Op mijn macbook(OS X Mavericks) laden websites soms goed, traag of helemaal niet. Het vreemde is dat dit alleen het geval is bij mijn thuis(wifi)netwerk. Ga ik op een ander wifinetwerk zitten(bijv. op het werk) dan is er niks aan de hand en laden websites wel gewoon goed en snel. Op mijn iPad laden websites wel gewoon goed en op mijn iPhone ook!
Merkwaardig is ook dat websites soms wel normaal laden en soms lijkt het te hangen. De blauwe balk in safari gaat dan ook niet verder. Als ik het laden van de website dan stop en herladen klik, wordt de website soms geladen. Ook helpt afsluiten van Safari soms. Het vervelende is dat er niet een vast patroon is, soms doet hij het ff 3 minuten goed, maar soms moet ik echt blijven verversen of Safari afsluiten en openen. Lastig om zo een oorzaak te achterhalen.
Tevens is ook merkwaardig dat als ik download met uTorrent, de snelheid niet daalt. Dus het netwerk is wel stabiel en heeft geen drops. Ook als ik via AirVideo een film op mijn tv ga kijken(dmv Airplay) heb ik ook geen last van het uitvallen van een stream. Dus het probleem lijkt puur in internetwebsites laden te zitten.
Wat ik gedaan heb:
- router aantal x gerest
- Firmware router geupdate
- Chrome geinstalleerd om te kijken of het probleem alleen bij Safari lag.
- Ander wifi kanaal gekozen en natuurlijk eerst gekeken welke de beste is.
O ja, heb gewoon snel internet 10mbit down / 5mbit up. Speedtest zijn ook in orde.
Iemand suggesties om dit probleem op te lossen?
Merkwaardig is ook dat websites soms wel normaal laden en soms lijkt het te hangen. De blauwe balk in safari gaat dan ook niet verder. Als ik het laden van de website dan stop en herladen klik, wordt de website soms geladen. Ook helpt afsluiten van Safari soms. Het vervelende is dat er niet een vast patroon is, soms doet hij het ff 3 minuten goed, maar soms moet ik echt blijven verversen of Safari afsluiten en openen. Lastig om zo een oorzaak te achterhalen.
Tevens is ook merkwaardig dat als ik download met uTorrent, de snelheid niet daalt. Dus het netwerk is wel stabiel en heeft geen drops. Ook als ik via AirVideo een film op mijn tv ga kijken(dmv Airplay) heb ik ook geen last van het uitvallen van een stream. Dus het probleem lijkt puur in internetwebsites laden te zitten.
Wat ik gedaan heb:
- router aantal x gerest
- Firmware router geupdate
- Chrome geinstalleerd om te kijken of het probleem alleen bij Safari lag.
- Ander wifi kanaal gekozen en natuurlijk eerst gekeken welke de beste is.
O ja, heb gewoon snel internet 10mbit down / 5mbit up. Speedtest zijn ook in orde.
Iemand suggesties om dit probleem op te lossen?
[ Voor 14% gewijzigd door Reverb_ op 08-01-2014 14:40 ]