Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Table connection verwijderd data in aparte kolom

Pagina: 1
Acties:

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Hallo,

Ik heb een Sales order list table in Excel. Deze table is gekoppeld aan een (Exact)Database. De table is gesorteerd op volgorde van klanten. Ik heb zelf een paar kolommen toegevoegd aan de Table (waar ik bijv. remarks inzet).

Als ik de data van de Table refresh, dan verwijderd hij ook alle data in de kolommen die ik zelf heb toegevoegd.

Is er een oplossing om alleen de kolommen die uit de database komen bij te werken en niet de kolommen die ik zelf heb toegevoegd?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ligt er een beetje aan hoe de refresh plaats vindt lijkt mij. Als hij eigenlijk gewoon de hele tab leeggegooid en opnieuw vult vanuit exact gaat het lastig worden om de andere kolommen buiten de refresh te houden. Je kan die remarks niet vanuit Exact mee laten komen? Gaat de refresh niet toevallig via een vba scriptje wat je aan kan passen ofzo?

Desktop | Server | Laptop

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Dank voor de reactie.
De data word gerefreshed uit een sql database. In de query staan alleen de kolommen die orgineel in de table stonden (zonder mijn toegevoegde kolommen). De remarks wil ik zelf in Excel kunnen zetten.

Het hele rare is, als ik geen filters toepas op de gehele table en de remark kolommen toevoeg. Kan ik daar rustig tekst in kwijt die niet word verwijderd (soms werd er wel een cel leeg gehaald) bij het refreshen.
Als ik echter op klant naam sorteer ( a -> z) en dan refresh, gooit hij alle cellen weer leeg. Is er niet via een vba script mogelijk dat hij bepaale kolommen (mijn remarks kolommen) niet meeneemt tijdens de refresh?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Vervangt hij niet de volledige regels waaraan iets verandert is dan?
Alle sleutels verandert (want andere sortering) --> alle regels worden vervangen.
Slechts 1 sleutel verandert --> alleen die regel wordt vervangen, regels waar jij remarks hebt staan blijven behouden.

Het is dan dus volgens mij de vraag hoe er gekeken wordt welke gegevens er geupdate moeten worden. Als je dat weet kan je na gaan denken over een oplossing lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop