Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De 105" 21:9 curved uhd-tv's van Samsung en LG

Pagina: 1
Acties:

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb ook een reactie op het artikel zelf gegeven:
Sibylle in 'reviews: De 105" 21:9 curved uhd-tv's van Samsung en LG'

Ik vind het raar en ongepast om in het artikel te schrijven:
Het heeft er alle schijn van dat ook nu op z’n minst een van beide merken de ander heeft bespioneerd. Het zou natuurlijk ook kunnen dat beide merken tegelijk op hetzelfde idee gekomen zijn, al lijkt ons dat minder waarschijnlijk.
Er zijn geen harde aanwijzingen en een professionele website als Tweakers dient zich dan ook (in mijn ogen) ver te houden van stemmingmakerij en dit soort geruchten.

Ik snap het vermoeden van de redacteurs(s) wel, maar dit is iets voor in een opiniestuk en hoort niet thuis in een review.

Ctrl+k

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is het niet gewoon omdat er een aanbieder is van een dergelijk panel dat ze gelijktijdig uitkomen?

Net als dat er nu een hele vracht aan 28" UHD monitoren aankomen?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Er zijn geen harde aanwijzingen en een professionele website als Tweakers dient zich dan ook (in mijn ogen) ver te houden van stemmingmakerij en dit soort geruchten.
Het is geen stemmingmakerij of gerucht, maar het is iets dat iedereen *weet* en binnen die bedrijven off-the-record ook erkent. Het geeft context aan het verhaal en hoort er mi dus in thuis :)

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 22:36
Nee, LG en Samsung maken voor hun high-end-tv's, en zeker deze blikvangers op de CES, bijna zeker panelen uit eigen stal. De gekromde uhdtv van LG maakt gebruik van de ips-paneeltechnologie, zoals de stand zelf vermeld, en LG Display is een van de grotere leveranciers daarvan. Samsung zal waarschijnlijk zoals gebruikelijke een s-pva-paneel gebruiken. De Samsung zal dus waarschijnlijk een dieper zwart opleveren, terwijl de LG-tv schuin van voren bekeken een kleurechter (lees: minder flets) beeld zal opleveren.

Overigens is niet volledig uit te sluiten dat de beide Koreaanse bedrijven weet hebben van elkaars R&D-activiteiten, maar om gelijk zonder enige aanwijzing of bewijs te bedrijven te beschuldigen van bedrijfsspionage gaat wel erg ver en is te gemakkelijk. Denk dat de gelijke grootte eerder ingegeven is door de omvang van het moederglas gebruikt bij de productie van de lcd's en de gebruikte apparatuur verantwoordelijk voor de kromming van het beeld. Misschien dat zowel LG als Samsung een dergelijke machine of productielijn van dezelfde fabrikant hebben betrokken. Daar heb ik geen weet van.
Hooglander1 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:18:
Is het niet gewoon omdat er een aanbieder is van een dergelijk panel dat ze gelijktijdig uitkomen?

Net als dat er nu een hele vracht aan 28" UHD monitoren aankomen?