Hoi,
Ik ben bezig met het bouwen van mijn eerste pc. Aangezien ik eigenlijk geen gebruik maak van dvd's/cd's heb ik ervoor gekozen om geen optische drive te plaatsen. Als OS heb ik windows 8.1 (64 bits) (OEM) gekozen. Nu heb ik deze op DVD binnen gekregen.
Deze zou ik kunnen installeren met een usb stick, maar dan moet ik een nieuwe stick kopen en ik heb ook nog een usb naar sata kabeltje liggen.
Kan het volgende:
ssd aansluiten op oude laptop met usb-sata verloop kabeltje
windows instaleren op ssd
ssd plaatsen in nieuwe pc
nieuwe pc booten vanaf ssd
ik kan nergens advies vinden of dit mogelijk en en zo ja, hoe ik dit moet aanpakken. Heeft een van jullie advies/tips?
Bedankt!
p.s. Ik zit nog met de volgende vragen:
gaat dit uberhaupt werken?
Moet ik nog drivers oid installeren voordat ik kan booten (zoja welke)
Ik ben bezig met het bouwen van mijn eerste pc. Aangezien ik eigenlijk geen gebruik maak van dvd's/cd's heb ik ervoor gekozen om geen optische drive te plaatsen. Als OS heb ik windows 8.1 (64 bits) (OEM) gekozen. Nu heb ik deze op DVD binnen gekregen.
Deze zou ik kunnen installeren met een usb stick, maar dan moet ik een nieuwe stick kopen en ik heb ook nog een usb naar sata kabeltje liggen.
Kan het volgende:
ssd aansluiten op oude laptop met usb-sata verloop kabeltje
windows instaleren op ssd
ssd plaatsen in nieuwe pc
nieuwe pc booten vanaf ssd
ik kan nergens advies vinden of dit mogelijk en en zo ja, hoe ik dit moet aanpakken. Heeft een van jullie advies/tips?
Bedankt!
p.s. Ik zit nog met de volgende vragen:
gaat dit uberhaupt werken?
Moet ik nog drivers oid installeren voordat ik kan booten (zoja welke)