Toon posts:

PCI-E 16x naar PCI mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-02 16:57
Beste mede tweakers!

Ik heb een mooie asus xonar D2 van een mede tweaker over genomen, nou kwam ik er alleen achter dat mijn moederboard helemaal geen PCI sloten heeft.. alleen maar PCI-e 1x en 16x...
Ik heb een Asus P8Z77-M PRO pricewatch: Asus P8Z77-M PRO
Boven dit topic staat de normale versie van het moederboard die WEL een PCI slot heeft.

Nu is mijn vraag dus of ik van 1 van mijn PCI-E 16x sloten een PCI slot kan maken of is het beter de audiokaart maar weer te koop te zetten?
Dat laatste heb ik liever niet aangezien het toch een geweldige kaart is voor wat ik wil op een audiokaart...

Het kopen van een nieuw moederboard is wat mij betreft geen optie omdat ik dan liever een andere geluidskaart haal ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn converters voor
https://www.google.nl/sea...&oe=utf-8&channel=suggest
Meer dan zat te vinden, vaak kom je hiervoor wel bij eBay uit of bij chinese shops. Maar mogelijk is er ook wel een winkel die ze in Nederland te koop heeft.

• micbro777
Maar zijn deze converters ook geod genoeg om de audio goed over te brengen of merk je daar totaal niet van?
Ik zit dan te denken aan zoiets: http://www.aliexpress.com...-X4-X8-X16/703262231.html
De kleine converters die je achterin je pc kan prikken gaat helaas niet werken (die van PCI-e 1x naar PCI) vanwege de hoeveelheid audiopoorten..

In ieder geval bedankt voor je reactie!:)

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:08
Ik zou hem weer verkopen. Waarom? Omdat in de toekomst waarschijnlijk steeds minder PCI-sloten te vinden zijn op mobo's. Dan zit je daar met een kaart die niemand meer kan gebruiken en dus ook slecht verkoopbaar is.

Ikzelf had ook een PCI geluidskaart waar ik tevreden over was, maar die heb ik zelf al een tijdje de deur uitgedaan wegens eerder genoemde gedachtegang. Inmiddels heb ik ook net als jij een bord met alleen PCI-e sloten, dus had ik anders nu met hetzelfde probleem gezeten.

Zulke adapters zullen wellicht gewoon werken, maar persoonlijk vind ik dat tijdelijke lapmiddeltjes. Wellicht dat jij of iemand anders dat niet vindt... dat kan. ;)

• micbro777
Mocht zo'n pci adapter werken dan vind ik dat niet zo erg aangezien het dan niet uitmaakt dat ik geen PCI sloten heb, zolang ik maar PCI-e sloten over heb ;)
Meestal gaan die audiokaarten jaren mee dus dat is geen probleem, maar mocht ik toch voor een nieuwe audiokaart gaan, welke is dan verstandig om te kopen?
Ik heb een logitech 5.1 setje (Z640) en een logitech g430 koptelefoon (die heeft drivers in de USB adapter dus ik denk dat dat niet heel zinvol is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCIe x1 naar PCI gaat prima werken, zelfs een PCIe 1.0poort heeft al bijna 2 keer zoveel bandbreedte als PCI. Dat het wellicht wat lastiger in de kast gaat passen heb je sowieso als je met een riser gaat werken, dus dat wordt wat creatief knutselen.

Verder kan het zijn dat het wel wat latency toevoegt, dat kan fout gaan met sommige kaarten, maar ik denk dat je met zulke unieke combinaties gaat werken, dat je daar vrij weinig over kan vinden en gewoon moet proberen.

• micbro777
Ik heb al gezien dat een aantal adapters ook extern gaan waardoor het niet echt een probleem word :)
Het jammere is ook dat die adapters zo'n 40$ kosten (inclusief verzendkosten dan) waardoor je het ook niet zomaar even uit probeert...
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee