Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor cad programmas + gaming

Pagina: 1
Acties:

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:11
Hey,

Ik ben opzoek naar een laptop van rond de 1000 euro voor een vriend van me. Hij werkt veel met CAD Software zoals Autocad. Ook zou het leuk zijn als hij spelletjes zou kunnen spelen op deze laptop, maar ik besef goed dat je voor het budget van 1000 euro niet al te veel kan verwachten van de game prestaties natuurlijk! Verdere vereisten zijn:

- 17 inch full hd scherm
- Minstens 8gb ram waar ik later kan bijsteken naar bv 16 of 32gb
- Msata slot
- Goed AZERTY toetsenbord
- Vlotte processor voor de CAD programmas
- GPU die de spelletjes toch wel op medium zou kunnen draaien.
- HDMI poort voor schermen op aan te sluiten
- Goede bouwkwaliteit ( Word voor studies gebruikt)
Leuk om te hebben maar niet noodzakelijk:

- Plaats voor 2 2.5 inch hardrives.
- Leuk design
- Verlicht toetsenbordje
- Webcam

Windows licentie moet niet meegenomen worden in de prijs, ik heb hier nog een licentie liggen. Ook een ssd moet niet perse deze kan ik er zelf insteken.

Ik dacht zelf aan een BTO laptop zoals deze http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=631 met een gtx 765m Dit valt net in het budget en lijkt mij een goede keuze. Wat me ook wel wat lijkt is deze dell: http://www.dell.com/be/p/...odel_id=inspiron-17r-5737 Is grafisch wat minder sterk maar stuk goedkoper, in het budget past dan ook nog een ssd ( moet nog eens nakijken of deze laptop msata heeft) Ik heb zelf goede ervaringen met Dell en Lenevo.Alvast bedankt voor jullie moeite !

[ Voor 11% gewijzigd door corewillem op 08-01-2014 17:27 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
BTO ken ik niet zo goed, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Ik weet niet of de volgende laptops in Azerty verkrijgbaar zijn, maar wat dacht je van de Asus N76 of N750?

• corewillem
De deze bedoel je pricewatch: Asus N76 Series N76VM-V2G-T1023V
? Heeft maar 6gb ram, en heeft een GT630M..... De bto laptop die ik in gedachte had is maar 50 euro duurder en stuk krachtiger....

[ Voor 11% gewijzigd door corewillem op 08-01-2014 15:48 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Nee.. Eentje met 740M. Ik weet niet zo veel (goedkope) webwinkels in België, maar ik vond deze: http://www.laptopshop.be/...6vb-t4155h-be-azerty.html

BTO moet je niet kopen, Ze mogen dan krachtiger zijn, maar de bouwkwaliteit (vooral tov deze N76) is vele male slechter, veel mindere invoerapparatuur, mindere koeling, mindere goed geluid.

Verwijderd

Een BTO kan, als je hem op je bureau zet en er verder niet meer aankomt, die behuizing is zo brak dat je er wel echt super voorzichtig mee moet omgaan. Hou verder in gedachte dat de koeling ook niet geweldig is en dat je throttling gaat krijgen.

Idd Asus n76, denk dat dat wel het beste is wat je kunt krijgen voor jouw budget.

• corewillem
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:47:
Een BTO kan, als je hem op je bureau zet en er verder niet meer aankomt, die behuizing is zo brak dat je er wel echt super voorzichtig mee moet omgaan. Hou verder in gedachte dat de koeling ook niet geweldig is en dat je throttling gaat krijgen.

Idd Asus n76, denk dat dat wel het beste is wat je kunt krijgen voor jouw budget.
BTO gebruikt toch gewoon clevo barebones ? Ik hoorde daar altijd goede verhalen over en heb een aantal jaren geleden is met een bto laptop gewerkt en dat voelde zeer degelijk niet zo goed als bv lenevo of zakelijke dells maar degelijker dan vele merken..... Wat denken jullie van die dell die ik stuurde ? En die 740m lijkt me toch wat te traag...

[ Voor 15% gewijzigd door corewillem op 08-01-2014 20:24 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Welke spellen gaat hij dan spelen? Je zegt zelf:
Ook zou het leuk zijn als hij spelletjes zou kunnen spelen op deze laptop
Met een 740M kun je prima "spelletjes" spelen.

Dan lijk me voor
Vlotte processor voor de CAD programmas
De Dell niet de allerbeste laptop met een i7u

[ Voor 25% gewijzigd door lucash op 08-01-2014 20:45 ]

• corewillem
lucash schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:44:
Welke spellen gaat hij dan spelen? Je zegt zelf:

[...]

