Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 00:08
Beste Tweakers!

Veel de gebruikers van Chinese smartphones een wellicht bekend probleem: de GPS werkt niet zo goed/werkt helemaal niet. Bij de iOcean X7 is dit voor velen ook een groot probleem maar gelukkig erkent door de fabrikant! Deze hebben een nieuwe GPS antenne ontwikkeld die ze kosteloos verspreiden. Per land zoeken ze 1 of meerdere personen die de antenne willen verspreiden onder de andere klanten.

Voor Nederland mag ik dat zijn :) En mijn vraag aan de Tweakers hier: wie heeft er behoefte aan een nieuwe GPS antenne? De antennes zijn -zover mij bekend- voor alle type iOceans, verkocht voor december.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het monteren van antennes? Wellicht leuk om een keer bij elkaar te komen en alle iOcean's in 1x keer te upgraden. Als het kan..het is maar een ideetje maar zou mij leuk en leerzaam lijken omdat ik het nog nooit gedaan heb. +1 Tweakerigheid toch? Wellicht een nieuwe Tweakers Helpt? iOceans 4 Tweakers :+ :+

Tips en opmerkingen graag als reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Deze verzamelactie is hier al gehouden, maar de mensen die al een nieuwe antenne hebben, zijn niet positief...
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:06
Volgens mij is dit al gebeurd, en die er zo'n 25+ in huis heeft en alleen de distrubutie vanaf zijn adres moet nog plaatsvinden..

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 08-01-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Menen jullie niet? Ik heb nog gezocht! Die juffrouw van iOcean zei verder ook niets. Maar goed..er komen er nog meer aan.

Maar nieuwe antenne is dus geen echte verbetering? -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:50
De nieuwe antenne lijkt juist wél een flink verschil te maken, wat ook te lezen is in het Iocean ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaur1970
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06-2021
@Call of Duty

Ben je nog bezig met deze actie?
Ook ik heb een iocean waarvan de GPS volkomen onbruikbaar is.
Als een nieuwe antenne zou helpen houd ik me aanbevolen.

Grtz,

Nico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Zodra de antennes binnen zal zijn ik het hier laten weten + je een PM sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Ze zijn binnen! GPS antenne is niet zo moeilijk om te installeren, wel ff er goed voor gaan zitten, goed priegelen en zeer voorzichtig zijn met het losmaken van de stekkertjes.

Eerst 0 antennes binnen en 4 na een minuut of 8 buiten.
Nu 9 a 12 binnen maar geen GPS fix (volgehouden tot 15minuten proberen.)
Ook ongeveer 12 buiten en na een minuut of 2 fix in de open lucht. Nog niet in auto geprobeerd maar heb weinig hoop. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Call of Duty schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:36:
Ze zijn binnen! GPS antenne is niet zo moeilijk om te installeren, wel ff er goed voor gaan zitten, goed priegelen en zeer voorzichtig zijn met het losmaken van de stekkertjes.

Eerst 0 antennes binnen en 4 na een minuut of 8 buiten.
Nu 9 a 12 binnen maar geen GPS fix (volgehouden tot 15minuten proberen.)
Ook ongeveer 12 buiten en na een minuut of 2 fix in de open lucht. Nog niet in auto geprobeerd maar heb weinig hoop. :')
Stekkertjes hoef je niet los te halen, de schroefjes van het mainboard los is genoeg, dan kan je hem precies genoeg liften om het metalen stickertje eronder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-gamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-01 11:51
Zijn er nog GPS-antennes over.
Ik heb nog wel interesse om een werkende antenne in mijn iocean te stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-02 21:27

HackingDutchman

Scientia potestas est

Als er nog wat over is, ik meld me ook.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Dag allemaal,

ik heb nog antennes, mocht iemand ze willen: PM me even met je adres, stuur ik ze op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 12:57
Mij is het gelukt om GPS aan de praat te krijgen met de oplossing zoals deze in een reactie is gegeven op een artikel van Androidworld.

Link: http://androidworld.nl/re...foon-zonder-stabiele-gps/

De betreffende reactie is van Robin:
gps is makkelijk werkend te maken. er zit een fout in de gps antenne. deze maakt contact middels 2 verende contactjes op de print , terwijl deze alleen met het onderste contactje contact mag maken , anders maakt deze kortsluiting. Dit i.c.m. de app gps fix (voor een snelle gps start) brengt mijn X7 met sygic mij overal .
Op XDA staat een vergelijkbare oplossing.
Link: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2177023&page=23

In plaats van het knipwerk op XDA, plak ik het contact af met een stukje isolatietape. Daarnaast voor het gemak nog de softwarematige fix gedaan m.b.v. de app https://play.google.com/s...tails?id=com.chxdev.mtgps. Sindsdien werkt GPS fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Die inzamelactie was vanuit mij toen inderdaad.
heb er in totaal iets van 25 verstuurd via de post door heel NL.
heb er nog wel een of 2 liggen.

PM bij interesse
Pagina: 1