Ik heb volgende thuisnetwerk layout:
Ik wil nu mijn thuisnetwerk als volgt uitbreiden / verbeteren:
is bovenstaande de juiste oplossing voor mijn probleem?
ik heb me laten wijsmaken dat er ook WAP's bestaan met bijkomende LAN poorten, zodat ik met 1 toestelletje bereik wat ik wil bereiken? Iemand advies?
of kan ik hetzelfde resultaat bereiken met een wireless router waarvan ik de router functionaliteit uitschakel?
hoe zorg ik er trouwens voor dat de wireless van mijn Telenet modem en wireless van zulke WAP (of router for that matter) eigenlijk hetzelfde netwerk zijn?
de Telenet modem heeft Gigabit LAN. Hoe kan ik meten welke bandbreedte ik in mijn bureel heb over de utp kabel? Het zou stom zijn een Gigabit switch (of router for that matter) in mijn bureel te zetten als ik daar hoegenaamd geen Gigabit meer overhoud...
eenzelfde aanpassing wil ik trouwens later (als de kinderen oud en wijs genoeg zijn) op de 1ste verdieping ook doorvoeren. Heeft dit een invloed op de te verkiezen oplossing nu in mijn bureel?
Alvast erg bedankt aan de cracks!!!
- Telenet modem+router+wireless in 1
- utp vanaf router naar digicorder
- utp vanaf router naar mediaplayer
- utp vanaf router naar NAS (staat in bureel)
Ik wil nu mijn thuisnetwerk als volgt uitbreiden / verbeteren:
- in bureel wil naast de NAS ook een printer en eventueel een docking voor de laptop kunnen aansluiten
- in bureel zowel als zithoek (die trouwens dicht bij elkaar liggen) wil ik de wireless ontvangst verbeteren
- op de utp kabel in mijn bureel een (Gigabit?) switch aansluiten, zodat ik zowel NAS, printer als docking bedraad aan de switch kan aansluiten
- een WAP aansluiten op deze switch zodat ik in de zone bureel/zithoek een nieuw wireless netwerk creeer met goede ontvangst.
is bovenstaande de juiste oplossing voor mijn probleem?
ik heb me laten wijsmaken dat er ook WAP's bestaan met bijkomende LAN poorten, zodat ik met 1 toestelletje bereik wat ik wil bereiken? Iemand advies?
of kan ik hetzelfde resultaat bereiken met een wireless router waarvan ik de router functionaliteit uitschakel?
hoe zorg ik er trouwens voor dat de wireless van mijn Telenet modem en wireless van zulke WAP (of router for that matter) eigenlijk hetzelfde netwerk zijn?
de Telenet modem heeft Gigabit LAN. Hoe kan ik meten welke bandbreedte ik in mijn bureel heb over de utp kabel? Het zou stom zijn een Gigabit switch (of router for that matter) in mijn bureel te zetten als ik daar hoegenaamd geen Gigabit meer overhoud...
eenzelfde aanpassing wil ik trouwens later (als de kinderen oud en wijs genoeg zijn) op de 1ste verdieping ook doorvoeren. Heeft dit een invloed op de te verkiezen oplossing nu in mijn bureel?
Alvast erg bedankt aan de cracks!!!