Iemand gebruikt mijn e-mail adres voor een Apple ID

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Wellicht slightly off topic voor dit subforum, ik kon geen betere vinden. Maar iemand gebruikt mijn e-mail adres voor een Apple account. Ik blijf steeds verification mail krijgen. Is hier iets aan te doen, anders dan een filter hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Is het toevallig een gmail adres wat je hebt?

Ik kreeg gister namelijk ook iemand anders z'n mail van een wachtwoord reset van Instagram.

Ik zelf heb helemaal geen instragram...

Mijn emailadres is dan als voorbeeld voornaam.achternaam@gmail.com maar de mailtjes die dan bij mij binnenkomen zijn dan bijna hetzelfde, maar hebben dan geen punt tussen voornaam en achternaam, dus dan gewoon aan elkaar.

Volgens Google zou dit niet moeten uit maken en als nog naar het juiste e-mailadres/mailbox moeten gaan.
Maar in praktijk is dat volgens mij niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja maar dan moet ik dus een filter opzetten, iemand heeft idd mijn email zonder punt gebruikt. Google is hier niet gevoelig voor (je kan ook p.i.e.t@gmail.com mailen of piet@gmail.com, dat boeit niet voor Google).

Maar ik wil gewoon dit bij Apple afmelden en NIET als filter in gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jij hebt dus het emailadres? Reset het wachtwoord?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja daarvoor moet ik het confirmen, en dan het e-mail adres wijzigen? Ik ben bang dat ik dan, zolang dat andere adres niet confirmed is ik shit blijf krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Ik kreeg van de week ook een aankoopbevestiging op mijn apple id vanuit de verenigde staten. Dit terwijl ik inmiddels geen iPhone oid meer gebruik.
Kon alleen niet vinden hoe ik mijn complete apple id kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Wat wazig. Je zou het adres kunnen wijzigen met een dummy account...?! Niet helemaal fair maar goed, jij wordt lastig gevallen met shit van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Vraag me ook af hoe iemand dit kan doen, dan zouden ze m'n account gekraakt moeten hebben oid. Heb van de week ook gelijk m'n wachtwoord gewijzigd, maar ik heb dat hele apple id niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Dat is het debiele dus, je Apple account kan gebruikt worden ZONDER dat de e-mail geconfirmed is. Alleen voor vervolgmail moet je confirmen. Het debiele is alleen dat je WEL de confirmmail om de dag krijgt. Bloed irritant. Ik neig er inderdaad naar het middels een dummy account te doen dan maar.
Pagina: 1