Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Schermresolutie? Browser window formaat!

Pagina: 1
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zowel in de .plan over het responsive design als op de devicedetect pagina ("De website van Tweakers schaalt zich automatisch naar het scherm van het apparaat dat je gebruikt") wordt steeds gesproken over de schermresolutie die zou bepalen welke device grade wordt weergegeven. Dit klopt misschien voor telefoons en (kleine) tablets die enkel fullscreen browsen, maar niet voor desktops/laptops en tablets met iets windows-achtigs erop waarbij de browser niet per definitie fullscreen draait. Mijn tablet draait de browser soms windowed, maar niet altijd,

En Misha heeft ook meermaals gepost dat ie een smal D-grade Tweakers scherm in een hoekje van zijn (vast groter dan een paar inch) desktop heeft gezet :)

Misschien een makkelijke manier van uitleggen, maar het klopt niet.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
De simpele ziel moet het ook nog allemaal snappen he :P

Ik had ook browser resolutie oid kunnen neerzetten. Dat geldt voor zowel dekstop als smartphone als tablet, maar daar snapt dan ook niemand meer wat van denk ik. Het gaat er vooral om dat mensen snappen wat er gebeurt. Domweg dat als je viewport klein is, we opnieuw gaan rangschikken. Dat is bij deze .plan redelijk goed gelukt gezien de hoeveelheid 'wat is RWD'-achtige posts stukken minder zijn dan bij de vorige :P