Met een 740M kun je prima "spelletjes" spelen.

Dan lijk me voor

[...]

De Dell niet de allerbeste laptop met een i7u
De gewone mainstream games denk ik van league of legends tot shooters zoals battlefield 4 bv. Daar lijkt het me toch fijner om een net iets krachtigere graka te hebben. De processor in die asus is inderdaad beter! Hoe zit het kwa msata enz bij deze asus ? Heb dit nog niet zo snel terug gevonden..... Is de kwaliteit van bto (clevo barebones) echt zo slecht tegenwoordig ???? Ik lees hier in reviews niet al te veel van terug. De persoon die het gaat gebruiken is voorzichtig met zijn spullen, maar de laptop word wel veel meegenomen enz...

Verwijderd

Tsja .. je kunt alles ernstig indrukken bij de BTO, bijvoorbeeld het toppanel waar het scherm in zit, niet fijn als je hem steeds vervoert. Daarnaast .. met de slechte koeling heb je kans op throttling en dan heb je dus niets aan die betere grafische kaart omdat hij dan terugklokt. Daarnaast hebben de meeste clevo barebones slechte input devices.

Ik zou echt voor de Asus N76 gaan, je moet niet verwachten dat je BF 4 op ultra of high settings kunt spelen dan, maar op medium moet toch wel lukken volgens mij. Als je vriend een echte game laptop wil, dan zal hij toch nog even door moeten sparen voor een ASUS ROG of DELL Alienware ..

• corewillem
Okay, bedankt voor de goede uitleg! Ik ga eens nakijken of de Asus aan de eisen voldoet, (bv msata) en hierna overleggen. Tips zijn natuurlijk altijd nog welkom!

Ik heb ook nog verder gekeken en ik zag nog een interessante laptop. http://www.laptopshop.be/...-747a8g1tmakk-azerty.html ik twijfel hier over de kwaliteit van Acer.

[ Voor 43% gewijzigd door corewillem op 08-01-2014 23:59 ]

Verwijderd

Ik had al wel verwacht dat je vroeg of laat met die laptop aan zou komen. Met Acer is tegenwoordig weinig mis, maar dan heb ik het vooral over de hogere V series (V5 & V7) en de S series, al maken die wel allemaal gebruik van dual core processors als ik het goed heb. Het chassis van de V3 is minder dan die van de Asus N76, de koeling volgens mij ook. Het enige voordeel van de Acer is dat er eventueel 32 GB aan werkgeheugen in kan. Mocht je dat echt willen, dan raad ik aan om door te sparen voor een workstation of een gaming laptop.

Echt, het meeste kwaliteit haal je met de Asus.

• corewillem
Okay, dus dan is het nog tussen die acer en asus. Als ik het goed begrijp zijn dit de voor en nadelen

Voordelen Asus

- Betere bouw kwaliteit
- Betere koeling

-Voordelen Acer

- 32GB ram mogelijk
- sterkere grafische kaart

Ik denk dat 16gb de komende jaren wel voldoende is maar 32gb is wel een pluspunt van de acer, kwa grafische kaart is de acer dan weer een stuk beter. Zijn er nog voordelen van de acer die ik vergeet ? De asus is betere kwaliteit en betere koeling. Hoe is de verhouding van de processors ? Ben niet zo thuis in de laptop processors. Ik zal het dit weekend bespreken met degene die de laptop gaat kopen.

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
Even over BTO:
Ik heb het vorige model van deze: http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=613
Dus zonder keyboard verlichting, met gtx660m en 95% gamut scherm ook de wireless heb ik geupgrade naar hoogste intel wifi (dus niet bigfoot killer aangezien dit soms problemen kon geven met oudere apparatuur) + koelpasta.

Ik speel hier cs: global offensive op zonder problemen (2 uur op batterij). Hij begint past na 30-60 minuten te blazen en lijkt aardig goed hitte af te voeren.

Wel is het zo dat ik problemen heb met de touchpad, deze staat uit (of heel ongevoelig) en toch soms tijdens het typen lijkt het alsof deze kort geactiveerd wordt waardoor de tekst ergens anders tussen getypt wordt. Dit lijkt niet altijd voor te vallen maar als het voorvalt gebeurt het meerdere keren in een sessie.

