hopelijk vind je snel het probleem

• Scylin
De enige oplossing is denk ik om mn hele pc maar weer uit elkaar te halen, en dan met mn oude mobo proberen, en dan nog met mn broer zn voeding.. Nog even en ik breng m gewoon naar een computerwinkel in de buurt, en dan vragen of hun uit kunnen vinden wtf er aan de hand is :p. Of anders gewoon de hele bak naar alternate, aangezien bijna alles bij hun vandaag is zou ik zeggen dat hun er best naar mogen kijken.. weet alleen niet of het me dat weer centjes gaat kosten..

Mobo is dan helaas weer niet via alternate.. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Scylin op 08-01-2014 23:09 ]

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:34
reallyyy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:45:
What brand and Watt-eg You have on your PSU?
Anything under 750Watt 80+Brown and OCing your CPU aswel , i would recomend hit the load default in UEFI (BIOS) , load windows check for arts , if there is non mean your 8pin or 6 pin power conector is low on power delivery that mean changing your PSu for something stronger , definitly not lower than 750 80+Silver , and if You run custom loop from the same PSU i wouldnt go lower than 850-1000Watt 80+Silver, this card in load can suck up to 380Watt on stock , and well over 420 Watt in OC , problem with low rated PSU is that most of them work actualy below 80% efficiency if its Brown u got guarnt that u hit 750Watt with 80% efficiency that give you around 650Watt of constant draw , so from sipmle math u cant run system with this card without power swings .
Da's een beetje warrig geschreven, maar volgens mij begrijpt die gast het niet helemaal. Een goede voeding (dus van een goed merk!) die voor bijvoorbeeld 1000 watt verkocht wordt kan ook zeker 1000 watt leveren, mits niet defect. De efficiëntie word berekend bij het stopcontact; een voeding van 1kW met precies 90% efficiëntie trekt 1100W uit de muur onder volle belasting.

• Allovich
Geen idee hoe het met support zit bij alternate, maar het zou ze sieren als ze een klant die voor heel wat (honderden) euro's bij ze besteld dergelijke support willen verlenen. Helaas heb je thuis vaak wat weinig middelen voor handen om snel/goed te testen en problemen uit te sluiten. :P

• Flex
Scylin schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:58:
Ik zal lief aan mn broer vragen oftie zn hele pc weer uit elkaar wilt trekken, maar ik kan me zelf om eerlijk te zijn ook niet voorstellen dat het de psu is, aangezien de dingen die het hiernaast niet doen 3 simpele fans zijn en mijn front panel koptelefooningang + directe koptelefooningang van mn moederboard...
Zou je nog eens naar de connectors kunnen kijken en opnieuw aansluiten op je mobo (8pins en 24pins), en daarna je moederbord nog een default reset willen geven?

Die voeding is trouwens eeen hybrid voeding ...dus semi-fanless, vandaar dat hij of niet draait of je hoort hem niet.
Misschien kan je nog wat andere aansluitingen proberen op je voeding..dus van voeding naar mobo.

[ Voor 15% gewijzigd door Flex op 08-01-2014 23:25 ]

• Scylin
Kheb net Furmark 5 minuten aangezet, wat neem ik aan voor een behoorlijke power usage zorgt, en de psu fan is niet aangegaan... Neem aan dat na 5 minuten zo'n power te moeten leveren dat de voeding zich wel warm genoeg vind om de fan een jumpstart te geven? :p
Flex schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:17:
[...]

Zou je nog eens naar de connectors kunnen kijken en opnieuw aansluiten op je mobo (8pins en 24pins), en daarna je moederbord nog een default reset willen geven?
Hoe zou ik mn mobo een default reset moeten geven? Ik heb voor de rest niks veranderd binnen de settings van mn mobo, dus alst goed is zou die nog als default moeten draaien.

• Flex
Scylin schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:24:
Kheb net Furmark 5 minuten aangezet, wat neem ik aan voor een behoorlijke power usage zorgt, en de psu fan is niet aangegaan... Neem aan dat na 5 minuten zo'n power te moeten leveren dat de voeding zich wel warm genoeg vind om de fan een jumpstart te geven? :p

[...]

Hoe zou ik mn mobo een default reset moeten geven? Ik heb voor de rest niks veranderd binnen de settings van mn mobo, dus alst goed is zou die nog als default moeten draaien.
Baat het niet dan schaadt het niet :)
Je kan je voeding ook van hybrid mode afhalen en in de normal stand zetten...aan de achterkant van de voeding.

• Allovich
Mobo resetten met de clear cmos jumper of het batterijtje er uit te halen.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:35

Ultrapc

Anyone steak?

