Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Beste medetweakers,

waarschijnlijk zal dit topic snel geblocked/verwijderd worden omdat het lijkt op gestolen waar maar lees aub even het topic voor deze reactie komt. De situatie is als volgt:

Ik heb een asus transformerpad TF300TG van een goede vriend. Deze heeft ongeveer een maand geleden de keuze gemaakt om een einde aan zijn leven te maken. Onverwacht. De familie heeft geen aanknopingspunten waarom dit is gebeurd en is op alle manieren aan het trachten info naar boven te halen. Hier komt de TP naar voren. Hopelijk staan hier aanwijzingen op die meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

De pad boot gewoon en komt in een lock screen terecht met een invoer voor een numerieke code. Deze code is helaas niet bekend. Ik heb heel internet afgezocht naar mogelijkheden om de code te omzeilen of uit te lezen maar ik kom niet verder. Mijn vragen:

1) Is er een mogelijkheid dat we via ASUS toegang tot de tablet krijgen (evt met overlijdensakte als bewijs)?

2) Is er een mogelijkheid om er zelf in te komen? Ik heb al getracht om hem via de usb poort aan te sluiten. Ik heb gelezen dat er misschien via ADB iets te maken valt maar ADB DEVICES geeft geen devices (ik zie hem wel in verkenner). Heeft het zin om dit te fixen of is dit een dead end, en zo ja, hoe?
Ik heb dingen gelezen als CWM en fastboot maar het is allemaal nieuw voor me dus ik hoop op hulp.

- Geen optie tot 'wachtwoord vergeten' o.i.d.
- Recoveryboot geeft ee_pad_10.6.2.10-20130918 a03
- Recoveryboot geeft 3 icons: rck, android, wipedata

Nogmaals excuus als dit op een poging lijkt een gestolen pad te openen, enige dat ik kan zeggen is dat het niet zo is en al zou het wel zo zijn dat een factory reset dan veel makkelijker zou zijn....

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
heb je een usb stick (geen id of deze tablet een usb ingang heeft, ga ervanuit van wel)

zet er dan een live linux distro op (de usb stick)
dan booten daarvan en beetje geluk kan je gewoon de data partitie benaderen en eventueel zijn foto's voor zijn ouders recoveren.

ik ga ervanuit dat je hier de waarheid spreekt , immers iemand die dit zou verzinnen heeft een echte zieke geest. mijn condolances voor de familie! je kan natuurlijk een live medewerker van asus proberen te bereiken en de situatie uitleggen. dit soort dingen gebeuren , wie weet zul je wel de tablet naar hun moeten sturen als ze akkoord gaan.

vooralsnog lijkt het mij dat je via linux wel bij een hoop spullen kan komen.

suc6 ermee

(yeh heerlijke tijd om te reageren , krijg je van buikgriep ^^)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Unlocken via het bijbehorende Google-account, die optie komt vanzelf tevoorschijn als je de verkeerde code een paar keer invult.