Beste mede tweakers,
Na uren zelf rondgesnuffelt te hebben op internet kom ik er niet meer uit met onderstaand probleem.
Sinds één week heb ik een pc gekocht met onderstaande(geralateerde) specs:
Moederbord:
Asus M5A99X EVO R2.
Geheugen
GeIL GEL38GB1866C9DC 8 GB DDR3-1866
Nu kijk ik in de bios en draait dit setje op 1600Mhz.
Volgens de leveranier van het geheugen (GeIL) zou deze op 1866 moteen kunnen draaien met onderstaande settings:
CAS Latency (CL)
9
RAS-to-CAS-Delay (tRCD)
10
RAS-Precharge-Time (tRP)
9
Row-Active-Time (tRAS)
28
Ook op de asus site staat dat het moederbord 1866Mhz moet kunnen draaien, geen probleem dacht ik.
Nu kijk ik in CPU-Z en Everest in het SPD menu(Ongeveer hetzelfde) en zou het geheugen moeten kunnen draaien met 1.5Volt.
Echter met het instellen van 9-10-9-28 in de bios en hem manueel op 1866 te hebben gezet draait hij nog altijd op 1600Mhz.
Op de site van GeIL staat dat deze set moet draaien met 1.65 Volt.
Kunnen jullie aangeven of ik ergens een settings gemist heb in het BIOS? of moet ik het voltage aanpassen naar 1.65Volt en zou dit moeten werken?
Mocht ik relevante informatie vergeten zijn, vermeldt het even dan zet ik dit erbij.
Groet,
Nick
Na uren zelf rondgesnuffelt te hebben op internet kom ik er niet meer uit met onderstaand probleem.
Sinds één week heb ik een pc gekocht met onderstaande(geralateerde) specs:
Moederbord:
Asus M5A99X EVO R2.
Geheugen
GeIL GEL38GB1866C9DC 8 GB DDR3-1866
Nu kijk ik in de bios en draait dit setje op 1600Mhz.
Volgens de leveranier van het geheugen (GeIL) zou deze op 1866 moteen kunnen draaien met onderstaande settings:
CAS Latency (CL)
9
RAS-to-CAS-Delay (tRCD)
10
RAS-Precharge-Time (tRP)
9
Row-Active-Time (tRAS)
28
Ook op de asus site staat dat het moederbord 1866Mhz moet kunnen draaien, geen probleem dacht ik.
Nu kijk ik in CPU-Z en Everest in het SPD menu(Ongeveer hetzelfde) en zou het geheugen moeten kunnen draaien met 1.5Volt.
Echter met het instellen van 9-10-9-28 in de bios en hem manueel op 1866 te hebben gezet draait hij nog altijd op 1600Mhz.
Op de site van GeIL staat dat deze set moet draaien met 1.65 Volt.
Kunnen jullie aangeven of ik ergens een settings gemist heb in het BIOS? of moet ik het voltage aanpassen naar 1.65Volt en zou dit moeten werken?
Mocht ik relevante informatie vergeten zijn, vermeldt het even dan zet ik dit erbij.
Groet,
Nick