Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Responsive Design] Window is te breed op iOS 7 op iPad Air

Pagina: 1
Acties:

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:57
Aan de rechtkant valt er ongeveer 15% af.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 07-01-2014 21:24 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Dat zou feitelijk grade 'B' moeten zijn, maar zoals je kunt lezen in plan: Tweakers introduceert responsive design hebben we die nog niet geimplementeerd ;)

Intentionally left blank

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 12:39

jasjenl

Liab A Tymo

Ook op een ipad 3 met ios7. Het probleem is volgens mij dat ie de resolutie niet goed herkend. Ik heb het op kunnen lossen door in weergaveopties 'grote schermen' te forceren, dan ziet het er wel goed uit. Volgens mij is een ipad niet grade B, want de resolutie is hoger dan 1024.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De ipad 3 heeft een resolutie van 2048x1536 met een device pixel ratio van 2, dus effectief 1024x768 pixels. In portrait zou dit dus grade B zijn. In landscape is het net grade A, maar die 15% scrolling wordt natuurlijk veroorzaakt door een uitgeklapte tracker.

Intentionally left blank

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Tja, als je het zo bekijkt... Feit blijft dat het tot vandaag gewoon goed werkte en je nu ineens elke keer dat er een pagina ingeladen is je met de hand moet uitzoomen om het hele beeld te zien. Tenzij je dus die instelling forceert. Als simpele eindgebruiker ervaar ik dat dus als dat er iets stuk gegaan is.

Heeft volgens mij trouwens niks met de tracker te maken, want die zie ik niet eens.

[ Voor 12% gewijzigd door jasjenl op 07-01-2014 23:01 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jasjenl schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:58:
Tja, als je het zo bekijkt... Feit blijft dat het tot vandaag gewoon goed werkte en je nu ineens elke keer dat er een pagina ingeladen is je met de hand moet uitzoomen om het hele beeld te zien. Tenzij je dus die instelling forceert. Als simpele eindgebruiker ervaar ik dat dus als dat er iets stuk gegaan is.

Heeft volgens mij trouwens niks met de tracker te maken, want die zie ik niet eens.
True; we gaan ook kijken of we de 'oude' behaviour daar weer terug kunnen krijgen zodat de website weer netjes automatisch op de breedte geschaald wordt.

Intentionally left blank

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

crisp schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:02:
[...]

True; we gaan ook kijken of we de 'oude' behaviour daar weer terug kunnen krijgen zodat de website weer netjes automatisch op de breedte geschaald wordt.
Ok, top :)
In feite zou op de ipad gewoon default die grade A instelling gebruikt moeten worden, want dan ziet alles er goed uit naar mijn idee, zoals het voorheen ook was.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
Het feit blijft dat je een website krijgt waarin je de breedte van de tracker aan horizontale scroll hebt. Het rare aan het verhaal is alleen dat als je grade A forceert de website, met exact dezelfde layout, opeens wel correct schaalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Grootstyr op 08-01-2014 00:04 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Grootstyr schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 00:03:
Het feit blijft dat je een website krijgt waarin je de breedte van de tracker aan horizontale scroll hebt. Het rare aan het verhaal is alleen dat als je grade A forceert de website, met exact dezelfde layout, opeens wel correct schaalt.
Klopt; je krijgt dan geen viewport meta-tag terwijl je die bij 'automatisch' wel krijgt. Daar moeten we dus nog aan sleutelen...

Intentionally left blank

• technorabilia
crisp schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:13:
Dat zou feitelijk grade 'B' moeten zijn, maar zoals je kunt lezen in plan: Tweakers introduceert responsive design hebben we die nog niet geimplementeerd ;)
Ok, bedankt voor de reactie. Forceren van grade A lijkt goed te werken.

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia
crisp schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:13:
Is al bekend wanneer dit gaat gebeuren?

Edit: ok, ik dacht dat dit al langer geleden was dan 3 weken geleden...maar toch... :)

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 28-01-2014 14:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het staat op de long-term todo, dus een specifiek tijdspad kan ik helaas nog niet geven.

Intentionally left blank

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Lijkt me dat dit toch wel wat hoger op de prioriteiten lijst zou mogen staan, aangezien de iPad een zeer veel gebruikt device is om te browsen. Of vinden jullie het forceren van grade A voorlopig een acceptabele oplossing?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52
Voorlopig wel. Het staat op de todo-lijst. :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Persoonlijk vind ik de desktop-weergave op een 10" tablet op dit moment best goed te doen. Het kan beter (en zeker voor 7/8" apparaten met toch een hoge resolutie), maar de 'nood' was natuurlijk het hoogst voor de kleinere apparaten zoals mobiele telefoons.

Intentionally left blank

• technorabilia
Volgens mij is er iets veranderd sinds vandaag? Ik hoef nu niet meer weergaveoptie grote schermen te kiezen om het te laten passen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

kraades schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:15:
Volgens mij is er iets veranderd sinds vandaag? Ik hoef nu niet meer weergaveoptie grote schermen te kiezen om het te laten passen.
Die keuze wordt sowieso voor je sessie bewaard.

Intentionally left blank

• technorabilia
...na het deleten van mijn history/cookies/data en opnieuw moeten inloggen... (is het niet meer nodig om de weergaveoptie te kiezen en dat was wel zo)

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 29-01-2014 12:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

crisp schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:58:
Persoonlijk vind ik de desktop-weergave op een 10" tablet op dit moment best goed te doen. Het kan beter (en zeker voor 7/8" apparaten met toch een hoge resolutie), maar de 'nood' was natuurlijk het hoogst voor de kleinere apparaten zoals mobiele telefoons.
Dat zeker. Sterker nog: ik hoop dat de weergave op de iPad niet nog een keer anders gaat worden dan ie nu met een geforceerde grade A is. Want daar hoeft volgens mij verder niks aan aangepast te worden meer. Alleen is het dus jammer dat je die grade moet forceren. Maar behalve dat zou ik zeggen: niks meer aan doen :)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Op landscape zal hij weinig worden aangepast. Voor de portrait oriëntatie kun je wel het een verwachten :)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Misha schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:56:
Op landscape zal hij weinig worden aangepast. Voor de portrait oriëntatie kun je wel het een verwachten :)
Hm, ok, zolang het dan maar wel meer blijft weghebben van de desktop site en niet ineens een opgeblazen telefoon layout wordt, want dat is op het schermformaat van een iPad echt niet nodig.

• technorabilia
Wat mij betreft mag het ook zo blijven. Zeker nu het eigenlijk al per direct goed staat en ik geen weergave opties meer hoef te kiezen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1