Game/Multimedia PC

Pagina: 1
Acties:

• Tony_M
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-03 18:24
Hallo mede-Tweakers,

Graag zou ik wat advies willen over een nieuw systeem. Onderstaand één en ander ter informatie:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gebruiken voor:
  • Multimedia (films & series)
  • Office applicaties
  • Photoshop
  • Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de 650 - 750 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, namelijk:
  • CM HAF 912 Plus
  • OCZ ModX Stream-Pro 700W
  • Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
  • SB X-Fi Titanium
  • 500GB en 1TB HDD
  • Beeldscherm, tb & muis, speakers en hoofdtelefoon etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,90€ 189,90
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 161,80€ 161,80
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 277,04€ 277,04
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,03€ 57,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,77

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook niet echt. Ik ben wel van plan om in de toekomst te gaan overclocken, maar niet direct vanaf het begin.

Waar ik over twijfel momenteel zijn het moederbord en de videokaart. Wat betreft het moederbord vraag ik me af hoeveel meer voordeel ik van dit bord zal hebben als ik in een later stadium wil gaan overclocken. Dit m.b.t. het aantal phases bijv. Aangaande de videokaart: Wel of geen goede keus, wederom met het oog op de toekomst. Ik hoef niet jarenlang alles op ultra/high te kunnen spelen bijvoorbeeld. En vroeg mij daarom dan ook af of de 2GB versie, gezien de prijs, dan niet de betere optie was of misschien zelfs de 760 (wat eigenlijk mijn eerste keus was).

Het liefst zie ik namelijk een systeem komen dat qua levensduur (een jaar of 6) hetzelfde is als mijn huidige systeem. Deze is gebaseerd op een Q6600. Tot voor kort wilde het ding nog redelijk meekomen met een overclock op 3,4GHz. Ik denk echter vrij zeker te weten dat dit met de komst van titels zoals GTA V en The Division wel einde oefening is :P :D

Alvast bedankt voor gedane moeite en adviezen :)

PS:
Inderdaad geen SSD. Qua prijzen vind ik ze zelf nog niet echt heel interessant en voor mij zijn 2 minuten wachten niet echt een probleem (aanzetten, koffie halen en klaar ;) )

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Over die SSD: Het heeft invloed op meer dan alleen boot-times. Kijk maar in een benchmark die ik gedaan heb: voor en na SSD upgrade. Als je een 770 koopt, vind ik dat je niet zonder SSD kunt.

• Tony_M
Beste Bram,

Dank voor je reactie en ik ben me bewust dat het op meer dan alleen boot-times invloed heeft. Voor mij echter maakt het 'wachten' me nu nog niet zo heel veel uit en vind ik de prijzen simpelweg te hoog voor wat je krijgt (zeg ik terwijl ik in die lijst een gfx van 329 euro overweeg :P ). Ik kan nu nog prima zonder SSD. Uiteindelijk ben ik wel van plan er één aan te schaffen en dan zal ik waarschijnlijk ook niet meer terug willen ;-) Voor nu echter vind ik het nog niet interessant genoeg.

• RdeGroot
  • Niet online
Ik wil je graag overtuigen. Deze 80,90 e zal een wereld van verschil maken in de gebruiks ervaring.

pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB

Ik weet dat je wachten niet erg vind... maar het zal ook effect hebben op je framerates. Bij mij in de praktijk positief, ik denk ongeveer 10-12%, bijvoorbeeld bij ACBF. Had ik zelf niet verwacht, maar misschien was m'n oude HDD een bottleneck. En, precies wat je zegt: zodra je er een hebt, wil je niet meer terug. Desnoods die 500 GB HDD op marktplaats :)

Tenminste, dat zou ik doen. Je kan altijd nog makkelijk upgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door RdeGroot op 08-01-2014 21:16 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, een SSD effect op je fps? Da's vreemd...

Enfin, een 4GB Nvidia GTX770 is je geld weggooien. Trage bus waardoor er gewoon niet snel genoeg gecommuniceerd kan worden met het VRAM. Je zou kunnen kijken hoe AMD presteerd met je software.

People as things, that’s where it starts.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:09
Beter ( en goedkoper ) door stroomuitval beveiliging --> pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

• RdeGroot
  • Niet online
VasZaitsev schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:20:
Eh, een SSD effect op je fps? Da's vreemd...
Die HDD was sowieso niet helemaal probleemloos. Had ik moeten noemen voordag ik begon over m'n verbeterde fps.

• Tony_M
Allen dank voor de reacties :)

@Bram: De SSD komt er wel, maar niet nu ;) Ik ben niet echt een early adopter en daarnaast vind ik 120GB te weinig en is in mijn ogen 256GB nog te duur.

@VasZaitsev: Oke, dat van die bus wist ik niet. M.b.t. AMD wat raad je dan precies aan, want met de grafische kaarten van AMD heb ik geen ervaring. Ik ben altijd bij nVidia gebleven namelijk, in mijn ervaring presteren die wat beter over de gehele linie, waar ik bij AMD vaak zie dat ze op een paar spellen echte uitschieters hebben en nu bijvoorbeeld met Mantle bij BF4. BF4 vind ik niet zo boeiend echter...
Heb het even nagekeken, maar het is meer een wisselwerking: De GPU heeft te weinig kracht om gebruik te maken van de 4GB. Het kan prima met een 256bit-bus, maar dan moet de memoryclock omhoog. Dus, bij een lagere clocksnelheid is een bredere bus wenselijk. Verder kan de 4GB wel worden aangesproken, maar pas bij resoluties die niet echt realistisch zijn in een 'normale' setup en zelfs dan zijn de verschillen minimaal t.o.v. de 2GB versie.

@WilloW_TieN: Dank voor je inmenning, maar zie mijn reactie op Bram ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Tony_M op 09-01-2014 09:29 ]

Pagina: 1