Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil snel kunnen browsen, HD films kijken en nieuwste generatie games (Battlefield 4, Assassins Creed 4, GTA 5 als die ooit voor de pc komt?) gaan spelen.
Dit systeem moet mijn Asrock Vision 3d vervangen, die ik nu voor hetzelfde doeleinde probeer te gebruiken. Dit systeem zo'n twee jaar geleden aangeschaft vanwege kleine afmetingen en omdat ik het toen handig vond om een alles-in-een oplossing te hebben, zonder zelfbouw. Na een jaar uitgebreid met een SSD om sneller te booten en browsen. Huidige generatie games draaien echter niet meer lekker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn streven is om rond de 1000 euro uit te komen. Meer mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TV (Samsung, HD, 32")
HDMI kabeltje naar de TV
SSD (Samsung 840, 256 GB)
Invoer: Draadloos keyboard (Enermax) en XBOX controller voor windows
Software: Windows 7
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 processor of gelijkwaardig AMD alternatief in combinatie met een top videokaart om de nieuwste games te kunnen spelen. Ik ga niet overklokken en ook geen video's bewerken. Een i7 of een i5K-model leek mij overkill.
Een grote harde schijf om mijn huidige 3 externe schijven te vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil Windows draaien, vanwege de compatibiliteit met games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een kast met kleine vormfactor (geschikt voor een ITX moederbord) is een keiharde eis, want het moet in de boekenkast naast de TV passen. Beschikbare afmetingen:
Hoogte: 26cm
Diepte: tot 60 cm, hoe korter des te beter.
Breedte: 24 cm
Daarom ben ik voorlopig uitgegaan van de Silverstone Sugo kast. Hiervoor heb ik ook de Cooler Master HAF Stacker overwogen. Beide kasten zou ik dan een kwartslag gedraaid neerzetten, waardoor de oorspronkelijke diepte bij mij in de breedte komt te staan.
Een alternatieve kast mag dus heel breed zijn (tot 60 cm), als die dan maar niet dieper is dan 24 cm.
Kleur van de kast liefst zwart.
Geluidsniveau van het systeem wil ik graag zo laag mogelijk, want staat in de huiskamer. Maar het hoeft ook weer niet muisstil.
Vragen aan jullie:
Zijn alle onderdelen in mijn onderstaande systeem compatibel met elkaar?
Past het fysiek allemaal in de Silverstone Sugo kast? Ik kon nergens vinden hoe hoog de processorkoeler mag zijn in deze Sugo kast. Misschien weet een van jullie dat.
Is er een onderdeel in dit systeem dat heel erg overkill is, of kan ik het geheel nog sneller maken met een alternatief component?
Ik denk nu aan het volgende systeem:
Ik wil snel kunnen browsen, HD films kijken en nieuwste generatie games (Battlefield 4, Assassins Creed 4, GTA 5 als die ooit voor de pc komt?) gaan spelen.
Dit systeem moet mijn Asrock Vision 3d vervangen, die ik nu voor hetzelfde doeleinde probeer te gebruiken. Dit systeem zo'n twee jaar geleden aangeschaft vanwege kleine afmetingen en omdat ik het toen handig vond om een alles-in-een oplossing te hebben, zonder zelfbouw. Na een jaar uitgebreid met een SSD om sneller te booten en browsen. Huidige generatie games draaien echter niet meer lekker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn streven is om rond de 1000 euro uit te komen. Meer mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TV (Samsung, HD, 32")
HDMI kabeltje naar de TV
SSD (Samsung 840, 256 GB)
Invoer: Draadloos keyboard (Enermax) en XBOX controller voor windows
Software: Windows 7
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 processor of gelijkwaardig AMD alternatief in combinatie met een top videokaart om de nieuwste games te kunnen spelen. Ik ga niet overklokken en ook geen video's bewerken. Een i7 of een i5K-model leek mij overkill.
Een grote harde schijf om mijn huidige 3 externe schijven te vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil Windows draaien, vanwege de compatibiliteit met games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een kast met kleine vormfactor (geschikt voor een ITX moederbord) is een keiharde eis, want het moet in de boekenkast naast de TV passen. Beschikbare afmetingen:
Hoogte: 26cm
Diepte: tot 60 cm, hoe korter des te beter.
Breedte: 24 cm
Daarom ben ik voorlopig uitgegaan van de Silverstone Sugo kast. Hiervoor heb ik ook de Cooler Master HAF Stacker overwogen. Beide kasten zou ik dan een kwartslag gedraaid neerzetten, waardoor de oorspronkelijke diepte bij mij in de breedte komt te staan.
Een alternatieve kast mag dus heel breed zijn (tot 60 cm), als die dan maar niet dieper is dan 24 cm.
Kleur van de kast liefst zwart.
Geluidsniveau van het systeem wil ik graag zo laag mogelijk, want staat in de huiskamer. Maar het hoeft ook weer niet muisstil.
Vragen aan jullie:
Zijn alle onderdelen in mijn onderstaande systeem compatibel met elkaar?
Past het fysiek allemaal in de Silverstone Sugo kast? Ik kon nergens vinden hoe hoog de processorkoeler mag zijn in deze Sugo kast. Misschien weet een van jullie dat.
Is er een onderdeel in dit systeem dat heel erg overkill is, of kan ik het geheel nog sneller maken met een alternatief component?
Ik denk nu aan het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | MSI Z87I Gaming AC | € 152,50 | € 152,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming ITX | € 233,20 | € 233,20 |
| 1 | Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB | € 134,- | € 134,- |
| 1 | Silverstone Sugo SG05-Lite Zwart | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 22,20 | € 22,20 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 105,54 | € 105,54 |
| 1 | Samsung SN-208BB Zwart | € 17,88 | € 17,88 |
| 1 | Silverstone SST-ST45SF (450W) | € 74,64 | € 74,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 943,36 | |
[ Voor 4% gewijzigd door oscar82 op 08-01-2014 13:30 . Reden: Info over huidige systeem toegevoegd ]