Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Websites laden soms goed, dan weer traag of helemaal niet.

Pagina: 1
Acties:

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Op mijn macbook(OS X Mavericks) laden websites soms goed, traag of helemaal niet. Het vreemde is dat dit alleen het geval is bij mijn thuis(wifi)netwerk. Ga ik op een ander wifinetwerk zitten(bijv. op het werk) dan is er niks aan de hand en laden websites wel gewoon goed en snel. Op mijn iPad laden websites wel gewoon goed en op mijn iPhone ook!

Merkwaardig is ook dat websites soms wel normaal laden en soms lijkt het te hangen. De blauwe balk in safari gaat dan ook niet verder. Als ik het laden van de website dan stop en herladen klik, wordt de website soms geladen. Ook helpt afsluiten van Safari soms. Het vervelende is dat er niet een vast patroon is, soms doet hij het ff 3 minuten goed, maar soms moet ik echt blijven verversen of Safari afsluiten en openen. Lastig om zo een oorzaak te achterhalen.

Tevens is ook merkwaardig dat als ik download met uTorrent, de snelheid niet daalt. Dus het netwerk is wel stabiel en heeft geen drops. Ook als ik via AirVideo een film op mijn tv ga kijken(dmv Airplay) heb ik ook geen last van het uitvallen van een stream. Dus het probleem lijkt puur in internetwebsites laden te zitten.

Wat ik gedaan heb:
- router aantal x gerest
- Firmware router geupdate
- Chrome geinstalleerd om te kijken of het probleem alleen bij Safari lag.
- Ander wifi kanaal gekozen en natuurlijk eerst gekeken welke de beste is.

O ja, heb gewoon snel internet 10mbit down / 5mbit up. Speedtest zijn ook in orde.

Iemand suggesties om dit probleem op te lossen?

[ Voor 14% gewijzigd door Reverb_ op 08-01-2014 14:40 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:12
Jammer dat je zoveel tekst plaatst maar weinig relevante info.

Type laptop?
DNS instellingen?
Merk/type router(s), indien meerdere: Hoe aangesloten / geconfigureerd?
Staan je torrents altijd aan? Heb je een uploadlimiet ingesteld? #connecties?
Reverb_ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:35:
O ja, heb gewoon snel internet 10mbit down / 5mbit up. Speedtest zijn ook in orde.
Rare verhouding?
Al is 10Mbit niet echt snel meer in deze tijd, en dan laat ik het verschil tussen de kleine letter 'm' en de hoofdletter 'M' nog buiten beschouwing ;)

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 20:40
Drukken andere connecties je laptop toevallig weg? Houd je dit gedrag als je al je andere (netwerk) apparaten uitzet?
Niet elke router houdt ervan om veel (bijv torrent) connecties af te moeten handelen.
Probeer ook eens je router als dns server buiten spel te zetten door bijv Google public dns direct op je laptop te pakken (8.8.8.8)

Infinitus est numerus stultorum

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Op het moment dat het laden van de pagina's traag gaat, voer dan eens een tracert of ping uit naar die webpagina.

Om je laptop helemaal uit te sluiten, draai een keer een LiveCD/USB-stick van Ubuntu bijvoorbeeld. Doet het probleem zich dan nog voor, dan ligt het iig buiten je computer en meer in het netwerk.

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Ik neem aan dat je router ook fungeert als dhcp server? Dan denk ik dat DNS niet echt een issue is. Inderdaad wat meer info is gewenst. Toevallig ook apparaten ingesteld met een statisch ip?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:12
rxr1991 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:33:
Ik neem aan dat je router ook fungeert als dhcp server? Dan denk ik dat DNS niet echt een issue is.
:?

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Daar bedoel ik mee dat de DNS server adres wordt mee gegeven dus hij krijgt het zelfde adres als alle andere apparaten of hij krijgt geen en dan is geen enkele pagina bereikbaar. Aangezien andere apparaten wel werken en zijn laptop af en toe, denk ik dat de DNS server niet het probleem is.

• Belgalive
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-10-2022
Hi all,
ik zie dat dit een oude discussie is, maar ik zie geen oplossing. Ik heb exact het zelfde probleem!
Alleen bij het benaderen van websites via mijn MacBooks en imac heb ik dit probleem, niet bij ipad iphone etc.

Iemand zei iets over het gebruik van statische IP, ik heb geen vast IP van mijn provider. Kan dat een oorzaak zijn?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dat lijkt mij stug, dan zou het voor alle apparaten moeten gelden. Wellicht een probleem met de MTU size. Maar hoe je dat op een Mac insteld, geen idee.
Een veilige waarde zou 1400 zijn, extreem conservatief 1200.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je het vreemde effect ook in Chrome of Firefox?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1