Scylin schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:24:

[...]

Nou, ik heb al Corsairs gezien die het pas nodig vonden om bij 400w load (en een PSU temp van 85 graden :/ ) de fan aan te laten gaan. Ze maken het soms bont :)

Je kan je mobo een reset geven via de BIOS, of nog beter via de jumper op het mobo zelf (zie handleiding)

Allround.

• Scylin
De fans die doen het weer -.-... Toen ze bij Informatique naar mn mobo e.d. keken hebben ze duidelijk 1 van mn stekkertjes niet helemaal goed terug gestopt (helemaal niet), waardoor mn fan controller aan de voorkant van mn kast niet geconnect was, waardoor dus die 3 fans helemaal geen stroom kregen...
Geluid doet het nu ook weer, volgens mij was dat ene kabeltje gewoon de hele voeding van mijn frontpanel ofzo -.-.

Euvel blijft nog steeds met de videokaart.. Kzal straks/morgen de voeding even vervangen voor die van mn broer, als dat niet werkt, zal ik de cmos resetten, en ik ga straks nog ff furmark aanzetten voor een uur.. 60 minuten mijn grootste energieslurper op 100% load, als die fan dan nog niet gaat draaien dan neem ik aan dat ik kan constateren dat die niet helemaal goed is :p
Is het trouwens mogelijk om een PSU te stress testen? Ik dacht dat dat kon met OCCT?

[ Voor 5% gewijzigd door Scylin op 08-01-2014 23:41 ]

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 11:25
Flex schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:27:
[...]

Baat het niet dan schaadt het niet :)
Je kan je voeding ook van hybrid mode afhalen en in de normal stand zetten...aan de achterkant van de voeding.
@TS: heb je dit nu al geprobeerd?!

• Scylin
Stef42 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:43:
[...]

@TS: heb je dit nu al geprobeerd?!
Excuus, nog niet, ga nu even kijken of ik t kan vinden!
Knopje gevonden, kan ik die gewoon veranderen terwijl de pc aanstaat? Staat momenteel trouwens op hybrid.

[ Voor 41% gewijzigd door Scylin op 08-01-2014 23:51 ]

• Allovich
Prutsers daar dan... 8)7

• Flex
Scylin,

Om te kunnen troubleshooten moet je alle mogelijkheden direct aanpakken. Alle dingen die geopperd zijn had je makkelijk al eerder kunnen doen :)

Waarschijnlijk zijn de artifacts te danken aan de hoge temps in je kast.
De voeding die jij heb is een hybrid voeding...dus die zal niet gauw zijn fan aan gaan zetten (wat ook al eerder gezegd is)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb zon gevoel dat het aan de aansluting van je videokaart op de monitor ligt. Probeer eens een andere monitor met een ander kabeltje.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Scylin
Flex schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:46:
Scylin,

Om te kunnen troubleshooten moet je alle mogelijkheden direct aanpakken. Alle dingen die geopperd zijn had je makkelijk al eerder kunnen doen :)

Waarschijnlijk zijn de artifacts te danken aan de hoge temps in je kast.
De voeding die jij heb is een hybrid voeding...dus die zal niet gauw zijn fan aan gaan zetten (wat ook al eerder gezegd is)
Beetje raar om er vanuit te gaan dat het enorm warm is in mijn kast, gpu is idle op 41 graden nu, moederboard op 28, cpu op 32 en hdd op 36, als dat warm is dan weet ik t ook niet meer.

Daarnaast ben ik geen mega techneut en moet je maar net al deze dingen weten om te testen of alles werkt naar behoren, ik probeer ook maar een beetje wat om te zorgen dat mn spullen het goed doen.
Stef602 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:47:
Ik heb zon gevoel dat het aan de aansluting van je videokaart op de monitor ligt. Probeer eens een andere monitor met een ander kabeltje.
Zal ff de andere monitor uit de kast trekken, paar minuutjes :)
Update: Heb een andere monitor eraan gehangen, met een andere kabel, hetzelfde probleem als ik de kaart weer terugclock naar 1300. Heb nu de monitor ook aangesloten in de andere poort, maar dat veranderd ook niks.

Oh en nog steeds de vraag, kan ik de hybrid/normal switch omhalen terwijl de computer aanstaat? Als het goed is gaat die switch alleen over het fangedrag?

En ik apprecieer al de hulp trouwens!

[ Voor 28% gewijzigd door Scylin op 09-01-2014 00:06 ]

• Flex
Scylin schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:49:
[...]

Beetje raar om er vanuit te gaan dat het enorm warm is in mijn kast, gpu is idle op 41 graden nu, moederboard op 28, cpu op 32 en hdd op 36, als dat warm is dan weet ik t ook niet meer.

Daarnaast ben ik geen mega techneut en moet je maar net al deze dingen weten om te testen of alles werkt naar behoren, ik probeer ook maar een beetje wat om te zorgen dat mn spullen het goed doen.

[...]

Zal ff de andere monitor uit de kast trekken, paar minuutjes :)
Update: Heb een andere monitor eraan gehangen, met een andere kabel, hetzelfde probleem als ik de kaart weer terugclock naar 1300. Heb nu de monitor ook aangesloten in de andere poort, maar dat veranderd ook niks.

Oh en nog steeds de vraag, kan ik de hybrid/normal switch omhalen terwijl de computer aanstaat? Als het goed is gaat die switch alleen over het fangedrag?

En ik apprecieer al de hulp trouwens!
Is idd een fancontroller voor de fans ...de hybrid mode. Ik weet niet of het schadelijk is om de switch om te gooien als de voeding draait. Anders even pc uit en switch omzetten.

• Scylin
Flex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:16:
[...]

Is idd een fancontroller voor de fans ...de hybrid mode. Ik weet niet of het schadelijk is om de switch om te gooien als de voeding draait. Anders even pc uit en switch omzetten.
Heb de PSU op normal gezet, de fan draait nu wel.

Ik heb nu alleen ook artifacts terwijl de memclock op 1250 staat..
Op 1200 zijn de artifacts weer weg...

Zou dit kunnen zijn omdat de PSU nu ook de fan moet aandrijven oid dat er nu niet eens meer genoeg power is voor een memclock van 1250?

[ Voor 17% gewijzigd door Scylin op 09-01-2014 00:22 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hang de kaart eens in een ander pci-e slot, of had je dat al gedaan?

kijk of je voeding in een geaard stopcontact zit.

maak eens een foto van je mobo + kaart in je kast. We komen hier de meest vreemde dingen tegen soms ;)

• Scylin
Stef602 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:34:
Hang de kaart eens in een ander pci-e slot, of had je dat al gedaan?

kijk of je voeding in een geaard stopcontact zit.

maak eens een foto van je mobo + kaart in je kast. We komen hier de meest vreemde dingen tegen soms ;)
Heb de kaart nog niet in een ander slot gehangen, andere sloten zijn wel hooguit x8 ipv x16, kweenie of dat iets uitmaakt?

Hier is een foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a9svKVM.jpg?1

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kan je ook vanaf de onderkant, zodat we je pci sloten kunnen zien aub?

• Scylin
Stef602 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:42:
Kan je ook vanaf de onderkant, zodat we je pci sloten kunnen zien aub?
Natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0QWGyq4.jpg?1

Ik heb trouwens ook voor 12.5 minuut OCCT gedraait met de PSU test, maar ik weet niet echt hoe ik die moet aflezen, of alles wel correct is, dus hierbij een link naar een album met de resultaten:
http://imgur.com/a/GSLPV

Update: Heb een ander pci-e kabeltje gebruikt voor de voeding -> gpu, helaas geen resultaat.
Heb de voeding weer van normal naar hybrid veranderd, helaas draait de gpu nog steeds niet meer op 1250 mhz goed. Laatste wat ik denk ik nu nog kan doen is een andere voeding proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Scylin op 09-01-2014 02:39 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hang die kaart eens in t slot eronder?

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Net even voor een tweede keer doorgespit, maar is de kaart nu als eens getest in een hele andere pc?

• reallyyy
BradKing schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:51:
Net even voor een tweede keer doorgespit, maar is de kaart nu als eens getest in een hele andere pc?
Nee, lijkt erop alsof TS niet alles gedaan heeft.

• Scylin
reallyyy schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:52:
[...]

Nee, lijkt erop alsof TS niet alles gedaan heeft.
Ik heb de kaart geprobeerd te testen in mijn broers pc, maar de kaart was te lang.

Ben net naar Alternate geweest, daar is geconstateerd dat de kaart defect is, heb nu een nieuwe, net erin gezet, en ik zie nog geen artifacts oid. Dus ik ga ervanuit dat de kaart defect was en alles het nu gewoon weer goed doet :)

Nog bedankt voor alle hulp met het troubleshooten!

[ Voor 5% gewijzigd door Scylin op 09-01-2014 14:08 ]

• Allovich
Netjes opgelost dan, lijkt me inderdaad dat het dan de kaart geweest is en eigenlijk viel alles verder ook uit te sluiten.
Pagina: 1