Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Administratie digitaliseren

Pagina: 1
Acties:

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Ik weet dat er al diverse (met name behoorlijk oude) topics over zijn, maar ik kan toch echt niet vinden wat ik zoek, helaas... Ik ben op zoek naar een niet-webbased programmaatje, waarmee ik mijn priveadministratie (domweg wat nu in die dikke ordners in de kast staat) te organiseren. Het liefst ook direct te scannen. Ik heb niet per se OCR functionaliteit nodig, als ik m'n documenten (pdf's?) maar kan taggen en in meerdere categorieën tegelijk opslaan. Uiteraard liefst gebruik makend van een aantal default tags en de mogelijkheid nieuwe tags te maken. Ik wil dus de mogelijkheid hebben om het polisblad voor mijn autoverzekering te kunnen vinden bij "verzekeringen" en "auto"

Het opslaan van de gescande documenten kan gewoon lokaal, eventueel met een onderliggende mappenstructuur, al zou dat met goede tags niet nodig moeten zijn....

Oh als laatste; uiteraard het liefst freeware ;-)

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Hmm... weinig respons ;-)

Het lijkt dat Evernote aardig aan mijn eisen voldoet. Iemand ervaringen in de parktjk daarmee?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:42
Als je zoekt op freeware dms kom je genoeg tegen.

Bijvoorbeeld Bitfarm

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:29
Zelf scan ik documenten in, bijv. nieuwe reisverzekering.
Die sla ik op als:
2014-01-09 Menzis reisverzekering 2014.pdf

Deze bestanden staan op Skydrive in mapjes.
Structuur is:
Skydrive > Partijen > Menzis

Als ik via Windows verkenner zoek op reisverzekering krijg ik alle polissen te zien.
Deze bestanden kan ik benaderen op mijn telefoon, laptop en tablet.

Uiteraard is het wel vereist dat ik consequent in de bestandsnaam zet wat het betreft.
Maar goed dat is ook belangrijk met een DMS.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Ben inmiddels een weekje met Evernote aan de slag, en het voldoet eigenlijk precies aan alle eisen/wensen die ik in de TS neerzet. Daarbij ook nog 's aps voor alle platformen die ik gebruik. Ideaal!