arnoudwokke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:53:
[...]
Precies dit was het probleem. We kregen het idee dat we alleen zelf het verschil tussen review, preview en hands-on wisten. De introductie van de nieuwe ankeilers (je weet wel, die plaatjes bovenaan de frontpage, we gingen van vier naar drie) hebben we gebruikt om gelijk de hands-on als naam uit te faseren

Ik heb bij het woord hands-on altijd het gevoel dat het een video is waar de persoon het product voor het eerst in zijn handen heeft en aan de hand daarvan dus ook uitspraken doet.
Een preview is meer iets wat vanuit de fabrikant naar buiten word gebracht als "trailer" , dit kan natuurlijk ook door andere gemaakt worden.
Een review is in mijn ogen dan ook een video waar de persoon al ervaring heeft met het product en zich goed heeft ingelezen in alle functies en features hiervan.
Als je bijvoorbeeld op een beurs loopt en je ziet een demonstratie van een fabrikant over een telefoon dan is het meer een preview.
Als je op een beurs loopt en je krijgt de kans om zelf een telefoon vast te houden en door de features te lopen dan is het meer een hands-on
Als je de telefoon op de redactie binnenkrijgt en er word actief mee getest e.d. en aan de hand daarvan word er een video van gemaakt dan is het een review.
Dit is een beetje hoe ik het altijd heb gezien.
edit;
Een hands-on kan ook op de redactie gemaakt worden als hij net binnen is en er is niet al te veel voorkennis.
[
Voor 4% gewijzigd door
Vicros op 09-01-2014 16:56
]