Ik heb op het forum gezocht, maar kon geen specifiek topic vinden voor HTPC-adviezen, degenen die er waren zijn gesloten, mijn excuses als er toch 1 blijkt te bestaan.
Ik ben van plan een HTPC te bouwen die gebruikt zal worden met een Philips 47pfl6877k TV.
Mijn eisen zijn:
* Dat hij moeiteloos 1080p en 3D video moet kunnen afspelen.
* Verder maak ik gebruik van een Slingbox HD voor Nederlandse TV (ik woon in het buitenland), dit moet dus ook afgespeeld moeten kunnen worden (al is dit niet systeemtechnisch niet erg zwaar).
* De opslag van bestanden zal op een NAS plaatsvinden, daarom heb ik alleen gekozen voor een kleine SSD.
* Het systeem moet snel kunnen opstarten, daarom heb ik gekozen voor een moederbord die UEFI heeft, wat ik las en hoorde is dat dit in combinatie met Windows 8 vlot zou moeten gaan.
* Tijdens gebruik moet het systeem ook vlot reageren.
* Aangezien het systeem in de woonkamer staat moet deze ook stil zijn.
* 5.1 audio output bij voorkeur via de HDMI kabel, dit zou moeten werken wat ik uitgevonden had.
Ik heb uiteraard onderzoek gedaan of alles met elkaar compatible is, en dit lijkt het geval te zijn, maar misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien?
Hebben jullie tips en/of aanmerkingen ten opzichte van onderstaand systeem?
Wat betreft budget: iets meer of minder maakt niet veel uit.
Ik ben van plan een HTPC te bouwen die gebruikt zal worden met een Philips 47pfl6877k TV.
Mijn eisen zijn:
* Dat hij moeiteloos 1080p en 3D video moet kunnen afspelen.
* Verder maak ik gebruik van een Slingbox HD voor Nederlandse TV (ik woon in het buitenland), dit moet dus ook afgespeeld moeten kunnen worden (al is dit niet systeemtechnisch niet erg zwaar).
* De opslag van bestanden zal op een NAS plaatsvinden, daarom heb ik alleen gekozen voor een kleine SSD.
* Het systeem moet snel kunnen opstarten, daarom heb ik gekozen voor een moederbord die UEFI heeft, wat ik las en hoorde is dat dit in combinatie met Windows 8 vlot zou moeten gaan.
* Tijdens gebruik moet het systeem ook vlot reageren.
* Aangezien het systeem in de woonkamer staat moet deze ook stil zijn.
* 5.1 audio output bij voorkeur via de HDMI kabel, dit zou moeten werken wat ik uitgevonden had.
Ik heb uiteraard onderzoek gedaan of alles met elkaar compatible is, en dit lijkt het geval te zijn, maar misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien?
Hebben jullie tips en/of aanmerkingen ten opzichte van onderstaand systeem?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 79,30 | € 79,30 |
1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 52,19 | € 52,19 |
1 | Silverstone Milo ML03B | € 60,70 | € 60,70 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Kingston HyperX KHX1866C11D3P1K2/4G | € 49,16 | € 49,16 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,80 | € 32,80 |
1 | Sandisk Solid State Drive 64GB | € 46,30 | € 46,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 343,40 |
Wat betreft budget: iets meer of minder maakt niet veel uit.