Voeding volt meter springt alle kanten op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:03
Beste Tweakers,

Mijn (al reeds oude) EP-920 voeding doet een beetje raar. Is dit een questie van het vervangen / schoonmaken van de potmeter, of zou dit nog een andere oorzaak kunnen hebben?

Zie filmpje.. Er zit minimale load aangesloten, een klein ventilatortje en een tuner, bij elkaar slechts <200mA schat ik.

Ook onder grote load reageert de knop zo. Mijn multimeter is veel te traag om te meten of de spannings fluctuaties echt zo zijn zoals de Volt meter laat zien..

Wat denken jullie?

https://www.dropbox.com/s/qz0nlaakv6snol9/ps.avi

[ Voor 6% gewijzigd door om3ega op 07-01-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Lijkt mij inderdaad gewoon een gare potmeter.. :) Geen idee of schoonmaken helpt (wat ik begrijp, meestal niet), ik zou niet te lang mee klooien, gewoon vervangen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:03
Mooi, dat wordt dan even knutselen en een nieuwe er in zetten :)

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 12:18
Contactspray inspuiten en veel heen en weer draaien wil nog wel eens helpen. Anders gewoon vervangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Contactspray is een leuke oplossing als je hem tijdelijk weer werkend wil hebben, maar gezien het risico wat een omhoog springende voedingsspanning met zich meebrengt zou ik toch maar gewoon de potmeter vervangen. ;)

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
met contact spray kan je hooguit een "tijdelijke fix" maken.. weet je wel of het de pot is of toch wat anders :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
helemaal schoonmaken enzo is eigenlijk alleen interessant als je een apparaat hebt met een hele exotische/dure/speciale potmeter. Dit zal gewoon een simpel ding zijn. Ik zou hem ook lekker vervangen.

edit:
Je kan eerst nog even controleren of hij nog wel goed contact maakt. Misschien is de potmeter nog goed, maar is het soldeercontact aan de print niet goed (de potmeter heeft altijd wat beweging, dus stress op de verbinding).

Als je de potmeter dan draait beweeg je ook dat contact

[ Voor 42% gewijzigd door timberleek op 11-01-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWizKid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Wat ligt er nu boven op de voeding... Magnetisch?
Pagina: 1