Ben al enige tijd een tevreden gebruiker van Penningmeester.
Echter sinds deze week kan ik het programma niet meer opstarten.
Bij het openen van de database geeft hij nl de volgende melding:
Er is een fout opgetreden bij het upgrade van de database. De Tabel version bestaat al.
Controleer de windowsschrijfrechten op het bestand ........../database.dbm.
Schrjjfrechten staan goed. Geen flauw idee waarom het in een keer niet meer werkt.
Aan de configuratie is nl niet veranderd. Kan de database met een viewer gewoon bekijken, dus de database is niet corrupt.
Heb PM gedeinstalleerd en opnieuw geinstaleerd maar hij blijft de foutmelding geven.
Heb gekeken of ik OLE DB of Jet engine up moest daten maar dit is allemaal acc.
Heb de maker de logboeken gemaild maar tot nu toe geen oplossing.
Wat moet ik doen om deze fout op te lossen? Heb me suf gegoogled maar ik kom er niet uit.
(Het opnieuw installeren van windows is GEEN optie voor mij)
Hier de regels uit het logboek die relevant zijn:
INFO Mainform [(null)] - Start met controleren van de database
[1] WARN DbHandler [(null)] - Fout bij ophalen database versienummer.
System.Data.OleDb.OleDbException: De instructie SELECT bevat een gereserveerd woord of een argumentnaam die verkeerd is gespeld, ontbreekt, of een verkeerd leesteken heeft.
System.Data.OleDb.OleDbException: De tabel Version bestaat al.
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(OleDbHResult hr)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteNonQuery()
bij bv.c()
bij b6.as()
2014-01-07 20:59:30,109 [1] ERROR MainThread [(null)] - An unhandled ThreadException occurred.
System.Data.OleDb.OleDbException: Onbekend
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(OleDbHResult hr)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior)
bij System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
bij System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
bij System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable dataTable)
bij ae.a(m A_0, DateTime A_1)
bij cl.p()
bij b6.fy(Object A_0, EventArgs A_1)
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m
Echter sinds deze week kan ik het programma niet meer opstarten.
Bij het openen van de database geeft hij nl de volgende melding:
Er is een fout opgetreden bij het upgrade van de database. De Tabel version bestaat al.
Controleer de windowsschrijfrechten op het bestand ........../database.dbm.
Schrjjfrechten staan goed. Geen flauw idee waarom het in een keer niet meer werkt.
Aan de configuratie is nl niet veranderd. Kan de database met een viewer gewoon bekijken, dus de database is niet corrupt.
Heb PM gedeinstalleerd en opnieuw geinstaleerd maar hij blijft de foutmelding geven.
Heb gekeken of ik OLE DB of Jet engine up moest daten maar dit is allemaal acc.
Heb de maker de logboeken gemaild maar tot nu toe geen oplossing.
Wat moet ik doen om deze fout op te lossen? Heb me suf gegoogled maar ik kom er niet uit.
(Het opnieuw installeren van windows is GEEN optie voor mij)
Hier de regels uit het logboek die relevant zijn:
INFO Mainform [(null)] - Start met controleren van de database
[1] WARN DbHandler [(null)] - Fout bij ophalen database versienummer.
System.Data.OleDb.OleDbException: De instructie SELECT bevat een gereserveerd woord of een argumentnaam die verkeerd is gespeld, ontbreekt, of een verkeerd leesteken heeft.
System.Data.OleDb.OleDbException: De tabel Version bestaat al.
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteNonQuery()
bij bv.c()
bij b6.as()
2014-01-07 20:59:30,109 [1] ERROR MainThread [(null)] - An unhandled ThreadException occurred.
System.Data.OleDb.OleDbException: Onbekend
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior)
bij System.Data.OleDb.OleDbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior)
bij System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
bij System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
bij System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable dataTable)
bij ae.a(m A_0, DateTime A_1)
bij cl.p()
bij b6.fy(Object A_0, EventArgs A_1)
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m