Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Geachte Tweakers,

Ik ben sinds 1,5 jaar in het bezit van een HTC one X, en zo positief ik over de mobiel het eerste jaar was zo negatief ik er nu tegen over sta.

Sinds de vrij recente update 4.2.2 wordt dit alleen maar slechter... Accuduur is dramatisch, WiFi ontvang ik niet/nauwelijks. En ga zo maar door.

Omdat mijn abonnement nog ruim een half jaar loopt zou ik toch graag een nieuwe mobiel willen.

Tsja en als je budget dan ongeveer €150-€250 is dan kom je niet heel ver met de huidige toestellen. Ik zat te kijken naar o.a. de Motorola Moto G.

Na een paar dagen wat kijken op het internet en Pricewatch van Tweakers er bij te halen, kwam ik op dit model uit. De "Zopo C2"

Mijn eerste gedachten waren, zo goedkoop? Dit zal vast troep zijn...

Maar naar het lezen dan deze review "http://tweakers.net/productreview/77751/zopo-c2-zwart.html" wat overigens een top review is, begon ik te twijfelen.

Ik ging op zoek naar meerdere chinese modellen. En zo kwam ik toch wat leuk spul tegen.

Mijn vraag aan jullie is.

Kan ik voor dit geld €150-€250 echt iets uit China halen wat deugt?

En hebben mensen op dit forum er enige ervaring meer?

Dank voor het lezen van dit stuk.

Met vriendelijke groet,

Merphixia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit hoekje Android Smartphones zijn heel wat topics met ervaringen te lezen over chinezen toestellen, zo wel bekend als onbekende toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Voor €250 haal je een Xiaomi Mi2s 32Gb in huis. Ik heb een Xiaomi Mi2 en mijn zus heeft een Mi2s. Beide echt TOP toestellen. Ik heb de mijne al meer dan een jaar, mijn zus heeft de hare ongeveer een half jaar.

Snel, wifi-bereik is gewoon goed, 3G werkt prima, goed scherm, goede accuduur (eventueel met grotere accu), en er is zelfs een actieve community met custom roms.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Aangezien er nog garantie op jouw HTC One X zit zou ik hem gewoon opsturen naar HTC, die fixen hem en jij bent dan weer helemaal tevreden met je telefoon. Ik heb die van mij ook terug en werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Xiaomi mi2s of mi3 is echt wel waar voor zijn geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

Ik heb kennisen met de Zopo C2, de een heeft geen problemen en de ander heeft meerdere moment van geen bereik.

Het is dus maar net welk model je treft.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

China-crap, soms zit het mee soms zit het tegen.
In mijn vriendengroep zijn er 2 jongens die beiden balen dat ze een china telefoon hebben.
80% van de telefoon werkt wel, maar de 20% die niet werkt maakt de telefoon moeilijk werkbaar.
Een heeft er een F1, die nogal fragiel was, en een batterij bug had. En de ander heeft een Zopo 2, zonder bereik. In de topics over chinese telefoons, zie je namate toestellen ouder zijn dan 2 maanden ook relatief vaak klachten over problemen met de telefoons ten opzichte van andere merken.

Waar op bespaard wordt zijn niet de specs van scherm of proc.
Maar de bouwkwaliteit, of component keuze.
Een telefoon ontworpen voor de westerse markt, wordt ook gebouwd om duurzaam te zijn,
En als dan heb je voor hetzelfde geld misschien 20% minder prestaties, maar een telefoon die wel langer meegaat.

Als je android apps wilt dragen kun je ook kiezen voor een blackberry Z10.
pricewatch: BlackBerry Z10 Zwart
hogere ppi dan de Moto-G
4.2 inch scherm
2GB ram
16Gb opslag
Draait vrijwel alle android apps, en sommige apps zelf efficienter dan android zelf.
En hij is als je een beetje zoekt te koop vanaf 180 euro.

Nog beter is als je helemaal geen geld uitgeeft aan eventuele vervaning van je One,
Maar hem update met een stabiele energiezuinige rom.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Bedankt voor de vele reacties.

