Kan deze computer meer geheugen aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:14
Beste forumleden,

Ik heb hier in mijn kamer nog een ouwe dell bak staan (dell pentium) van ongeveer 8 jaar oud. Er zit momenteel 1 GB ram op, wat ik vrij weinig vind en ik dacht het geheugen uit te breiden, maar ik weet niet of ik de rest dan nog ga moeten upgraden omdat die geheugenmoduletjes misschien niet gemaakt zijn voor mijn huidig moederbord etc. De harde schijf denk ik te veranderen 80 GB naar 1TB. Het systeem is een kant-en-klaar systeem en ik wil het als webserver gaan gebruiken.

Kan deze computer dus meer geheugen aan?

Groetjes,

Robin

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja, ik heb een rode auto. Gaat daar benzine in of diesel?

Kortom, we kunnen pas iets zeggen als we weten wat het typenr van de pc is, en vooral welk moederbord erinzit. Dan kunnen we op die nummers gaan googlen en/of we kunnen even kijken op de support site van Dell. Maar dat kan je natuurlijk ook zelf doen.

• Robinho96
ik zal eens kijken.

Verwijderd

Mooie vergelijking Reepje, alleen het klopt wel, aan de hand van de info die je nu geeft, kunnen we geen kloppend antwoord geven.

• Robinho96
Ik heb gevonden dat het de Dell Dimension 3000 is. Hij heeft een Pentium 4 processor.

• Reepje
  • Niet online
Als ik dan even google, staat op de 4e link:
http://www.crucial.com/up...ension+3000-upgrades.html

Volgens die site kan je computer maar 2 GB aan. 2GB is beter dan 1 GB, maar eigenlijk is het voor deze computer niet meer de moeite. Bovendien is dit ouderwetse geheugen vrij duur.

Tegenwoordig is een computer goed af met 4 GB.

Ik raad je aan gewoon een spiksplinternieuwe computer te nemen. Voor 250 euro heb je iets veel beters dan dat je nu hebt:
reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014

[ Voor 28% gewijzigd door Reepje op 08-01-2014 21:40 ]

• Robinho96
kan ik ook een ander moederbord daarvoor kopen dan? jazeker hè?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je kan ook een nieuwe PC kopen.

Verwijderd

Koop dan beter iets tweedehands dat toch wat moderner is, zal je veel meer mee kunnen doen.

• Robinho96
ok dan, maar ik had vandaag wel speciaal een WiFi-adapter gekocht voor deze computer.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Robin Verbeek schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:41:
Een moederbord voor een P4 CPU kopen is geld weg gooien, maar ja het kan.

• Reepje
  • Niet online
Robin Verbeek schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:41:
Alles kan, maar of het past, dat is niet zeker.
Of je voeding passende kabels heeft, daar ben ik ook niet zeker van.

Tis jammer, maar de bak die je nu hebt is afgeschreven.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat ook wel mag na 8 jaar. Als je hem nog een paar jaar houdt, heb je een retro-game-bak. ook leuk.

Enfin, ik zou inderdaad toch kijken voor een flink wat nieuwer systeem. Dat is zuiniger, sneller, makkelijker onderdelen voor te vinden etc.

People as things, that’s where it starts.

• Robinho96
hij is wat te traag om te gamen haha!

• Robinho96
Ik zal eens zien in V&A.

• Reepje
  • Niet online
Wat op zich wel leuk is, is om deze bak nu stofvrij op zolder of zo op te slaan.
En dan over een jaar of 5 nog eens uitpakken om weer te genieten van een 2005 top-computer met al die historische programmatjes erop.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

"Wat moet ik kopen?"-vragen (en dat is deze toch echt wel) horen niet hier maar in de aankoopadviessubfora.

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
Moge duidelijk zijn.

Move PMG -> CAA en dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.