Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Wijze heren des Tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe TV en een nieuwe versterker. Ik ben nieuw met de koppeling hiertussen.

Dit betreft de volgende hardware:

Televisie: LG 42LA6208 Zwart
Reciever: Onkyo TX-NR515

Deze 2 apparaten zijn verbonden tussen (LG) HDMI 1 ARC <--> (Onkyo) HDMI Out Main

Het probleem:

De LG ondersteund in HDMI 1 ARC
De Onkyo ondersteund volgens de handleiding HDMI ARC op de Main Out HDMI ingang

Op de televisie staat ingesteld dat het geluid via 'optisch / HDMI ARC' gaat.

Audio Return Channel (ARC) function enables an HDMI capable TV to send the audio stream to the HDMI OUT MAIN of the AV receiver.
• This function can be used when:
– Your TV is ARC capable, and
– The TV/CD input selector is selected, and
– “HDMI Control(RIHD)” is set to “On”and
– “Audio Return Channel” is set to “Auto”

Op de Onkyo staat de Monitor OUT op 'MAIN' (Waar ook de HDMI naar TV HDMI 1 ARC inzit)

Wanneer ik de TV op input HDMI 1 wil zetten om de settings van de Onkyo te bekijken, dan geeft de TV aan dat er geen signaal is. Ook de Audio doet het niet via 'optisch / HDMI ARC', terwijl de Onkyo op TV?CD staat.

Ik heb beeld gekregen van de Onkyo wanneer ik TV HDMI 2 aansluit op Onkyo HDMI OUT MAIN, echter werkt hierbij de HDMI ARC niet. HDMI 1 ARC ziet de reciever niet.

Ik zit nu al 3 uur te hannesen maar ik ben nu echt ten einde raad. Ik heb verschillende internet pagina's geprobeerd, verschillende kabel settings, verschillende kabels tussen de apparaten.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Heeft iemand wat tips voor mij? Of leest iemand iets wat ik direct al verkeerd doe? Waarom krijg ik geen signaal tussen de TV en de Onkyo via HDMI OUT MAIN en TV HDMI 1 ARC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is Audio Return Channel, niet Video Return Channel. Hoe dient je Onkyo een overlay op de bron te doen?