• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-12-2025
Zijn er mogelijkheden om muziek vanaf een mobiel en pc (ook geluid van films enzo) naar een NAS / WHS te streamen die rechtstreeks op een stereo zit aangesloten zodat het geluid via de stereo gaat? Dus je klikt op je mobiel of pc op 'play' en het wordt afgespeeld op de stereo. Het liefst wil ik Windows Home Server gebruiken maar andere suggesties zijn ook welkom. De stereo beschikt alleen over een 3,5 mm jack.

Op Google kan ik weinig over dit soort dingen vinden maar ik denk dat het wel mogelijk is.

De situatie zou dan zoiets moeten worden:

Mobiel / PC ----> WHS / NAS ---> Stereo

PS: Ik weet niet of dit de juiste forumcategorie is

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Uiteraard kan dat. Installeer bijvoorbeeld XBMC erop en met een app kun je XBMC remote bedienen. Maar het lijkt me persoonlijk eigenlijk niet heel handig om het op deze manier aan te pakken. WHS is nu niet direct het meest ideale OS, tenzij je hier nog andere motivaties voor hebt. Het voornaamste nadeel van WHS is dat het veel zwaarder is dan nodig voor dergelijke taken, en daarmee ook meer resources vraagt en meer energie verstookt.
Logischer zou imho zijn wanneer je dit door een NAS laat afhandelen. Deze zijn het meest efficient in energie-verbruik en kunnen dergelijke taken prima aan. Als je dit combineert met een klein device als een raspberry Pi (of je upgrade in de nabije toekomst naar een betere versterker / receiver met DLNA mogelijkheden) dan kun je rechtstreeks vanaf je storage naar je devices toe streamen.

iRacing Profiel

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-12-2025
Oke, ik zal het gaan proberen