ik ben al de hele dag aan het stoeien met python om een HTML opmaakte mail te verzenden naar een mail adres.
de mail wordt verzonden maar de melding blijft komen.
de cgi module draait op iis7.5
de melding "
HTTP Error 502.2 - Bad Gateway
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are "Successfully sent email ".
blijft maar terug komen en ik ben er vrijwel van overtuigd dat het door mijn programming skills komt.
aan deze code gaat nog een simpel html formuliertje aan vooraf waar een mail adres in te vullen is.
de mail wordt verzonden maar de melding blijft komen.
de cgi module draait op iis7.5
de melding "
HTTP Error 502.2 - Bad Gateway
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are "Successfully sent email ".
blijft maar terug komen en ik ben er vrijwel van overtuigd dat het door mijn programming skills komt.
aan deze code gaat nog een simpel html formuliertje aan vooraf waar een mail adres in te vullen is.
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| import cgi, cgitb import smtplib form = cgi.FieldStorage() # wordt in opgslagen message = """From: iemand <mail@iets.com> To: To Person <to@todomain.com> MIME-Version: 1.0 Content-type: text/html Subject: SMTP HTML e-mail test tekst van het mailtje <b>tekst in t mailtje</b> <h1>grote letters</h1> """ sender = '*@*.*' receivers = form.getvalue('mail') try: smtpObj = smtplib.SMTP('*.*.*.8',25) # smtp smtpObj.sendmail(sender, receivers, message) print "Successfully sent email" except: print "Error: unable to send email" |