LG 27EA73LM-P vs ASUS MX279H

Pagina: 1
Acties:

• Diamanic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-06-2025
Hey forumleden!

Ik ben van plan om mijn 20 inch schermpje binnenkort te vervangen door een mooie 27 inch (AH)-IPS!
Ben al een tijdje aan het zoeken, vergelijken en vooral lezen en er zijn veel mogelijkheden!
Ik ben geen hele fanatieke gamer, maar af en toe een spel spelen vind ik toch wel erg fijn. Wil er overigens ook een PS3 aanhangen, vandaar dat 2x HDMI een must voor me was.

Uiteindelijk kwam ik, via wat tips van Coolbue ook, uit op 2 schermen. De ASUS MX279H en de LG 27EA73LM-P

De specificaties zijn nagenoeg hetzelfde, hoewel de ASUS 75hz refreshrate heeft t.o.v. de 60hz van LG.

In een vergelijking tussen de ASUS en de LG IPS277BL-M ( http://nl.hardware.info/r...review-27q-design-monitor ) kwam de LG iets beter naar voren, maar blijkt de responstijd van de ASUS nét iets sneller te zijn.
Na navragen bij coolblue raadden ze mij de LG 27EA73LM-P aan die iets nieuwer was en, volgens hen, beter was dan de IPS277! Helaas kan ik nergens testresultaten vinden over deze monitor.

Mijn vraag was dan ook: Heeft een van jullie toevallig ervaring met deze monitor of gewoon goed advies wat ik nou voor een monitor zou moeten kiezen? :)

Alvast bedankt!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
Ik heb geen ervaring met de Asus, maar ben zelf sinds kort in het bezit van de LG 27EA73LM-P.
Ook ik was op zoek naar een 27 inch IPS monitor, vanwege de goede kleurweergave en betere kijkhoeken.
Hiervoor had ik een 26 inch Iiyama lcd monitor, en moet zeggen dat het verschil enorm is.
Het scherm is veel helderder en de kleuren zien er prachtig uit. Mijn vriendin doet ook een fotocursus, vandaar dat we een scherm met goede kleurweergave zochten. Het scherm is ook factory calibrated, en het rapport zit in de doos bijgevoegd.
Er zijn ook 27 inch schermen met een resolutie van 2560x1440 maar dat viel niet binnen mijn budget, en persoonlijk stoor ik me niet aan de 1920x1080 resolutie ;)
Ook een must bij mij was de VESA bevestiging, aangezien ik de monitor aan de muur bevestigd heb.
Voor te gamen is de monitor ook prima, mocht je echter hardcore fps spelen dan zijn er betere game monitoren te krijgen.
Wat mij betreft is de LG een aanrader, maar nogmaals ik heb geen ervaring met de Asus. Het lijkt me dat deze 2 monitoren dicht bij elkaar liggen qua specs.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-02 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, dus naar CAA.

• Diamanic
NG00 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:24:
Ik heb geen ervaring met de Asus, maar ben zelf sinds kort in het bezit van de LG 27EA73LM-P.
Ook ik was op zoek naar een 27 inch IPS monitor, vanwege de goede kleurweergave en betere kijkhoeken.
Hiervoor had ik een 26 inch Iiyama lcd monitor, en moet zeggen dat het verschil enorm is.
Het scherm is veel helderder en de kleuren zien er prachtig uit. Mijn vriendin doet ook een fotocursus, vandaar dat we een scherm met goede kleurweergave zochten. Het scherm is ook factory calibrated, en het rapport zit in de doos bijgevoegd.
Er zijn ook 27 inch schermen met een resolutie van 2560x1440 maar dat viel niet binnen mijn budget, en persoonlijk stoor ik me niet aan de 1920x1080 resolutie ;)
Ook een must bij mij was de VESA bevestiging, aangezien ik de monitor aan de muur bevestigd heb.
Voor te gamen is de monitor ook prima, mocht je echter hardcore fps spelen dan zijn er betere game monitoren te krijgen.
Wat mij betreft is de LG een aanrader, maar nogmaals ik heb geen ervaring met de Asus. Het lijkt me dat deze 2 monitoren dicht bij elkaar liggen qua specs.
Bedankt voor je antwoord! goed om te horen uiteraard :) Ikzelf reken mezelf niet tot de hardcore FPS gamer, maar een snelle responsietijd is altijd fijn wanneer ik een spel speel! :)
hoewel ik van plan ben binnenkort een nieuwe videokaart aan te schaffen (280x) kan ik me een goed wxhd ook niet veroorloven helaas, dus ik ben blij dat jij zegt je je er niet aan te storen!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Ik bezit zelf de asus en ik ben zeer tevreden over het scherm .
De lG is wat goedkoper maar ik vond het design van de asus zeer geslaagd .
Ik game op dit scherm en dat gaat uitstekend .

En de Bang&Olufsen Speakers zijn voor monitor speakers bijzonder goed moet ik zeggen .

De knopjes voor de instellingen van het scherm moest ik wel aan wennen , de eerste indruk was ruk maar als je eenmaal gewend ben is het geen probleem.

• Diamanic
Japiegsxr schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:52:
Ik bezit zelf de asus en ik ben zeer tevreden over het scherm .
De lG is wat goedkoper maar ik vond het design van de asus zeer geslaagd .
Ik game op dit scherm en dat gaat uitstekend .

En de Bang&Olufsen Speakers zijn voor monitor speakers bijzonder goed moet ik zeggen .

De knopjes voor de instellingen van het scherm moest ik wel aan wennen , de eerste indruk was ruk maar als je eenmaal gewend ben is het geen probleem.
hoe is de responsie tijdens het gamen? en kleurweergave? :)

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Diamanic schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:33:
[...]

hoe is de responsie tijdens het gamen? en kleurweergave? :)
Ik heb totaal geen last van fading, ghosting , backlight bleeding enz .
Gamen doe ik met mijn xbox en pc op dit scherm en heb geen problemen ondervonden .
De kleur weergave is uitstekend .
Tevens is het scherm mat en dat is een verademing , geen weerkaatsingen of reflecties .

Ik ga binnenkort een 2de erbij bestellen voor dual monitor setup .
Hij heeft net als de lg mooi dunne bezels.

[ Voor 7% gewijzigd door Japiegsxr op 09-01-2014 00:48 ]

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
Diamanic schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:34:
Bedankt voor je antwoord! goed om te horen uiteraard :) Ikzelf reken mezelf niet tot de hardcore FPS gamer, maar een snelle responsietijd is altijd fijn wanneer ik een spel speel! :)
hoewel ik van plan ben binnenkort een nieuwe videokaart aan te schaffen (280x) kan ik me een goed wxhd ook niet veroorloven helaas, dus ik ben blij dat jij zegt je je er niet aan te storen!
De responsetijd van het scherm is zeker goed genoeg om fijn te kunnen gamen. Speakers in het scherm boeien mij niet zoveel, aangezien elke gamer wel een 2.1 of 5.1 setje heeft al dan niet een degelijke koptelefoon ;).
Zoals Japiegsxr al zegt is de Asus ook een prima monitor en ik denk dan ook dat het een kwestie van smaak en gevoel is.
De Asus heeft bijvoorbeeld een silverkleurige onderbezel en de LG gewoon zwart zoals de rest.
Suc6 met je keuze.
Pagina: 1