Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Preview of hands-on

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Het valt me op dat er (sinds vandaag?) gesproken wordt over previews.Zoals te zien is in onderstaande video:

reviews: Xperia Z1 Compact: eindelijk een kleine high-end Android-telefoon
reviews: De 105" 21:9 curved uhd-tv's van Samsung en LG

Betekent dit dat de term 'hands-on' komt te vervallen of is dit willekeurig gedaan?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
Een preview is een artikel dat geschreven word voordat men de beschikking heeft over het product om een goede, uitgebreide review te maken. Een hands-on is, tja, wat is dat nou eigenlijk? Voor zover ik kan zien is het een gewone review :?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 20:40

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Een hands-on is het door de reviewer slechts kort vast kunnen houden van het betreffende product lijkt mij.
Een Preview zal dan zijn zonder het artikel zelf in handen te hebben en een Review is dan de uitgebreide vversie?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
tweaker2010 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:02:
Het valt me op dat er (sinds vandaag?) gesproken wordt over previews.Zoals te zien is in onderstaande video:

reviews: Xperia Z1 Compact: eindelijk een kleine high-end Android-telefoon
reviews: De 105" 21:9 curved uhd-tv's van Samsung en LG

Betekent dit dat de term 'hands-on' komt te vervallen of is dit willekeurig gedaan?
Ja, we gaan de titel 'hands-on' uitfaseren en dat voortaan 'preview' noemen. Qua inhoud blijft het hetzelfde, een korte, eerste ervaring. :)

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 08-01-2014 19:24 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
zeef schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:23:
[...]
Ja, we gaan de titel 'hands-on' uitfaseren en dat voortaan 'preview' noemen. Qua inhoud blijft het hetzelfde, een korte, eerste ervaring. :)
Oke duidelijk, thnx voor de uitleg! ;)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Een hands-on is, tja, wat is dat nou eigenlijk?
Precies dit was het probleem. We kregen het idee dat we alleen zelf het verschil tussen review, preview en hands-on wisten. De introductie van de nieuwe ankeilers (je weet wel, die plaatjes bovenaan de frontpage, we gingen van vier naar drie) hebben we gebruikt om gelijk de hands-on als naam uit te faseren :)

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11
arnoudwokke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:53:
[...]

Precies dit was het probleem. We kregen het idee dat we alleen zelf het verschil tussen review, preview en hands-on wisten. De introductie van de nieuwe ankeilers (je weet wel, die plaatjes bovenaan de frontpage, we gingen van vier naar drie) hebben we gebruikt om gelijk de hands-on als naam uit te faseren :)
Ik heb bij het woord hands-on altijd het gevoel dat het een video is waar de persoon het product voor het eerst in zijn handen heeft en aan de hand daarvan dus ook uitspraken doet.
Een preview is meer iets wat vanuit de fabrikant naar buiten word gebracht als "trailer" , dit kan natuurlijk ook door andere gemaakt worden.
Een review is in mijn ogen dan ook een video waar de persoon al ervaring heeft met het product en zich goed heeft ingelezen in alle functies en features hiervan.

Als je bijvoorbeeld op een beurs loopt en je ziet een demonstratie van een fabrikant over een telefoon dan is het meer een preview.
Als je op een beurs loopt en je krijgt de kans om zelf een telefoon vast te houden en door de features te lopen dan is het meer een hands-on
Als je de telefoon op de redactie binnenkrijgt en er word actief mee getest e.d. en aan de hand daarvan word er een video van gemaakt dan is het een review.

Dit is een beetje hoe ik het altijd heb gezien.

edit;
Een hands-on kan ook op de redactie gemaakt worden als hij net binnen is en er is niet al te veel voorkennis.

[ Voor 4% gewijzigd door Vicros op 09-01-2014 16:56 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

arnoudwokke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:53:
[...]

JDVB leek het hierboven anders aardig te snappen? :P Ik had in elk geval altijd hetzelfde idee.

Persoonlijk vond ik het eigenlijk altijd wel fijn om direct te kunnen zien of een artikel een review, preview of hands-on was omdat je dan bij het zien van de titel al weet wat je kan verwachten: respectievelijk uitgebreide testervaringen, een uitgebreide voorbeschouwing zonder het product in handen gehad te hebben of een beknopte eerste indruk op basis van een korte gebruikservaring. Ik lees de FP niet genoeg om de term te missen, maar ik kan me voorstellen dat anderen het wel jammer vinden dat twee verschillende soorten preview nu onder dezelfde term vallen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
We hebben de term preview eigenlijk nooit eerder gebruikt in combinatie met hardware. De enige keer dat ik me kan herinneren was de iPhone 5 (reviews: Apple iPhone 5).
Pagina: 1