Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop, ultrabook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen, maar ik heb er erg weinig verstand van. Om niet zomaar iets aangesmeerd te krijgen (het is tenslotte niet zomaar een aankoop!) raadde een vriend van mij aan om hier om advies te vragen, dus bij deze :)

- Ik zal de laptop met name gebruiken voor mijn studie (Microsoft Office) en gewoon internetgebruik
- Mijn budget: +- €750
- Ik zal de laptop veel 'meeslepen', dus een licht en handzaam model (13 inch?) is voor mij van belang
- Merkvoorkeuren heb ik eigenlijk niet

Ik zou graag zien dat de laptop lekker snel is (ik werk momenteel met een vreselijk verouderde desktop 8)7 ) en dat het een HDMI aansluiting heeft. Ik heb al een beetje rondgekeken en ben erachter dat een ultrabook misschien wel geschikt is, maar ik weet niet of een geschikt model binnen mijn budget valt (ik zag al een aantal dure versies voorbij komen in eerdere topics).

Ik hoop dat iemand mij hierover kan adviseren. Alvast bedankt!

Gr,
Pieter

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:40
Zet eens wat vinkjes in de Pricewatch: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/
Voor Office + internet voldoet zo goed als iedere processor.

Misschien ook handig om even een aantal specs van je huidige desktop te noemen. De één vindt een desktop van twee jaar oud verouderd, de ander vindt dat pas na zes jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de reactie! Mijn computer is inmiddels zo'n 5 jaar oud. Ik heb de specs hieronder geplaatst.

Ik heb in de Pricewatch "Ultrabook'' geselecteerd en prijs tot €825 ingesteld, vervolgens gesorteerd op Score. Is dit dan een juiste keuze of krijg ik hierdoor misschien een vertekend beeld, aangezien er niet van alle laptops reviews zijn?

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 7 Professional
Versie 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
Systeemfabrikant ACER
Systeemmodel Aspire M3641
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor Pentium(R) Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz, 2500 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. R01-B4, 11-9-2008
SMBIOS-versie 2.5
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.1.7601.17514"
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 3,00 GB
Totaal fysiek geheugen 3,00 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 1,99 GB
Totaal virtueel geheugen 6,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 4,44 GB
Ruimte voor wisselbestand 3,00 GB