Zal vandaag direct even een belletje doen naar HTC over de garantie etc.

Tevens bedankt voor de mogelijke alternatieven zoals de Z10 & de China-Crap.

Een ieder bedankt voor het reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een Xiaomi Hongmi? Die staat erg goed bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Aangezien de problemen aanwezig zijn sinds de laatste update lijkt het aan de software te liggen. Als htc je niet kan/wil helpen zou ik zelf op internet even kijken naar oplossingen (mogelijk ben je niet de eerste met dit probleem). Anders zou je nog een custom rom kunnen proberen. De one x is namelijk niet een telefoon die aan een update toe zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat mij opvalt is dat mensen die zo'n "chinaphone" kopen, vaak binnen een half jaar al een nieuwe hebben. Ik moet de eerste persoon die zijn chinaphone langer dan een jaar gebruikt nog tegenkomen.

Kortom, goedkoop = duurkoop gaat nog steeds op.

[ Voor 11% gewijzigd door ocn op 12-01-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of, mensen die een Chinees kopen hebben geld genoeg om na een halfjaar een nieuwe uit te proberen.

Mocht je een ander OS geen ramp vinden, kun je een Nokia Lumia 820 overwegen: Lekker vlot, goed scherm, gaat bij mij behoorlijk lang mee met een acculading, handige Nokia apps [offline navigatie bijv.]. Alleen een beetje zwaar, wat ik zelf geen nadeel vindt, en de camera is een stuk minder dan een 920.

Overstap van Android naar WP8 is mij heel goed bevallen, maar ik vond Android dan ook gewoon niet lekker werken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

VasZaitsev schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:14:
Of, mensen die een Chinees kopen hebben geld genoeg om na een halfjaar een nieuwe uit te proberen.

Mocht je een ander OS geen ramp vinden, kun je een Nokia Lumia 820 overwegen: Lekker vlot, goed scherm, gaat bij mij behoorlijk lang mee met een acculading, handige Nokia apps [offline navigatie bijv.]. Alleen een beetje zwaar, wat ik zelf geen nadeel vindt, en de camera is een stuk minder dan een 920.

Overstap van Android naar WP8 is mij heel goed bevallen, maar ik vond Android dan ook gewoon niet lekker werken.
Als je genoeg geld zou hebben zou je juist wel voor een high-end op de Nederlandse markt gaan. Met zo'n chinaphone heb je hooguit mid-end te pakken, en degenen die voor een high-end Chinees gaan doen dat echt niet voor de superieure kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er zitten behoorlijke goede dingen tussen hoor, en sommige mensen willen wel eens een gokje wagen. De een koopt krasloten, de andere een telefoon uit China.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
barcawinner schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:06:
[...]

Als je genoeg geld zou hebben zou je juist wel voor een high-end op de Nederlandse markt gaan. Met zo'n chinaphone heb je hooguit mid-end te pakken, en degenen die voor een high-end Chinees gaan doen dat echt niet voor de superieure kwaliteit ;)
Waarom denk je van niet? Veel mensen kiezen voor el cheapo en klagen vervolgens dat hij binnen een half jaar kuren heeft, maar wat mij betreft zijn ze Samsung en HTC behoorlijk voorbij aan het streven daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
merphixia schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:32:
Geachte Tweakers,

Ik ben sinds 1,5 jaar in het bezit van een HTC one X, en zo positief ik over de mobiel het eerste jaar was zo negatief ik er nu tegen over sta.

Tsja en als je budget dan ongeveer €150-€250 is dan kom je niet heel ver met de huidige toestellen. Ik zat te kijken naar o.a. de Motorola Moto G.

Kan ik voor dit geld €150-€250 echt iets uit China halen wat deugt?
Ja, je kan voor dat geld een deugdelijke telefoon uit china halen. Maar sinds de introductie van de Motorola Moto G zou ik de moeite niet meer nemen. Ik heb deze zelf en ben echt verbijsterd over hoe goed ie is, daarnaast is het een vertrouwd merk met garantie die goed geregeld is.
Pagina: 1