Over bouwkwaliteit: wel eerst zat deze in een carry bag van BTO, maar na een tijdje had ik nood aan mijn rugzak om meer materiaal mee te nemen. Nu zit deze daar los in en ik probeer de rugzak niet al te hevig op de grond te zetten... en gaat al een jaar goed zo. Het openen van het scherm gaat wat moeizamer dan bvb een macbook pro (2 handen nodig om te openen).

Je kan hier kijken voor laptops die net iets voordeliger zijn en een jaar extra garantie: http://www.notebooktotaal.nl/notebook-c-52.html

[ Voor 3% gewijzigd door Anima-t3d op 09-01-2014 11:43 ]

Verwijderd

Een stukje beter qua grafische kracht, dat is meer op z'n plaats dan een stuk beter. Waar denk je 32gb aan werkgeheugen voor nodig te hebben? Zijn die projecten van je vriend zo zwaar dan? Als dat zo is .. heb je nu al weinig aan 8gb ... Verder, 16gb is echt wel toekomstbestendig genoeg.

Ik zou het wel weten, de input apparatuur van acer is beter, net als de koeling en case. Dit zijn zaken die het verschil kunnen maken in de levensduur van de laptop en zijn componenten..

• corewillem
Acer beter? Was de Asus niet beter? Ik kreeg deze hp laptop nog doorgestuurd is deze iets https://m.hpdirect.com/hp/product/viewspec.do

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 18:09
Ik heb (inmiddels al ruim een jaar) Toshiba Satellite P870-11N.
Deze is qua bouwkwaliteit voor mij rum voldoende, en heeft alles bij elkaar iets meer dan het budget gekost.

de pricewatch: Toshiba Satellite L70-A-11J lijkt de opvolger hiervan.

Ik gebruik hem om licht te gamen (Bioshock / Left 4 Dead 2 / Brink / Minecraft) en voor Autocad. Hier voldoet de mijne al prima voor.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 18:36

M0nkeymen

Monkeystyle!

Hier een gebruikerservaring van een Asus N76VJ(een voorganger). Ik heb hier het intern geheugen uitgehaald en er zelf 16 GB ingezet. Verder heb ik ook naast de Harddisk een SSD gekocht. Ik heb op de SSD windows geïnstalleerd. Ik gebruik AutoCAD (versies 2012 t/m 2014) en Revit 2013. Verder draai ik ook diverse VM's en databases. Uiteraard ook gewoon het office pakket en Visual Studio. Een echte workstation zeg maar.

Dit alles gaat allemaal prima en goed.

nadelen van mijn machine
-de turbo-boost die niet altijd even lekker aanslaat. Soms draaien er 2 sessie AutoCAD van verschillende versies, en hij zet de turbo-boost dan nog niet aan. Ik weet niet of dit aan de drivers of de processor zelf ligt heb het probleem nooit echt kunnen traceren.
-Touchpad is slecht(Als je die veel gaat gebruiken zou ik deze niet nemen). Ik zelf gebruik altijd een muis

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• corewillem
M0nkeymen schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:01:
Hier een gebruikerservaring van een Asus N76VJ(een voorganger). Ik heb hier het intern geheugen uitgehaald en er zelf 16 GB ingezet. Verder heb ik ook naast de Harddisk een SSD gekocht. Ik heb op de SSD windows geïnstalleerd. Ik gebruik AutoCAD (versies 2012 t/m 2014) en Revit 2013. Verder draai ik ook diverse VM's en databases. Uiteraard ook gewoon het office pakket en Visual Studio. Een echte workstation zeg maar.

Dit alles gaat allemaal prima en goed.

nadelen van mijn machine
-de turbo-boost die niet altijd even lekker aanslaat. Soms draaien er 2 sessie AutoCAD van verschillende versies, en hij zet de turbo-boost dan nog niet aan. Ik weet niet of dit aan de drivers of de processor zelf ligt heb het probleem nooit echt kunnen traceren.
-Touchpad is slecht(Als je die veel gaat gebruiken zou ik deze niet nemen). Ik zelf gebruik altijd een muis
Kunnen er 2 hardeschijven in of een msata ssd ? Als dit er op zit lijkt die asus me in ieder geval al geweldig! Kan bij beide niet direct vinden of msate er is.

Verwijderd

Als het goed is kunnen er 2 hardeschijven in de Asus .. geen msata, google is your friend ;).

• corewillem
Ik zie dat de Acer msata en 2 harddrives heeft kan iemand dit bevestigen? http://www.citilink.ru/ca...tebooks/notebooks/777400/
Pagina: 1