Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enquete Elektronisch fietsslot

Pagina: 1
Acties:
  • 708 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij zijn bezig met een project op school waarbij wij zelf een product op de markt moeten introduceren, hierbij moeten we een enquête afnemen om inzicht te krijgen in onze doelgroep en de potentiele markt voor ons product. Graag vraag ik 5 minuutjes van uw tijd, als u deze enquête wilt invullen. alvast bedankt!
Het product is nog een concept, daarom begrijpen wij als u het product niet begrijpt. daarom wat achtergrond informatie voor u:

Het elektronisch fietsslot is een concept dat in principe hetzelfde werkt als het elektronisch slot bij autodeuren. Het slot wordt gestuurd door een sturingssysteem in een kleine afstandsbediening. Deze afstandsbediening kan het slot openen en sluiten door op de daarvoor bestemde knoppen te drukken. Het idee is om dit slot te monteren bij elektrische fietsen, met het idee dat het slot werkt op stroom van de accu van de fiets. Verder is het slot ook met de hand open en dicht te maken, voor veiligheidsreden. Het is niet zo dat het slot niet meer te gebruiken als de fiets geen stroom meer heeft.

Het slot zal simpel in gebruik zijn, ook is het belangrijk het ontwerp praktisch te houden. Het doel en meerwaarde van het elektrische fietsslot is immers het gebruik ervan te vergemakkelijken, en daar zoveel mogelijk tijd mee te besparen.

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Volgens mij maak je het voor mensen alleen maar makkelijker om te vergeten hun fiets op slot te zetten omdat je geen fysieke sleutel hebt. Tevens worden de meeste elektrische fietsen gestolen door ze op te pakken en achter in een bus te gooien, dus een slot van minimaal €100 is weggegooid geld. Als je al een nieuw slot zou bedenken zou ik iets zoeken waarmee je je fiets makkelijk aan een vast object vast kunt maken.

Edit: Bij een elektrische fiets is de sleutel van het fietsslot hetzelfde als het accuslot, als je dus het fietsslot vervangt zal je dus ook het accuslot moeten vervangen anders zit je met 2 sleutels.

Daarnaast weet ik niet of je toestemming gevraagd hebt om de enquete te plaatsen? :9

[ Voor 21% gewijzigd door FotW op 08-01-2014 12:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals vaker bij enquetes die op GoT gepost worden door buitenstaanders is deze nogal teleurstellend.

Nog los van het onderwerp zit de enquete slecht in elkaar, eerst een vraag of je overweegt zo'n ding te kopen, daarna meerdere verplichte vragen over hoeveel het mag kosten en hoe informatie gedaan moet worden, ook als je aangegeven hebt het niet te willen kopen.

Qua inhoud mis ik vooral een unique selling point. Als ik het zo lees is het een vervanging van de vaste beugelslot aan achterwiel, en zou het makkelijker moeten zijn om met afstandbediening te openen dan met sleutel. Zou kunnen. Maar een fiets met enkele slot die niet bevestigd is aan een extern object wordt (iig hier in Amsterdam) binnen de kortste keren gestolen, zeker een dure electrische fiets. Dus heb je altijd minimaal een tweede slot nodig aan een kabel/ketting om fiets aan paal/'nietje'/anderszins vast voorwerp te bevestigen. En dat gaat weer ouderwets met sleutel, waardoor de evt tijdswinst/gemak van een electrisch slot op de fiets zelf verloren gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Uniek selling point is dat de batterij leeg kan, of de electronica stuk en jij dan je slot moet openknippen.
Uniek selling point is dat de electronica een extra kwetsbaarheid is naast het fysiek slopen van een slot.
Uniek selling point is dat het signal van de afstandsbediening een extra kwetsbaarheid is naast het fysiek slopen van een slot.
Uniek selling point is dat je een extra grote sleutel voor aan je toch al overvolle sleutelbos krijgt.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Een elektronisch slot zou alleen leuk zijn als het met een sleutelhanger werkt die draadloos verbonden isen als je meer dan 2 meter bij de fiets vandaan bent dat hij automatisch op slot springt maar dat je hem ook nog handmatig op slot kan zetten doordat de sleutelhanger ook een klein sleuteltje bevat.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor enquetes moet toestemming worden aangevraagd. Hint: Die wordt meestal verleend aan trouwe bezoekers ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.