Speakers op mijn pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:49
Ik als noob in audio gebied ging vandaag kabels voor speakers kopen nu zei ik dat ik mijn speakers via mijn versterker aan ging sluiten op mijn pc volgens eigenaar van audio winkel kon je dan je versterker en speakers opblazen als je er geen Nad DA2 tussen deed vanwege voltage verschil van je pc vs audio componeten.

persoonlijk lijkt mijn dit erg overdreven wie moet ik nu geloven :?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wellicht handig als je er dan even bijzet wat je hebt staan nu aan componenten.
Digitaal of analoog? Beide zou overigens geen probleem moeten zijn, volgt gewoon de standaarden dus je hebt niet per se een DAC nodig.

• Amdwarrior
Owja sorry
Yamaha A-S201
Klipsch RB51
Auzentech X-Fi Bravura 7.1

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
Je kunt gewoon de geluidsuitgangen van je pc (geluidskaart of moederbord) gebruiken om aan te sluiten op je versterker. Die geeft alleen een signaal door (Digitaal of analoog). Een versterker is er op gebouwd om die signalen te ontvangen, dus de boel zal niet gauw opblazen :)

Ik weet niet waar die verkoper 't over heeft!

Wat wel goed is om even te bedenken; hoe ga je aansluiten?
- HDMI;
- Optisch;
- Analoog.

Dat kan veel verschil maken in hoe 't signaal wordt doorgegeven en weergegeven vanuit je speakers!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

FeaR

In GoT we trust

3,5mm jack naar stereo RCA en je bent er. Meer heb je niet nodig om de PC (Auzentech) op de Yamaha aan te sluiten. Tussen de speakers en Yamaha dan nog wel gewone speakerkabel maar dat spreekt voor zich.

Edit:
De Yamaha A-S201 is een stereoversterker en meer opties heb je eigenlijk niet zonder te beginnen aan een Externe DAC of wat dan ook.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 08-01-2014 15:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Idd gewoon lekker analoog gaan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je singaal kan hooguit iets overstuurd worden als je in de geluidskaart alles maximaal gooit. Dat is niet helemaal jottem en verneukt je geluid. In praktijk staat een output volume meestal ergen halverwege.

Nooit meer naar die vieze dozen schuiver verkoper luisteren

ik kan die da2 geeneens online vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 08-01-2014 15:40 ]

Iperf

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Ik denk dat de DAC 2 bedoeld wordt, maar het is inderdaad een beetje een onzinverhaal.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wow $249.99 euro voor een draadlose usb geluidkaart ..

Iperf

• Amdwarrior
Nou mensen bedankt voor de hulp is inderdaad nu gelukt (die verkoper kwam beetje dronken over :'). Maar goed ik geniet nu van Frank Sinatra op mijn Klipsch *O*
Pagina: 1