Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vmware Certificaat halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels bezig na mijn MCSA behaald te hebben mij te verdiepen in Vmware en Esxi.

Nu ben ik een beetje aan het oefenen en moet zeggen dat het aardig lukt. Echter vraag ik mij af hoe het zit met het certificaat hiervoor te behalen? Welk certificaat kan ik het beste mee beginnen?

Ik had iig begrepen dat je sowieso een aantal dagen een cursus moet volgen om het certificaat te behalen, kan iemand mij een link geven waar ik eventueel deze cursus zou doen? Want ik kan het zelf eigenlijk slecht vinden. Vooral al die verschillende certificeringen van Vmware.

Het gaat mij vooral om een basis ESXI certificering omdat ik deze uit eigen zak wil gaan financieren.

iemand suggesties?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

RvV

Ik heb een VCP510 gedaan (upgrade van VCP410).

http://www.globalknowledg...n/vmware-certificeringen/

Daar staat een overzichtje. Volgens mij zit je voor een normale training op 5 dagen voor zo'n 3000 euro.
Is het moeilijk? Mwoa...tijdens de training ben je als een idioot het boek door aan het werken want het is best veel materiaal voor die paar dagen. Tijdens het examen zijn het soms vervelende vragen waardoor je zelfs met jaren ervaring alsnog hard kunt zakken. Het beste kun je veel oefen vragen maken als je makkelijk wilt slagen.

Y'24

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Onderstaand topic loopt al een aardige tijd, daarin staan alle ervaring en discussies over VMware certificeringen. Je kunt je vragen beter daar stellen. :)

[VMware Certified] Ervaringen en Discussies - Deel 1

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
rvv:

op de link die je me gaf, welke is dan het VCP510 examen?
Is dat deze: VMware Certified Professional 5 - Data Center Virtualization (VCP5-DCV)?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 21:27 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Let wel dat je niet via zelfstudie VCP kan worden. VMWare eist dat je echt de klassikale cursus volgt. Je moet ook de credits hiervoor bij ze registreren op hun website.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet ook de credits hiervoor bij ze registreren op hun website.

Wat bedoel je hiermee?

Beetje late reactie van mij, ik had niet gezien dat er in deze post nog wat gepost was.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 17:59 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:56:
Je moet ook de credits hiervoor bij ze registreren op hun website.

Wat bedoel je hiermee?

Beetje late reactie van mij, ik had niet gezien dat er in deze post nog wat gepost was.
Je moet een ID aanmaken op hun learning site. Dit kan alleen met een code die een docent van een VMWare cursus voor je aan kan maken. Deze code identificeert ook meteen waar je cursus volgt en van wie je les krijgt. Na afloop van de cursus krijg je van de docent nogmaals een speciale code. Die voeg je toe aan je ID. Dit bevestigd dan voor VMWare dat je ook naar een training geweest bent. Dit noemen ze de "credits". Daarna kan je via Pearson Vue examen aanvragen en zal VMWare een soort transcript voor je aanmaken à la Microsoft.

Verwijderd

Topicstarter
ah ok... damn wat 'n gedoe. Ik vond het behalen van mijn MCSA al genoeg gedoe.

Ok thnx vd info

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Anders begin je met een VCA certificering. Dat is makkelijker en eenvoudiger dan VCP. Daar zit ook geen cursus eis aan vast. Zelfstudie en een (online) examen is voldoende.

VCA-DCV http://mylearn.vmware.com...fm?plan=41162&ui=www_cert
VCA-CLOUD http://mylearn.vmware.com...fm?plan=41165&ui=www_cert
VCA-WM http://mylearn.vmware.com...fm?plan=41164&ui=www_cert

Beginnen met VCA geeft je het voordeel dat je een gevoel krijgt voor de drie richtingen die VMware aanbiedt in zijn certificerings trajecten.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1