Verschil tussen monitors en tvs >55"

Pagina: 1
Acties:

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Voor mijn werk zijn we opzoek naar grote schermen (<55") die kunnen worden ingezet voor videoconferenties en presentaties. Dit ter vervanging van oude beamers.

Nu zie ik een grote prijsverschil tussen led tvs en led monitor in deze formaat, de tv's die in mijn ogen meer functionaliteit bevatten zijn velen malen goedkoper dan monitors?

Zo kan je al een 60" led tv (FHD) kopen voor 1k, voor een 60" led (FHD) monitor betaal je minimaal 3k?

Ik heb al wel wat gegoogled maar heb niet echt een antwoord gevonden die deze prijsverschil verklaard, vraag mij dus af of er ervaringen zijn...

Budget die is er, maar ik vind het persoonlijke zonde om 3x meer te betalen als dit niet nodig is.

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10-2025
Volgens mij heeft ook de pixeldichtheid of iets dergelijks ermee te maken.
Als je niet met je neus bovenop het scherm zit, zoals bijvoorbeeld op je bureau, denk ik dat een tv prima volstaat.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hier zit volgens mij het grootste verschil tussen een tv en een monitor.
WiLLoW_TieN schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:28:
De Pixel pitch ( = Dot pitch ) van die Dell S2340L is .311 ( ipv "normaal" .265 )

hierdoor heb je kans op Screendoor effect ! --> https://www.google.nl/sea...0CDoQsAQ&biw=1920&bih=978
Al heb je natuurlijk (dure) tv's met betere waardes dan (goedkope) monitoren.

[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 08-01-2014 12:51 ]

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 21:39
Monitoren hebben een veel lageren response time (niet nodig voor een presentatie) verder is vaak de resolutie hoger

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
In dit geval gaat het om 60inch full HD resolutie voor de monitor als de TV. Dus kwam pixels is dat dan volgens mij hetzelfde?

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap