Toon posts:

Kunnen jullie me helpen wbt een nieuwe processor??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej Tweakers!

Ik wil graag mijn computer updaten aangezien ik met Ableton (muziekprogramma) wil werken en hij dat totaal niet trekt. Bij de kleinste werk gaat de CPU al in het rood.

Nu denk ik zelf eraan dat het ligt de processor. Klopt dit? Of zou ik (ook) het RAM-geheugen moeten vernieuwen?

De specificaties van mijn comp nu zijn:
-AMD Athlon(tm) II X2 215 processor (2C 2.71GHz, 2GHz IMC, 512kb L2)
-Pegatron Narra6 Moederboard
-3 GB DIMM DDR3 Werkgeheugen

Kunnen jullie me adviseren wat ik het beste kan doen en welke processor ik het beste kan kopen die ook op het moederboard past.

Heel erg bedankt, grs
michiel

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Niet investeren in dit systeem en uitkijken naar iets nieuws, custom build dan.

Als je toch wil upgraden, vogens HP zijn deze cpu's compatible:

Processorupgrade-informatie

Moederbord ondersteunt de volgende processorupgrades:

Sockettype: AM3

TDP: 95 W

•AMD Phenom II X4 9xx/9xxe/8xx Quad-Core (Deneb)

•AMD Phenom II X3 7xx/7xxe Triple-Core (Heka)

•AMD Phenom II X2 5xx (Callisto)

•AMD II Athlon X4 6xx/6xxe (Propus)

•AMD II Athlon X3 4xx/4xxe (Rana)

•AMD II Athlon X2 2xx/2xxe (Regor)

•AMD Sempron 1xx (Sargas)

[ Voor 76% gewijzigd door warhamstr op 07-01-2014 20:13 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Alleen als je in de V&A voor weinig een 965 kan opduiken is het imho echt nog te overwegen, maar anders is het zonde van 't geld.

iRacing Profiel

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:37

two

idd, ga voor een x4 940+ als je die kan scoren, dan kan het nog te redden zijn ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel voor de reacties.
Ik ben nogal een leek op dit vlak. Dus vanwaar is het hele systeem zo verouderd? Ligt dat aan het moederboard uberhaupt? Of is het het AMD verhaal. Kijk het scheelt mij nogal of ik nu met een kleine 100 eu de boel weer kan laten draaien of voor 700 eu een nieuwe comp moet gaan aanschaffen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14
De onderdelen die er nog op zouden kunnen zijn traag. Als je voor weinig geld een processor op kan snorren, dan is het interessant. Maar mocht je het geld hebben kun je beter verder kijken naar een nieuw systeem.
Het is denk ik meer een gewetensvraag dan.
Maar het ligt vooral niet aan AMD overigens aangezien je voor een redelijk bedrag een snel AMD systeem in elkaar kunt zetten namelijk. Ruim onder de 700 trouwens.
Meestal zit het geld hem in de game grafische kaarten. Maar als bovenstaande het enige zou zijn dat je er echt zwaar op doet en geen zware spellen, dan kun je met de ingebouwde GPU ook gewoon goed werken en ben je een stuk minder kwijt dan die 700 euro.

Trouwens in V&A staan er twee 965 CPU's.
http://tweakers.net/categ...gYGOkollQWpxUpW0UqJSrG1AA

Krijg je ze beide te zien. Die met prijs is gereserveerd.
Die andere moet je even kijken wat je er voor zou bieden.
Dan kun je iig weer een tijdje verder ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 08-01-2014 12:16 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:08:
Dankjulliewel voor de reacties.
Ik ben nogal een leek op dit vlak. Dus vanwaar is het hele systeem zo verouderd? Ligt dat aan het moederboard uberhaupt? Of is het het AMD verhaal. Kijk het scheelt mij nogal of ik nu met een kleine 100 eu de boel weer kan laten draaien of voor 700 eu een nieuwe comp moet gaan aanschaffen.
Je bord ondersteund voor zover ik even snel kan zien geen AM3+ maar slechts AM3. Daarmee kan je dus niet naar de FX-cpu's van AMD overstappen. Een CPU-upgrade kan wel iets schelen, maar verwacht er geen wonderen van. Weet je trouwens zeker dat je CPU de bottleneck vormt? Is er geen andere upgrade mogelijk die meer effect sorteert voor hetzelfde geld?
Overigens kan je met een (veel) lager bedrag dan die 700,- al een upgrade realiseren die je aanzienlijk meer performance zal geven, maar afhankelijk van de taken die je wilt gaan afhandelen is daar wel e.e.a in te adviseren natuurlijk. Als je voor grofweg 400,- hardware investeert moet je volgens mij wel weer helemaal up to date te brengen zijn (denk aan bord, CPU, eventueel geheugen of GPU).

iRacing Profiel

Pagina: 1