Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Sidebar irritatie op 'grote' smartphone

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 20:40
Persoonlijk heb ik een puntje van irritatie bij de sidebars op mijn Note 2.
Wanneer er op de knop wordt gedrukt om een sidebar te openen dan komt de sidebar vervolgens in beeld waarbij de knop om de sidebar te openen of sluiten naar het midden van het scherm verplaatst.

Het probleem wat ik hiermee heb i.c.m. een grote smartphone is dat je vervolgens 'relatief' moeilijk met je handen moet gaan doen om de knop te bereiken, aangezien de knop aan de midden bovenkant van je scherm staat. Dit is een plek op je scherm die je relatief moeilijk kan bereiken met je vingers (iig bij grote smartphones). Hierdoor kun je dus niet makkelijk bij de aanvullende content komen.

Dit heeft te maken met de weergave optie 5" ~ 8" (waarschijnlijk ook bij de kleinere) en speelt bij zowel de linker als rechter sidebar.

Zou het een optie zijn om de knop op de sidebar weer te geven? (zie onderstaande met insane paintskills gemaakte afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/clbgv8m63/Capture.png

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gok dat dat meer te maken heeft met het feit dat je mischien wel linkshandig bent ?
(je hebt ook een bar die rechts komt dus daar heb je het probleem ondersom)
bij de kleine is dit een non isseu . ik kan dan gewoon aan de andere kant komen :P

dat de sluitknop verplaats vind is wel verwarrend, moest ik wel ff aan wennen

[ Voor 64% gewijzigd door Fish op 08-01-2014 13:04 ]

Iperf

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 20:40
fish schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:00:
ik gok dat dat meer te maken heeft met het feit dat je mischien wel linkshandig bent ?
(je hebt ook een bar die rechts komt dus daar heb je het probleem ondersom)
bij de kleine is dit een non isseu . ik kan dan gewoon aan de andere kant komen :P

dat de sluitknop verplaats vind is wel verwarrend, moest ik wel ff aan wennen
Ik ben rechtshandig en ik heb dit probleem met zowel de linker als rechter sidebar :P
De afbeelding die ik hierboven heb weergegeven is gemaakt op mijn desktop met weergave optie 5-8" dus is misschien niet geheel nauwkeurig, echter op mijn smartphone komt de knop echt in de boven middenkant van het scherm, een plek die 'relatief' lastig te benaderen is als je een website aan het browsen bent.

Het kan ook puur aan mij liggen hoor :p

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Het ligt niet aan jou hoor. :) Het is een algemeen gehoord iets. Het is iets wat veel mensen met apps ook ervaren. De linker- en rechterbovenhoek zijn het minst eenvoudig te bereiken met je duim. Het zit simpelweg niet in je draaicirkel. Het is echter wel een conventie om daar de navigatie neer te zetten (helaas). Ik zie zelf veel meer in een navigatie die onderaan je scherm vast zit, maar dat zijn veel mensen nog niet echt gewend. Als we dat ook zouden doen, dan zou er ook een flinke nieuwe opmaak voor de gehele site nodig zijn denk ik. In ieder geval veel fundamenteler dan dat nu het geval is. Het is niet eventjes iets wat zomaar gedaan is :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

pro-tip: de sidebar sluit ook bij het tappen in de content naast de sidebar ;)

Intentionally left blank

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik ben elke keer geneigd de back te gebruiken dan ben ik weer helemaal de weg kwijt

Iperf

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Niet de back-knop gebruiken })
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.