Toon posts:

ww vergeten windows 7 OP IMAC<

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een imac met windows 7 er op geinstalleerd (bootcamp)
Alleen nu weet ik mijn wachtwoord niet meer, en mag de bestanden niet verliezen.

iemand ervaring hoe ik mijn bestanden terug kan krijgen, desnoods haal ik de hardeschijf er uit of iets dergelijks.

Weet niet of ik het hier bij windows talk of bij Apple talk moest plaatsen, excuus daar voor

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:43
Ik zou gewoon booten op je iMac naar je OSX besturing en dan een CD branden van Hiren boot CD en dan kan je vanaf die CD weer booten en dan bij Windows je wachtwoord verwijderen.

Duurt iets van 5 min. ( als je de CD gebrand heb )

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Hirensboot al probeerd, maar mijn toetsenbord werkt daar niet. bij de menu waar ik moet kiezen wat ik op wil starten.
Mektheb schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:45:
Ik zou gewoon booten op je iMac naar je OSX besturing en dan een CD branden van Hiren boot CD en dan kan je vanaf die CD weer booten en dan bij Windows je wachtwoord verwijderen.

Duurt iets van 5 min. ( als je de CD gebrand heb )

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23

Plato112

Da is toch nie normaal!

Al een ander toetsenbord geprobeerd?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jup, toetsenbord werkt wel in windows maar niet in hirens boot

(heb ook andere toetsenborden probeert hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:35

RnB

Het is lang geleden dat ik een Boot camp partitie had, maar volgens mij kon ik die partitie gewoon in OS X mounten en zo de files benaderen. Het is dan read-only, maar kopiëren vormt dan geen probleem.
Geen idee of het nog zo werkt, maar kijk even in Disk utility of je de partitie kan mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
RnB schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:10:
Het is lang geleden dat ik een Boot camp partitie had, maar volgens mij kon ik die partitie gewoon in OS X mounten en zo de files benaderen. Het is dan read-only, maar kopiëren vormt dan geen probleem.
Geen idee of het nog zo werkt, maar kijk even in Disk utility of je de partitie kan mounten.
Dit moet inderdaad kunnen. Als het niet werkt, zoek dan een (freeware/demo) NTFS lezer (zoals bijvoorbeeld FUSE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die was ik ook al tegengekomen op internet, maar wist niet zeker of het ook kon met een imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:15:
Die was ik ook al tegengekomen op internet, maar wist niet zeker of het ook kon met een imac.

[...]
Features:

» Runs on Windows, Linux/Unix, Mac OS X, ...

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imnoa schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:21:
[...]

Features:

» Runs on Windows, Linux/Unix, Mac OS X, ...
Ja, maar het gaat om een Windows op een imac, niet om een Mac OS X... denk/dacht ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ehm, het gaat dus om een Windows-password en je kunt het wel draaien vanuit OS X, maar niet vanaf een iMac??
What is ophcrack?

Ophcrack is a free Windows password cracker based on rainbow tables. It is a very efficient implementation of rainbow tables done by the inventors of the method. It comes with a Graphical User Interface and runs on multiple platforms.
Kom op beetje eigen onderzoek...

[ Voor 4% gewijzigd door Plato112 op 08-01-2014 14:35 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Ophcrack met live CD gedownload .ISO dus. Als ik het nu opstart dan dan kan ik kiezen hoe ik het wil opstarten dat kies ik, en dan laadt hij 2 min en valt de imac opeens uit.

Is het ook mogelijk om bijv. een 2e windows te installeren en op zo mijn bestanden te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een vriend te horen gekregen dat als ik een 2e windows op de C schijf installeer zonder iets met de oude te doen dan kan ik door de gehele C schijf bladeren.. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

afhankelijk van de encryptie kan dat. maar dan moet je dat ook met je osx kunnen lijkt me of een random live cdtje

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:21:
Ik heb van een vriend te horen gekregen dat als ik een 2e windows op de C schijf installeer zonder iets met de oude te doen dan kan ik door de gehele C schijf bladeren.. Iemand hier ervaring mee?
Je kunt inderdaad de "oude" schijf in een andere pc hangen en dan de SAM files opzoeken en met een tooltje een dictionairy of bruteforce attack proberen

Edit : Je kunt geen 2 installaties op 1 partitie doen, je kunt wel een 2e installatie op een D partitie doen

[ Voor 10% gewijzigd door ImNotnoa op 09-01-2014 14:51 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, Ik ben totaal niet handig met zo een Mac maar ik heb in iedergeval de bestanden gevonden in de Mac OS er stond daar heel duidelijk gewoon BOOTCAMP maar dat heb ik 10x door het oog gezien.......*zucht*

Ben nu alles via Mac OS dus aan het kopiëren en wil jullie allemaal bedanken voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Windows/System32/Config < daar staan je SAM files , deze kun je dan wel inladen in een of ander tooltje ( google is your friend) die ze dan (hopelijk) kan kraken

Edit : http://www.oxid.it/cain.html

[ Voor 10% gewijzigd door ImNotnoa op 09-01-2014 14:50 ]

Try SCE to Aux

Pagina: 1