Ik ben op dit moment als software ontwikkelaar werkzaam bij een softwarehuis dat zich richt op het automatiseren van bedrijfsprocessen in diverse branches. Aangezien ik ontevreden ben over het carrière perspectief en bijhorende salarisontwikkeling ben ik me aan 't oriënteren op de arbeidsmarkt om te kijken of er bedrijven/branches zijn die meer perspectief kunnen bieden. Ik ben naar aanleiding daarvan benaderd door een partij die bemiddeld in de industriële automatisering en high tech, tevens voor de functie van software ontwikkelaar (.NET platform) binnen die branche.
Ik ben daardoor wel enigszins verrast, maar het lijkt me zeker een interessante optie vanwege een aantal aannames dat in de industriële sector en de HT:
- je zonder de techniek te hoeven verlaten redelijk ver kan doorgroeien.
- er een redelijk tekort is aan ontwikkelaars.
- uitdagend is qua werkzaamheden als software ontwikkelaar.
Mijn vraag is natuurlijk, kloppen deze aannames?
Twijfels heb ik natuurlijk ook, ik mis een achtergrond in de pure techniek zoals WTB of EL, ik kan op dit moment niet inschatten of dat me dat gaat belemmeren of niet. Het bemiddelingsbureau is overtuigd van niet, maar daar ga ik vanzelfsprekend niet op af.
Qua carrière doel ben ik vooral op zoek naar mogelijkheden om op technisch vlak door te blijven groeien, waarbij die groei zich tevens uit in de arbeidsvoorwaarden. Dat laatste is binnen mijn huidige branche meestal een belangrijke reden om ZZP'er te worden, wat een pad is wat ik, voorlopig althans, niet op wil.
Wat meer achtergrond informatie: ik ben midden dertig en inmiddels 8 jaar werkzaam in de ICT met 5 jaar ervaring als software ontwikkelaar, naast mijn werk ben ik bezig met een master in software engineering.
Is er iemand in de IA/HT die wat meer inzicht kan geven in deze markt?
Ik ben daardoor wel enigszins verrast, maar het lijkt me zeker een interessante optie vanwege een aantal aannames dat in de industriële sector en de HT:
- je zonder de techniek te hoeven verlaten redelijk ver kan doorgroeien.
- er een redelijk tekort is aan ontwikkelaars.
- uitdagend is qua werkzaamheden als software ontwikkelaar.
Mijn vraag is natuurlijk, kloppen deze aannames?
Twijfels heb ik natuurlijk ook, ik mis een achtergrond in de pure techniek zoals WTB of EL, ik kan op dit moment niet inschatten of dat me dat gaat belemmeren of niet. Het bemiddelingsbureau is overtuigd van niet, maar daar ga ik vanzelfsprekend niet op af.
Qua carrière doel ben ik vooral op zoek naar mogelijkheden om op technisch vlak door te blijven groeien, waarbij die groei zich tevens uit in de arbeidsvoorwaarden. Dat laatste is binnen mijn huidige branche meestal een belangrijke reden om ZZP'er te worden, wat een pad is wat ik, voorlopig althans, niet op wil.
Wat meer achtergrond informatie: ik ben midden dertig en inmiddels 8 jaar werkzaam in de ICT met 5 jaar ervaring als software ontwikkelaar, naast mijn werk ben ik bezig met een master in software engineering.
Is er iemand in de IA/HT die wat meer inzicht kan geven in deze markt?
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert