Nieuwe Printer, Canon MG7150, print zwart als grijs!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 17:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi leutjes.

Ben momentel bezig met het installeren van een MG Pixma MG7150, een consumentenprinter van Canon.
De testafdruk werd perfect afgedrukt! Superscherp, met een diepzwarte kleur voor.. zwart. :F

Wanneer ik alleen zelf documenten afdruk, middels Photoshop of Microsoft Word, dan komt zwart eruit als grijs. :?

Wie o wie! ;w

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:43
Je instellingen staan verkeerd.

of als je een diepgaander antwoord wilt: Heb je de instellingen gecontroleerd? Hoe staan ze? Wat probeer je af te drukken (Al zou zwarte tekst uit Word gewoon zwart moeten zijn)? Wat doet een document uit notepad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00

breinonline

Are you afraid to be known?

Conceptafdruk aanstaan toevallig?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb niets aan de instellingen veranderd. Wanneer ik iets afdruk, staan de instellingen altijd op de 'hoogste' stand.

Hier een voorbeeld. Links=grijs, rechts (testafdruk) was perfect diepzwart.

http://i.imgur.com/JDOWjNf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JDOWjNf.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 15:29
Hoe ziet het er uit als je b&w print? Dan zou de printer alleen de zwart cartridge moeten gebruiken om zwart te printen en niet een combinatie van CMYK.

Het papier per print ziet er verschillend uit op de foto, maar ik ga er vanuit dat een witbalans issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi Jolke,

Nee het papier is beide keren 120grams Navigator-papier.

Maar ik denk dat ik weet wat het is, namelijk dye-inkt vs Pigment-zwart inkt.

Een zwart-wit afdruk, maakt gebruik van de scherpere en diepere PGBK-pigmentcartridge.
Een kleurenafdruk maakt gebruik van de standaard BK cartridge.

Hoe kan dit mogelijk zijn? Want het kwaliteitsverschil is zeer duidelijk zichtbaar! PGBK-afdrukken zien er zelfs beter uit dan met mijn Kyocera laserprinter. :?

Ik ga het nog even uittesten...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
SalimRMAF schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:41:
Nee het papier is beide keren 120grams Navigator-papier.
Dacht ik ook al, maar wilde toch even zeker weten :)
Maar ik denk dat ik weet wat het is, namelijk dye-inkt vs Pigment-zwart inkt.

Een zwart-wit afdruk, maakt gebruik van de scherpere en diepere PGBK-pigmentcartridge.
Een kleurenafdruk maakt gebruik van de standaard BK cartridge.

Hoe kan dit mogelijk zijn? Want het kwaliteitsverschil is zeer duidelijk zichtbaar! PGBK-afdrukken zien er zelfs beter uit dan met mijn Kyocera laserprinter. :?

Ik ga het nog even uittesten...
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Het wordt steeds gekker.

Wanneer ik een document uitprint als 'standaard'-kwaliteit, komt zwart er wel als pikzwart uit. Kies ik echter voor de 'hoogste' kwaliteit, dan wordt dus dye-inkt gebruikt, en is zwart van minder kwaliteit...

Ik heb contact opgenomen met Canon, even afwachten dus! Hieronder een nieuw printje, waarop je het verschil kunt zien.

Qua kleurscherpte maakt het niet veel uit (standaard of hoog), maar bij zwart merk je het dus wel!

========
De kleurafdrukken heb ik nog eens met elkaar vergeleken. De kleuren zijn wel iets beter wanneer men de hoogste instelling kiest. Logisch, want er wordt meer inkt verbruikt. Alleen zwart is dus minder. Bij 'normaal' zien we zoals altijd bij grote kleurafdrukken wel 'striemen' zeg maar, horizontale lijntjes die net wat anders zijn gekleurd.

Wat ik me nu afvraag, is of de GRIJZE inktcartridge ermee te maken heeft. Hoe zit het met de mensen die de MG6450 hebben? Die heeft namelijk geen grijze cartridge. Kunnen zij even testen of je bij 'hoog' ook een grijsachtige tekst krijgt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OPYfssF.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door SalimRMAF op 09-01-2014 17:55 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Lijkt wel of er een setting en/of cartridge verwisseld is? Gevalletje garantie bij Canon aanvragen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Heb inmiddels een email gekregen van canon:

Naar aanleiding van u email, waarin u aangeeft dat de kwaliteit van de zwarte afdrukken niet optimaal zijn, willen wij u het volgende adviseren:
- Wanneer u documenten wilt printen, adviseren wij om de document type altijd op “document” te zetten. Deze optie kunt u terug vinden in de printinstellingen, voordat u gaat printen.
- Mocht de afdruk kwaliteit nog steeds niet goed zijn, kunt een reiniging en eventueel een diepte reiniging uitvoeren.
Hoe kunt u deze reinigingen uitvoeren:
- Klik op start (bureaublad)
- Aan de rechterkant ziet u het menu “printers en apparaten”
- In het menu printers en apparaten klikt u met uw rechter muisknop op uw printer en kiest u voor printer voorkeursinstellingen
- Vervolgens gaat u naar het tabblad “onderhoud”
- Daar kiest u voor reiniging
- Mocht de printkwaliteit niet verbetert zijn met de reiniging, kunt u eventueel een nog diepte reiniging uitvoeren.
- Mocht de printkwaliteit hierna nog steeds niet goed zijn adviseren wij u de volgende cartridges te vervangen: CLI-551BK en PGI-550PGBK
- Tevens adviseren wij, om uitsluitend originele canon cartridges te gebruiken. Andere merken cartridges kunnen problemen veroorzaken met de printkwaliteit of de printerkop.
Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen door te antwoorden op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

---------

Dit is niet wat ik zoek, het is gewoon een kat in de zak! Jaartje printen, daarna wordt het HP o.i.d.!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Standaard antwoord, copy-pasted... gemiste kans, maar ze begrijpen waarschijnlijk je vraag/probleem niet eens.

Hoe lang heb je het apparaat? In principe voldoet het product niet, dus kan je aanspraak maken op garantie. Of als je de printer <14 dagen hebt, krijg je gewoon je geld terug.
Pagina: 1