[SEO] Nieuwe website naast bestaand platform nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 12:48
Ik krijg de vraag om een nieuwe website te maken van een vakantiehuisje. Op dit moment lopen de boekingen via een bestaand platform waar weinig/niets aan aan te passen is, maar dat wel een goede domein en pagina reputatie heeft (rond de 50 volgens moz). De eigenaar wil deze site sowieso blijven gebruiken (i.v.m. het gemak van de boekingen).

Dit betekend dat er dus een aparte url moet komen voor de nieuwe site en dat deze gekoppeld moet worden aan de huidige site. Hoe doe ik dat SEO technisch het beste? Heeft het uberhaupt wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
:?

Alles kan aangepast worden.

Eerste wat in me opkomt:
www.website.nl --> de site
www.website.nl/boekingen --> je huidige boekingspagina's

Je kunt oude URLs forwarden met een moved permanently header.
Al vraag ik me wel af wat er zo SEO-speciaal is aan een boekingsformulier.

Los hiervan lijkt me dat je de boekingspagina en de website sowieso wilt integreren. Je wilt daar geen gekke dingen doen en het totaal andere websites laten lijken. Dat slaat nergens op. Maak je ipv over SEO ook eens druk over de bezoeker. (Dan komt SEO meestal 'vanzelf' goed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf B
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-07 22:28
Eens met rooot! Maar een eigen site kan ik zeker aanraden op SEO gebied en dingen die je kan leren over je bezoekers. Op een eigen site kan je Google Analytics installeren en daar kan je erg veel van leren (bijvoorbeeld: welke (demografische) doelgroep komt veelal op mijn site?). Aan de hand daarvan kan je je website steeds blijven verbeteren. Ook kan je nu al kijken naar het type doelgroep die nu het vakantiehuisje huurt. Wat voor type mensen zijn het? Pas je website aan op deze doelgroep.

Om antwoord te geven op je SEO kan ik je aanraden om een account aan de maken op -snip
Deze site biedt verschillende diensten aan om je te helpen bij het optimaliseren van je site.
Zo kan je via Webmastertools gebruik maken van een Article Analyzer. Deze functie kan je goed helpen bij het schrijven van teksten voor de site. Denk hierbij aan Keyword Density, dus, hoe vaak komt een woord voor? Dit ziet Google als een belangrijk woord op je site en zal daarom je site bovenin de zoekresultaten zetten als er gezocht wordt op dat specifieke woord.

Keyword Density geeft aan hoe vaak een bepaald woord voorkomt per 100 woorden. Optimaal resultaat is tussen de 4% en 6% Keyword Density en vertaalt zich dus naar bijvoorbeeld 6 keer het woord "vakantiehuisje" op de 100 woorden. Maar denk dus goed na over op welke woorden je gevonden wilt worden. Vergis je niet, dit kan erg lastig zijn, omdat een tekst lekker leesbaar moet blijven en natuurlijk moet aanvoelen. Wel erg leuk om te doen!

Of ik hiermee helemaal je vraag beantwoord weet ik niet, maar mijn post is meer bedoeld om de voordelen van een eigen site te weergeven. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben!

[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 15-01-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ralf, wat voegt je lap aan tekst toe aan 't probleem en de vraag van de TS?

Daarnaast link je naar een niet al te nette website die geld vraagt voor diensten die je elders gratis kan krijgen en van een bedrijf is wat aan linkspam doet. Ik mag hopen dat je niet gelieerd bent aan het bedrijf of de website ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf B
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-07 22:28
Goedemorgen Mod!

Mijn antwoord was bedoeld om de TS te adviseren. Ik heb Ranks in het verleden gebruikt om mijn SEO op orde te brengen en ben daar erg over te spreken. Betalen doe je alleen als je dat wil. Maar nee, ik ben niet van die website. Als ik die indruk wel gewekt heb, mijn excuses. Mijn doel was enkel om mijn ervaring te delen. Daarnaast ben ik zelf ook nog lerende! :)

Dat de site aan linkspam doet was ik niet van op de hoogte. Mag ik vragen hoe kan ik dat kan herkennen? Het is namelijk absoluut niet mijn intentie om slechte links te plaatsen of om medeTweakers op een verkeerd pad te sturen en kan ik deze situatie in de toekomst voorkomen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

DutchDisturbed schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:37:
Ik krijg de vraag om een nieuwe website te maken van een vakantiehuisje. Op dit moment lopen de boekingen via een bestaand platform waar weinig/niets aan aan te passen is, maar dat wel een goede domein en pagina reputatie heeft (rond de 50 volgens moz). De eigenaar wil deze site sowieso blijven gebruiken (i.v.m. het gemak van de boekingen).

Dit betekend dat er dus een aparte url moet komen voor de nieuwe site en dat deze gekoppeld moet worden aan de huidige site. Hoe doe ik dat SEO technisch het beste? Heeft het uberhaupt wel zin?
Is dat boekingssysteem van je klant zelf? Of een extern systeem waar niets aan te passen is?
Ik zou gewoon op hetzelfde domein verder gaan en zo alles op 1 site houden. Dan verlies je geen populariteit en hoef je ook niet helemaal opnieuw te beginnen met een nieuwe site.
Pagina: 1