Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Beste tweakers,

Sinds vandaag hebben ze hier in huis glasvezel aangelegd. Echter kan ik alleen optimaal gebruik maken van de download snelheid (100/100 verbinding) en valt de upload nogal tegen (25~). Nu heb ik het getest met dezelfde kabel maar dan op mijn laptop en kreeg hier wel de volledige verbinding (100/150). Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen, dat er met de nieuwe verbinding ook optimaal gebruik gemaakt kan worden van de upload?

Ik heb al geprobeerd om de netwerk driver van de asus website te halen, maar blijkbaar was deze al up-to-date (kreeg alleen de optie voor repair)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt op de laptop 100/150 terwijl je een 100/100 verbinding hebt?
Heb je de laatste stuurprogramma's al bij Realtek gedownload?
Haalde de nic voorheen bij het oude abonnement wel de maximale snelheid?
Overigens lijkt mij dit geen post voor PMG maar: Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer inderdaad eens de laatste drivers van de website van de fabrikant van de netwerkkaart(chip). Let er ook op dat je het meest recente bios hebt en controleer dat de juiste verbindingssnelheid geselecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Heb net de bios geupdate, maar mocht niet baten.
Ook de netwerk driver (lan) eraf gehaald en vervolgens de nieuwe geinstalleerd. Ook dit hielp niet.
Via settings (advanced) van het netwerk op 100mb/s full en half duplex geset, maar ook hier hielp er niets.

Nog andere ideëen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat meer informatie zou helpen. Hoe test je de verbinding? Welke snelheid haal je op het interne netwerk?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Tsurany schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:10:
Wat meer informatie zou helpen. Hoe test je de verbinding? Welke snelheid haal je op het interne netwerk?
Via speedtest.net test ik mijn verbinding. Echter zou ik niet weten hoe ik het intern zou moeten testen, van computer naar computer bestanden versturen is niet van belang binnen ons huisnetwerk.

p.s. gisteren had ik een speedtest gedaan na het disablen/enablen van mijn netwerk via de apter en kreeg ik voor die ene speedtest wel volle snelheid aan upload (de volgende test liet het weer afweten)

[ Voor 19% gewijzigd door stategamer op 08-01-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Heeft je modem geen gigabit aansluiting? In dat geval zou je 1000mbit moeten kiezen als je het forceert. Ik heb namelijk het idee dat er iets misloopt in de verbinding waardoor hij (na een tijdje) terugvalt op 100mbit.

Wat staat er bij de status als je hem automatisch laat kiezen? Zowel op je laptop als op je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Van computer naar computer bestanden versturen kan aardig wat uitsluiten. Het is voor jou wellicht niet relevant of dat snel gaat maar mocht dat net zo traag gaan weet je dat het echt specifiek aan de netwerkverbinding van die pc ligt. Een test op speedtest.net is namelijk erg gevoelig voor allerlei externe factoren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over netwerken hebben een eigen subforum, gek genoeg 'Netwerken' genoemd.

Move PMG -> NT

Meer en vooral ook duidelijkere informatie zou zeer welkom zijn:
- Wat voor verbinding hebben jullie exact (welk provider en product)?
- Wat haal je exact met metingen met PC en laptop? (je geeft een hogere snelheid aan bij de laptop dan je verbinding aan zou moeten kunnen - dat klopt overduidelijk niet 8)7 )
- Wees consequent en accuraat met eenheden. Hoofdlettergebruik maakt uit. M is iets anders dan m, B is iets anders dan b. Ik vermoed dat je Mb/s bedoelt, niet mb/s - schrijf dat dan ook zo :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
stategamer schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:09:
Heb net de bios geupdate, maar mocht niet baten.
Ook de netwerk driver (lan) eraf gehaald en vervolgens de nieuwe geinstalleerd. Ook dit hielp niet.
Via settings (advanced) van het netwerk op 100mb/s full en half duplex geset, maar ook hier hielp er niets.
Het is heel belangrijk dat je NIET aan de duplex en speed instellingen van je netwerkkaart zit. Deze moeten allemaal op 'automatisch' staan. Als je bijvoorbeeld de duplex verkeerd hebt staan is dat rampzalig voor je snelheid.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat is wat overdreven FatalError. Het kan soms nuttig zijn om deze instelling te wijzigen om te testen. Dat je het niet moet instellen voor 24/7 gebruik is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

Welke firewall gebruik je? als een korte test even uitschakelen en nogmaals testen. Je kan ook even naar savemode met networking booten om daarmee uit te sluiten dat het niet aan gare software ligt op je systeem.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
dion_b schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:01:
Vragen over netwerken hebben een eigen subforum, gek genoeg 'Netwerken' genoemd.

Move PMG -> NT

Meer en vooral ook duidelijkere informatie zou zeer welkom zijn:
- Wat voor verbinding hebben jullie exact (welk provider en product)?
- Wat haal je exact met metingen met PC en laptop? (je geeft een hogere snelheid aan bij de laptop dan je verbinding aan zou moeten kunnen - dat klopt overduidelijk niet 8)7 )
- Wees consequent en accuraat met eenheden. Hoofdlettergebruik maakt uit. M is iets anders dan m, B is iets anders dan b. Ik vermoed dat je Mb/s bedoelt, niet mb/s - schrijf dat dan ook zo :o
Ik had het idee dat het meer aan de pc zelf zou liggen dan aan het netwerk, aangezien ik via dezelfde kabel op de laptop dus snellere snelheden behaalde. Maar bedankt voor het verplaatsen.

1. KPN, glasvezel - alles-in-een standaard
http://www.speedtest.net/my-result/3220414988 (dit haal ik op het moment met mijn pc op een testserver uit amsterdam)

zou het echt kunnen dat sommige testservers daar bij speedtest.net niet de volledige snelheid kunnen testen?

[ Voor 4% gewijzigd door stategamer op 10-01-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja natuurlijk kan dat. Test het interne netwerk eens en beantwoord ook de andere vragen.

Pagina: 1